Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تعاونی‌های روستایی بستری مناسب برای فعالیت زنان روستایی استان مرکزی به شمار می‌روند اما بخشی از تعاونی‌های زنان روستایی به سبب مشکلات اقتصادی غیرفعال شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مشارکت جامعه زنان در فعالیت های مختلف در راستای توسعه روستایی، نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راهکارهای مناسب در جهت بکارگیری مشارکت زنان، ایجاد شرکت های تعاونی روستایی زنان است .

ایجاد این نهادها، مسلماً در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنها، مفید است و شرکت‌های تعاونی روستایی نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان دارند که نباید این شرکت ها که یاری رسان زنان روستایی به دست فراموشی سپرده شود.

شرکت‌های تعاونی زنان به عنوان محیطی اجتماعی، زمینه‌ای را فراهم می‌سازد تا زنان بیرون از خانه و در متن جامعه خود به مشارکت در امور بپردازند و حتی در سطوح عالی در متن تصمیم‌گیری‌های جامعه قرار گیرند و به نوعی باعث توانمند شدن اعضای خود در ابعاد مختلف نظیر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی می گردد.

نقش موثر تعاونی‌های زنان در توانمندسازی

یکی از موثرترین راهکارها که بستر لازم را برای رشد شخصیتی و ارتقای توانمندی های ذهنی و فکری زنان مهیا می کند و موجب مشارکت فعال آنها در فعالیت‌های گروهی می‌گردد، فعالیت در قالب تعاونی ها است. تعاونی‌ها می‌توانند با ارتقای دانش و ظرفیت های علمی زنان، آنان را توانمندسازند و با آموزش اصول توسعه مشارکتی، تدریس روش‌های تصمیم‌گیری گروهی و پرورش اعتماد به نفس، به آنها خدمت موثری ارائه دهند.

با توجه به اهمیت شرکت های تعاونی زنان روستایی با یک بررسی و واکاوی کلی، باید دید چقدر این شرکت ها چقدر کارایی برای زنان روستایی در استان مرکزی داشته است؟

استان مرکزی دارای 10 شرکت تعاونی زنان روستایی است

مدیرعامل تعاونی روستایی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت شرکت های تعاونی زنان روستایی اظهار داشت: استان مرکزی دارای 10 شرکت تعاونی زنان روستایی است که شهرستان های محلات، ساوه، خمین، اراک، شازند، تفرش و زرندیه دارای بیشترین شرکت های تعاونی زنان روستایی است.

سیدحسین هاشمی افزود: حدود یک هزار نفر عضو شرکت های تعاونی زنان روستایی که 9 نفر در این شرکت ها فعالیت می کنند و دارای 5میلیارد ریال سرمایه است و در زمینه های فرآوری محصولات کشاورزی، خیاطی، تولید پوشاک و در زمینه های متعددی فعالیت دارند.

جزئیات طرح حمایت از اشتغال زنان روستایی در کشور+فیلمیزد| زنان روستایی در حوزه تولید محصولات سالم و استاندارد کشاورزی حمایت می‌شوندطرح اشتغال زنان روستایی در استان مرکزی اجرا می‌شود

وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از شرکت‌های تعاونی زنان روستایی به سبب مشکلات اقتصادی غیرفعال شده‌اند و برنامه های اقتصادی مانند تزریق نقدینگی در نظرگرفته شده تا دوباره شرکت‌های غیرفعال تعاونی زنان روستایی دوباره به چرخه کار و تولید باز گردند.

بیشتر فعالیت تعاونی زنان روستایی بر فرآوری تولیدات متمرکز است

هاشمی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار، زنان شاغل، کارمندان و غیره عضو شرکت تعاونی زنان روستایی هستند و بیشترین فعالیت خود را بر فرآوری تولیدات متمرکز کردند و هرساله در نمایشگاه ها غرفه هایی برای زنان روستایی در نظر می گیرند تا محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون به مردن عرضه کنند.

وی عنوان کرد: شرکت های تعاونی زنان روستایی اعم از تولید، فعالیت های اقتصادی، عرضه محصولات به مردم و خدمات دیگر در حد وسع شرکت ها عرضه می‌کنند و در شهرستان ساوه بازارچه محلی به صورت دائمی وجود دارد از سراسر استان زنان روستایی محصولات تولیدی، لباس محلی و غیره به فروش می رساند.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... تعاونی زنان روستایی استان بوشهر با هدف ایجاد اشتغال پایدار زنان توسعه می‌یابد نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر خراسان جنوبی افتتاح شد + تصاویر صندوق‌های اعتبار خُرد زنان روستایی؛ الگوی موفق اقتصاد مقاومتی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تعاونی زنان روستایی استان بوشهر با هدف ایجاد اشتغال پایدار زنان توسعه می‌یابد نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر خراسان جنوبی افتتاح شد + تصاویر صندوق‌های اعتبار خُرد زنان روستایی؛ الگوی موفق اقتصاد مقاومتی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نماینده ولی فقیه در کاشان را بیشتر بشناسید+بیوگرافی ۲ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۳ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۴ سیطره بانک‌ها بر پروژه‌ها و واحدهای ‌صنعتی ‌سراسر کشور / تملک غیر‌باورانه‌ واحدهای تولیدی‌ از سوی بانک‌ها ۵ عدم استقبال فعالان گردشگری گیلان از تسهیلات حمایتی کرونا؛ بانک‌های عامل همکاری نمی‌کنند ۶ ۹۸ درصد مؤدیان استان اصفهان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می‌شوند ۷ آشفتگی شدید در بازار کالاهای اساسی / افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت بسیاری از کالاها ۸ تحلیل سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از التهابات ارزی / دولت به سیاست‌های ‌اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی‌ کرد مهمترین اخبار استانها تحلیل سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از التهابات ارزی / دولت به سیاست‌های ‌اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی‌ کرد لهیب سوزان آتش در ارتفاعات «افزر»؛ نیروهای مردمی برای مهار آتش فراخوانده شدند سیطره بانک‌ها بر پروژه‌ها و واحدهای ‌صنعتی ‌سراسر کشور / تملک غیر‌باورانه‌ واحدهای تولیدی‌ از سوی بانک‌ها سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رئیس جمهور آمریکا بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت ایران مرتکب شده است شیوه‌‌نامه‌‌‌‌ بهداشتی برگزاری کنکور سراسری اعلام شد معاون بورس تهران: افول قیمت سهام بعد از ۲ سال رشد بالا طبیعی است ماجرای نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به صمت و معمای استعفای حجتی عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های تعاونی زنان روستایی تعاونی زنان روستایی زنان روستایی استان زنان روستایی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی تعاونی ها بانک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر