Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:42:27 GMT

حمایت از نویسندگان استانی اولویت ارشاد بوشهر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۰۴۶۲

فاطمه کرمپور یکشنبه شب در آیین رونمایی از کتاب‌های "راضیه عقیلی مهر" نویسنده و روزنامه نگار بوشهری افزود: در سال گذشته ۳۵ رونمایی کتاب با همکاری انجمن شعر و ادبیات داستانی در استان بوشهر برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته برای حمایت از نویسندگان استانی ۷۰ میلیون تومان کتاب  از آنها خریداری و در برگزاری برنامه‌ها میان مخاطبان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمپور در ارتباط با آثار راضیه عقیلی مهر اظهار داشت: کتاب "رد پا در شهر" و "فانوس و دریا" دو اثر ماندگار در حوزه نشر و مطبوعات است که می‌توان از آنها به عنوان یک مرجع کامل استفاده کرد.

وی ادامه داد: این آثار در لیست خرید کتاب‌های استانی سال ۹۹ قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای برنامه‌ها به صورت فضای مجازی، نشست نقد و بررسی این دو اثر با فراهم شدن زیرساخت ها از همین طریق برگزار خواهد شد.

کرمپور ادامه داد: استان بوشهر در حوزه مطبوعات و رسانه بیش از یک قرن سابقه دارد که باید با مستند نگاری این مهم را به نسل آینده انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه ورود مطبوعات و رسانه‌های استانی به حوزه پژوهش ضروری است، افزود: فعالان این عرصه باید نگاه ویژه به مقوله تحقیق و پژوهش داشته باشد زیرا پرداختن به این موضوع دستاوردهای بیشتری را برای استان بوشهر رقم خواهد زد.

کرمپور اظهار داشت: انتشار آثار ماندگار علاوه بر انتقال اطلاعات تاثیرگذار در جامعه، کمک شایانی به نسل آینده برای استفاده از آن اثر می‌کند.

وی عنوان کرد: روزنامه نگاری و خبرنگاری یک شغل جذاب و پرمخاطره در جهان است که موفقیت در این حرفه باید با عشق و علاقه همراه باشد.

کرمپور بیان کرد: تخصص گرایی موضوعی مهم در همه حوزه‌ها بویژه فعالیت در بخش مطبوعات و رسانه است زیرا پرداختن و انتشار اطلاعات مفید در ارتباط با یک موضوع توسط خبرنگار می‌تواند تاثیرات بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: اطلاعات باید به صورت شفاف و دقیق باشد تا امید و نشاط اجتماعی به جامعه تزریق شود و این مهم نقش پررنگ خبر و خبرنگار را در جامعه بیشتر می‌کند.

کرمپور بیان کرد: در شرایط موجود جامعه بعد از مدافعان سلامت، خبرنگاران بیشترین نقش در راه مقابله با ویروس کرونا داشتند زیرا با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و سعی در انتقال اخبار و پیشگیری از این ویروس جان خود را به خطر انداخته اند.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برای ایجاد امید و نشاط اجتماعی برنامه‌های فرهنگی و هنری را به رویکرد فضای مجازی برگزار کرد که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: کتاب بهترین و موثرترین دوست انسان است که بر اطلاعات بشر می‌افزاید.

آنیتا مظفری افزود: کتاب‌های رد پا در شهر و فانوس و دریا از اولین کتاب هایی است که در حوزه مطبوعات و رسانه به قلم یک بانو نوشته شده و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به محتویات این ۲ کتاب و شیوع ویروس کرونا انتشار این مجموعه‌ها در فضای مجازی از ضرورت‌های است.

مظفری افزود: قدم گذاشتن در اولین پله‌های حوزه مطبوعات و رسیدن به جایگاه امروزی نشان از پشتکار و علاقه راضیه عقیلی مهر به حوزه فرهنگی دارد.

وی گفت: امیدواریم با بازگشت شرایط جامعه به روال عادی شاهد رونق برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی از کتاب نویسندگان و فرهیختگان در این استان باشیم.

نویسنده بوشهری اظهارداشت: این کتاب‌ها با حمایت پیشکسوتان حوزه مطبوعات و رسانه با هدف معرفی توانمندی بانوان در همه عرصه‌های جامعه تدوین و چاپ شده‌است.

راضیه عقیلی مهر افزود: شاکله اصلی جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و این به دلیل نقش موثر آنها در زندگی است.

عقیلی مهر گفت: به همان اندازه فعالیت بانوان در حوزه مطبوعات حضور آقایان نیز نیاز است تا با هم اندیشی و همفکری مسائل و مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: ۲ مجموعه رد پا در شهر و فانوس و دریا توسط انتشارات "نای بند" در ارتباط با یادداشت‌های مطبوعاتی و گفتگوهای اجتماعی، فرهنگی و خبری به چاپ رسیده‌است.

مجموعه داستان کوتاه و ماهیت و کارآیی قراردادهای بیع متقابل از دیگر آثار راضیه عقیلی مهر است.

برچسب‌ها بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه‌نگاری کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه نگاری کتاب بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه نگاری کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و رسانه حوزه مطبوعات استان بوشهر برنامه ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه شهریاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته که رتبه دوم را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه های ترددشمار، طی سال گذشته ۲۵ میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذر ماه بوده است.

وی در خصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سال جاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و ۳۸۰ هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب ۱۱ درصد و ۸ درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

کد خبر 6093852

دیگر خبرها

  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان