Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهم‌ترین طرح مسکنی کشور این روز‌ها درگیر پرداخت آورده اولیه متقاضیان است و تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین معاونت مسکن چندین بار برای پرداخت آورده اولیه اولتیماتوم داده اند. 

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن باید متقاضیان تا پانزدهم شهریورماه آورده خود را تکمیل کنند، بیان کرد: این آخرین مهلت برای متقاضیان است و باید هرچه سریعتر متقاضیان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در صورتی که این آورده تکمیل نشود، متقاضیان تسویه حساب نکرده به صورت کامل از طرح مسکن ملی حذف و متقاضیانی که در لیست ذخیره قرار دارند جایگزین آنها می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون هیچ متقاضی به دلیل پرداخت نکردن آورده اولیه حذف نشده است، گفت: در صورتی که تا پانزدهم شهریورماه پیامک پرداخت آورده اولیه را دریافت کرده باشند اما آورده خود را تکمیل نکنند به صورت کامل حذف می شوند.

او یاد آور شد: به برخی از متقاضیان به دلیل مشکلاتی در سامانه پیامک ارسال نشده بود به همین دلیل تا پایان هفته مهلت داده شد تا متقاضیان مدارک خود را تکمیل کنند.

محمود زاده اظهار کرد: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن باید مدارک خود را باید به ادارات کل راه و شهرسازی شهرهای که در پیامک به آنها اعلام شده تحویل دهند و بعد از آن در صورت تایید مدارک پیامک ارسال آورده ارسال می شود.

اطمینان به متقاضیان برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح با اشاره به اینکه در هفته دولت در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، توضیح داد: تلاش خود را می‌کنیم برای آنکه به متقاضیان این اطمینان را بدهیم که طرح اقدام ملی مسکن با قوت در حال اجرا است بنابراین در هفته دولت و در چندین شهر افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او یاد آور شد: البته این افتتاح ها به صورت نمادین است اما به متقاضیان این اطمینان را می‌دهیم که کمتر از یک سال و نیم این تعداد از واحدها از واحدهای مسکن ملی به بهره‌برداری رسیده بنابراین اگر آورده خود را هرچه سریعتر تکمیل کنند سرعت ساخت و اجرای این پروژه افزایش می یابد.

افتتاح حساب ۴۵ هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن

محمود زاده با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار متقاضی تا امروز آورده خود را تکمیل کرده است تصریح کرد: تاکنون ۴۵ هزار نفر افتتاح حساب کردند و بانک ها و ادارات کل به سرعت در حال جمع آوری آورده اولیه متقاضیان و تکمیل مدارک از سوی آنها هستند.

او تاکید کرد: ظرف یک تا دو هفته آینده سرعت پرداخت و واریز آورده های اولیه افزایش یافته و امیدواریم تا نیمه شهریور بتوانیم تمامی مدارک متقاضیان و همچنین آورده های آنها را تکمیل کنیم.

محمود زاده اضافه کرد: ممکن است برخی از متقاضیان به دلیل  عدم پرداخت آورده تا پانزدهم شهریور از لیست حذف شوند بنابراین از جایگزین آنها در لیست های ذخیره استفاده خواهیم کرد و همین موضوع باعث ایجاد ظرفیت‌های خالی را در بسیاری از شهرها می شود.

او با بیان اینکه بنابراین امکان ثبت نام دور سوم در اوایل مهر یا اواخر شهریور ماه وجود دارد، افزود: در صورت ایجاد شدن ظرفیت در بسیاری از شهرها از جمله تهران امکان ثبت نام در مرحله سوم ایجاد خواهد شد.

مهلت آورده متقاضیان ۱۵ روز بعد از دریافت پیامک است

این در حالی است که محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه امروز آخرین مهلت برای کسانی است که پیامک واریز آورده اولیه به آنها ارسال شده است، گفت: امکان تمدید برای این متقاضیان وجود ندارد و کسانی که ۴۰ میلیون آورده خود را تکمیل نکرده اند حذف می شوند.

محبت خواه اظهار کرد: تنها کسانی که از امروز پیامک واریز آورده اولیه به آنها ارسال می‌شود ۱۵ روز بعد از ارسال پیامک فرصت دارند که آورده خود را تکمیل کند.

محبت خواه تاکید کرد: متقاضیان تهرانی باید حتماً آورده خود را تکمیل کنند در غیر این صورت حذف می‌شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهرانسر هم گفت: این پروژه ۷ تا ۸ ماه تعطیل بود بنابراین از اردیبهشت‌ماه ساخت آن را مجدد آغاز کردیم و هم اکنون در سه شیفت کاری و با سرعت در حال اجرای آن هستیم و پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۱۰ درصد رسیده است.

همچنین وطن خواهی مدیر عامل شرکت عمران پرند نیز اعلام کرد: آورده اولیه متقاضیان در پرند ۴۷ میلیون تومان است که ۴۰ میلیون تومان برای آورده و ۷ میلیون تومان آن هم مبلغ زمین است، اما در این طرح هم مانند مسکن مهر در ابتدا متقاضیان برنامه و یا تمایلی برای واریز آورده ندارند و بسیاری از این افراد هم حدود یک یا ۲ میلیون پرداخت کرده اند و گمان می‌کنند که با پرداخت این مبلغ دیگر حذف نمی‌شوند.

براساس این گزارش طرح اقدام ملی مسکن تفاوت بسیار زیادی از لحاظ نوع ساخت، مصالح ساختمانی و... بسیار متفاوت است و به گفته بسیاری از مسئولان قیمت تمام شده ساخت مسکن قیمت نهایی این واحدها است.

منبع: الف

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن آورده خود را تکمیل کل راه و شهرسازی پرداخت آورده آورده اولیه واریز آورده تکمیل کنند مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران

در حال حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن:

در تهران ۲۰۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند.

بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی
  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه