Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@03:09:46 GMT

نماینده مجلس: آخوندی تخلف کرده و باید محاکمه شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۲۳۱

نماینده مجلس: آخوندی تخلف کرده و باید محاکمه شود

خبرگزاری فارس: احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره شکایت برخی نمایندگان مجلس از آخوندی، اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های مهم مجلس شورای اسلامی این است که پیگیری کند حرکت مسئولان چقدر مبتنی بر تحقق اسناد بالادستی، برنامه‌ها و افق پیش روی کشور است.

وی افزود:‌اگر مسئولی در دوره مسئولیت خود به هر دلیلی از انجام مسئولیت خود سر باز زند کوتاهی کند و یا در پیگیری اهداف سند چشم انداز برنامه پنج ساله ششم یا برنامه هدف گذاری سالانه کوتاهی کند و سبب ایجاد مشکل برای کشور شود این مسئول باید نسبت به نحوه مدیریت خود به نمایندگان پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: برخی وزرا و مسئولان متاسفانه در دوره‌های مسئولیت خود با نگاه‌های سیاسی از پرداختن به مسئولیت‌های اصلی در توسعه و آبادانی کشور و عمل به سند چشم انداز و برنامه‌های بالادستی نظام کوتاهی کردند و این کوتاهی سبب ایجاد مشکلات عدیده برای کشور شده است.

راستینه با بیان اینکه امروز در بخش مسکن دچار یک نیاز ضروری مردم و کم کاری شدید در ساخت مسکن در هدف گذاری سالیانه هستیم، گفت: در دوره آقای آخوندی به دلیل انجام وظیفه صحیح دچار یک رکود بزرگ در ساخت و ساز و عرضه مسکن شده‌ایم.

وی گفت: یکی از دلایل اصلی تورم سنگین امروز مسکن در عدم عرضه به هنگام و به نیاز جامعه بوده است به گونه‌ای که امروز با تقاضای گسترده روبرو هستیم در حالی که ما باید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز جامعه را آماده و به بازار عرضه می‌کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:‌امروز به دلیل سیاست گذاری غلط آقای آخوندی در دوره تصدی مسئولیتش با افزایش قیمت مسکن روبرو هستیم. آقای آخوندی در پیگیری اهداف چشم انداز، اهداف برنامه پنجساله ششم و هدف گذاری سالانه دچار تخلف شده و به مسئولیت خود درست نپرداخته و مردم را امروز در حوزه مسکن گرفتار کرده است.

راستینه گفت: نمایندگان در کمیسیون اصل نود به این موضوع توجه دارند اگر مسئولی در دوره مسئولیت خود دچار کوتاهی یا انحراف از مسئولیت خود شده و به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است این وظیفه نمایندگان است که آن وضعیت را بررسی و به ملت گزارش دهند.

وی افزود: امروز یک برنامه جدی در حوزه شکایت از آقای آخوندی و زنگنه در مجلس در حال پیگیری است و ما معتقدیم هر کسی در هر مسئولیتی که قرار می‌گیرد باید بداند روزی در برابر قانون باید پاسخگو باشد واگر کوتاهی و تخلفی انجام دهد باید به صورت ویژه آن مسئول را مورد محاکمه بازخواست قرار دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس آخوندی مسکن آقای آخوندی مسئولیت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش