Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:18:58 GMT

رایج‌ترین خطاهای داوطلبان در جلسه کنکور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۰۲۸۶

رایج‌ترین خطاهای داوطلبان در جلسه کنکور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تنها 3 روز تا برگزاری اولین کنکور گروه آزمایشی باقی مانده است، در روزهای پایانی بسیاری از داوطلبان برای چگونگی حضور در جلسه آزمون و نحوه پاسخگویی به سوالات برنامه‌ریزی می‌کنند. ایسکانیوز از ماه گذشته توصیه‌هایی در زمینه مطالعه دروس و نحوه حضور در جلسه آزمون را در گفت‌و‌گو با مشاوران تحصیلی و رتبه‌های برتر کنکور سال‌های گذشته منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوه کهن در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به شمارش معکوس تا برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی کنکور قرار داریم، بسیاری از داوطلبان مشغول مطالعه جمع‌بندی‌ها و مرور تست‌های سال‌های گذشته هستند. طبیعتاً دانش‌آموزانی که از یک ماه گذشته تازه مطالعه دورس را آغاز کرده‌اند، نباید انتظار داشته باشند که نتیجه مطلوبی را در کنکور سراسری کسب کنند. طبیعتاً دانش‌آموزانی از این آزمون سربلند بیرون می‌آیند که از ماه‌ها قبل با برنامه‌ریزی مطالب درسی را مرور و خود را برای این آزمون آماده کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا نکرده بود، پرونده کنکور سراسری در تیر ماه بسته می‌شد، اما با جابه‌جایی تاریخ کنکور داوطلبان زمان بیشتری را برای مطالعه در اختیار داشتند و می‌توانستند از این زمان به نحو احسن استفاده کرده و به مرور مجدد دروس عمومی بپردازند.

کنکور، مسابقع کشتی نیست!

این مشاور تحصیلی با اشاره به بزرگنمایی‌های اغراق آمیز برخی افراد از جلسه کنکور گفت: بسیاری از مشاوران تحصیلی برنامه‌ای را برای جلسه کنکور داوطلب در نظر می‌گیرند که بیشتر شبیه به برنامه مسابقات کشتی است! همین که داوطلب شب قبل از آزمون به اندازه بخوابد، کفایت می‌کند. داوطلبان باید پیش از حضور در جلسه آزمون صبحانه‌ای سبک میل کنند تا به علت ضعف در جلسه کنکور، تمرکزشان را از دست ندهند.

وی توصیه کرد: داوطلب باید با اطمینان خاطر از اینکه در سال گذشته تلاش خود را کرده است، در جلسه آزمون حاضر شود و به تست‌های کنکور همانند تست‌هایی بنگرد که در منزل به آن‌ها پاسخ داده است. داوطلبان باید به خاطر داشته باشند که قرار نیست در جلسه کنکور فعالیت خاصی را انجام دهند، بلکه باید در کمال آرامش با تکیه بر روش‌هایی که پیش‌تر آن‌را فرا گرفته‌اند به سوالات آزمون پاسخ دهند.

داوطلبان به چه ترتیبی به سوالات آزمون پاسخ دهند؟

کهن با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون افزود: معمولاً برخی مشاوران به داوطلبان توصیه می‌کنند که ترتیب سوالات دفترچه را رعایت نکنند، به عنوان مثال پاسخگویی به سوالات را از درس عربی آغاز کرده و سپس سراغ ادبیات بروند. هر دانش‌آموز بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند تشخیص دهد به چه ترتیبی به سوالات آزمون پاسخ دهد، طبیعتاً نمی‌توان برای تمامی دانش‌آموزان نسخه یکسانی را در نظر گرفت. در برخی موارد استثنا نیز وجود دارد، به طوری که اگر داوطلب ترتیب پاسخگویی به سوالات را رعایت نکند، موفق‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سوالات آزمون را طراحی می‌کنند، با مد نظر قرار دادن برخی فاکتورها و استانداردها سوالات آزمون را مرتب می‌کنند، پس داوطلبان بهتر است ترتیب سوالات دفترچه را برهم نزنند و گزینه صحیح را به همان ترتیب دفترچه در پاسخنامه وارد کنند، در این صورت احتمال بروز خطا نیز کاهش پیدا می‌کند.

این مشاور تحصیلی با ذکر مثالی یادآور شد: تصور کنید دانش‌آموزی در جلسه کنکور باید به تعداد مشخصی سوال پاسخ دهد، داوطلب در ابتدا باید به سوالاتی پاسخ دهد که جواب آن را می‌داند. داوطلبان باید در کنار سوالاتی که برای پاسخگویی به آن دچار ابهام هستند، علامت زده و به هنگام مرور سوالات به آن‌ها پاسخ دهند.

نباید‌های کنکور

وی بیان کرد: اگر داوطلب در جلسه آزمون با سوالی مواجه شد که به هیچ عنوان نمی‌توانست آن را پاسخ دهد، باید برای پاسخگویی به آن اصرار نکند و بدون صرف زمان بیش از حد مجاز، از آن سوال عبور کند.

کهن خاطرنشان کرد: معمولا برخی داوطلبان ترجیح می‌دهند به سوالات آزمون در پرسشنامه پاسخ دهند و در دقایق پایانی پاسخ صحیح را وارد پاسخنامه کنند. این اقدام پسندیده نیست، زیرا ممکن است داوطلب برای وارد کردن جواب‌های صحیح در پاسخنامه زمان کم بیاورد.

انتهای پیام/

31 / 320 کنکور آزمون سراسری داوطلب نکات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور آزمون سراسری داوطلب نکات پاسخگویی به سوالات سوالات آزمون جلسه آزمون جلسه کنکور پاسخ دهند پاسخ دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد

به گزارش ورزش‌ سه، سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر نسبت به پرسپولیس که فقط به کسب سه امتیاز و رسیدن به صدر جدول فکر می‌کرد، با آرامش بیشتری وارد زمین شد و وقتی سوت پایان به صدا درآمد مورایس به چیزی که در ذهن داشت و تیمش را برای رسیدن به آن آرایش داده بود، دست پیدا کرده بود. 

مورایس در نشست خبری هم پس از صحبت درباره مسائل فنی مسابقه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، اما در ادامه با سوالی مواجه شد که سبب شد این مربی پرتغالی تازه مشرف شده به دین اسلام از کوره در برود و اقدام به ترک نشست کند. 

سوالی که مورایس را مجاب کرد تا نشست خبری را ترک کند، درباره ستاره‌های تیمش بود و خبرنگار از او پرسید که آیا می‌توان دلیل عدم نتیجه‌گیری سپاهان را خرید ستاره‌های پرشمار و عدم توانایی باشگاه در مدیریت آنها عنوان کرد؟

ترک نشست از سوی مورایس در حالی رخ داده که این مربی پرتغالی معمولا در نشست‌های خبری به سوالات مختلف و حتی بی‌ارتباط با مسابقه پاسخ می‌دهد، اما پس از طرح این سوال تصمیم به ترک سالن خبری گرفت.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد