Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری این استان اختصاص یافت.

او با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از خشکسالی عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری است افزود: ۹۰ درصد اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری چهارمحال و بختیاری در حوزه کارون و ۱۰ درصد در حوزه زاینده‌رود انجام می‌شود چرا که ۸۵ درصد مساحت استان در حوزه کارون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انجام دو هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

محمدی مقدم با اشاره به کم‌آبی و بی‌آبی به عنوان یکی از چالش‌های اصلی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: ۱۰ دشت کشاورزی در استان داریم که ۹ دشت آن ممنوعه است، چهار دشت ممنوعه به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در مصارف کشاورزی، شرب و صنعت دچار ممنوعیت بحرانی هستند.

او ادامه داد: خشکسالی‌های سال‌های اخیر موجب افت سفره‌های زیرزمینی شده‌اند از طرفی ورودی آب به آبخوان‌ها نداریم.

محمدی‌مقدم، میزان بارندگی سالانه استان را ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد این میزان به دلیل توپوگرافی و شیب‌دار بودن بیشتر مناطق به صورت روان‌آب از استان خارج می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برداشت اعتبارات از صندوق اعتباری در سال ۹۷ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به آبخیزداری و آبخوان‌داری چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت.

محمدی‌مقدم گفت: از ابتدای امسال ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان ابلاغ شده که این میزان در طول سال اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه این اعتبار به سه بخش بیولوژیک (جنگل‌کاری و مرتع‌کاری) و بیومکانیک (چاه‌های فصلی) و مکانیک اختصاص می‌یابد ادامه داد: ۱۶ میلیارد از مجموع ۲۱ میلیارد تومان صرف اقدامات مکانیکی از جمله سد‌های خاکی و پخش سیلاب می‌شود.

محمدی مقدم گفت: پارسال در بخش سیلاب ۱۰۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری به صورت همزمان در استان افتتاح شد.

او افزود: امسال نیز در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و خروج آب در ۱۰ شهرستان استان، برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی طرح های آبخیزداری سفره های زیرزمینی سد های خاکی آبخیزداری و آبخوان داری چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان محمدی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری