Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:47:23 GMT

معضلات محیط زیستی تنها جزیره ایرانی در قاب «آشوراده»

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۶۶۸

معضلات محیط زیستی تنها جزیره ایرانی در قاب «آشوراده»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، مستتد «آشوراده» روایتی است از ماجراهایی که در این منطقه منحصر به فرد رقم خورده است.

آشوراده تنها جزیره ایرانی موجود در دریای خزر و یکی از دیدنی ترین مناطق زیست محیطی در ایران و منطقه است که از چند سال پیش و براساس یک تصمیم سوال برانگیز در معرض تخریب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه فعال شدن طرح گردشگری قرار است بخش قابل توجهی از این منطقه زیست محیطی مهم به خطر بیفتد. حالا ساکنان قدیمی این جزیره تاریخی و فعالان محیط زیست وارد میدان شده اند تا جلوی طرحی را که نهادهای قدرتمندی پشت آن هستند، بگیرند.

این مستند در مرکز رسانه قوه قضاییه تهیه و تولید شده است و جواد رحیمی آن را کارگردانی کرده است. این اثر به همت گروه خانواده و کودک شبکه پنج  سیما دوشنبه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۴ برای علاقه مندان و فعالان محیط زیستی پخش می شود.

کد خبر 5000640 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست آشوراده فیلم مستند شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی ویروس کرونا فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی تئاتر ایران موسیقی نواحی فیلم سینمایی شبکه پنج سیما رادیو نمایش آلبوم موسیقی شبکه سه سیما کنسرت آنلاین فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست