Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:45:13 GMT

بررسی نقض قانون انتزاع در مجلس/ فعالیت ارتش برای احیای مرغ لاین

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۳۵۶

بررسی نقض قانون انتزاع در مجلس/ فعالیت ارتش برای احیای مرغ لاین

‍‍‍‍‍‍

در جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس نقض اجرای قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی از سوی دولت" بررسی شد همچنین از اقدامات شرکت اتکا وابسته به ارتش برای احیای مرغ لاین تقدیر به عمل آمد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با وجود اینکه قانون  «تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» معروف به انتزاع در سال 91 در مجلس به تصویب رسید و از سال 1392 اجرا شد اما بعد از مدتی این قانون توسط دولت دوباره نقض شد و دوباره برخی از وظایف بخش بازرگانی وزارت کشاورزی به وزارت صمت رفت و حتی دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بازرگانی دولتی بازوی تنظیم بازار و تجارت محصولات کشاورزی برای وزارت کشاورزی به حساب می‌آمد که در جریان تصویب قانون تمرکز نیز به وزارت کشاورزی منتقل شد اما در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صنعت رفته و اختیارات ثبت سفارش و واردات روغن و نهاده های ذرت سویا و جو نیز توسط بخش صنعت انجام میشود.

بنابر این گزارش، نمایندگان مجلس یازدهم اما نسبت به این بی‌قانونی دولت، سکوت نکردند و بررسی آن را در دستور کار خود قرار داده اند. سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس  در این ارتباط گفت: تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس روز گذشته مبنی بر اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی برای "نقض اجرای قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی از سوی دولت" بررسی شد.

وی افزود: تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی برای "نقض اجرای قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی از سوی دولت" با دعوت از نمایندگان محترم متقاضی و مسئولان مرتبط بررسی شد.

بنابر این گزارش ماده‌ی 234 آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس را در مورد مصوبه‌ی هیئت دولت مبنی بر لغو قانون تمرکز و انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت به جریان انداختند.

در ماده‌ی 234 قانون آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: «هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هریک از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئول دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.»

این ماده به نمایندگان مردم در مجلس این اختیار را می‌دهد که نسبت به قانون‌شکنی یا قانون‌گریزی دولت‌ها واکنش نشان داده و از مسیر قوه‌ی قضاییه پیگیر اجرای آن قانون باشند. به استناد این ماده نمایندگان مجلس یازدهم در اولین اعمال بند 234 آیین‌نامه‌ی داخلی، نسبت به لغو قانون «تمرکز وظایف و اختیارات کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» توسط دولت یازدهم اعتراض کردند.

درخواست بررسی استنکاف از قانون تمرکز نیز در روز چهارشنبه 25 تیرماه 99 با امضای 36 نماینده تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شد.

ماجرای نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به صمت و معمای استعفای حجتی

فعالیت ارتش برای احیای مرغ لاین

بنابر این گزارش در جلسه دیروز کمیسیون کشاورزی مجلس به موضوع مهم این روزهای حوزه کشاورزی یعنی تولید مرغ لاین در داخل کشور پرداخته شد. رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این ارتباط گفت: اقدامات انجام شده شرکت اتکا در بحث مرغ لاین بسیار خوب بوده و این اقدامات مورد تقدیر کمیسیون قرار گرفت.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت صنعت و معدن کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیشتر بخوانید... ماجرای نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به صمت و معمای استعفای حجتی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ماجرای نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به صمت و معمای استعفای حجتی واژه های کاربردی مرتبط وزارت صنعت و معدن کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ نامه قالیباف و رئیسی به رهبر انقلاب درباره تصمیم دولت برای فروش نفت + خبر تکمیلی ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۶|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان؛ طلای ۱۸ عیار ۹۹۹ هزار تومان ۳ ۱۳ قرارداد نفتی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو فردا امضا می‌شود ۴ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۷| قیمت طلا همچنان در حال کاهش ۵ تکذیب افزایش نرخ سود بانکی/ سقف نرخ سود ۱۸درصد است/ بانک مرکزی برنامه‌ای برای افزایش سود ندارد ۶ بازگشت شاخص به کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی ۷ کارگران هم با سرمایه اندک خود وارد بورس شده اند/ ضرورت حفظ اعتماد مردم به بازار سرمایه ۸ آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از هفته آینده مهمترین اخبار اقتصادی الزامات موفقیت طرح فروش نفت در کنترل نقدینگی؛ به بانک‌ها نباید اجازه ورود داد معاون بورس تهران: افول قیمت سهام بعد از ۲ سال رشد بالا طبیعی است صعود و سقوط جزو ذات بورس است، مردم غیر از این انتظار نداشته باشند نوبخت:پیش فروش اوراق نفتی با طرح فروش قطعی نفت متفاوت است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رئیس جمهور آمریکا بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت ایران مرتکب شده است شیوه‌‌نامه‌‌‌‌ بهداشتی برگزاری کنکور سراسری اعلام شد معاون بورس تهران: افول قیمت سهام بعد از ۲ سال رشد بالا طبیعی است ماجرای نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به صمت و معمای استعفای حجتی عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت صنعت و معدن کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت و معدن کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون کشاورزی قانون تمرکز اجرای قانون بخش کشاورزی وزارت جهاد وظایف بخش آیین نامه مرغ لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه