Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@05:44:36 GMT

عدم تغییر در عوامل بنیادی بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۸۵۸

عدم تغییر در عوامل بنیادی بازار سرمایه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: از آنجا که بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی بازدهی بیشتری عاید سرمایه گذاران کرده است، طبیعتا ممکن است ریسک‌های بیشتری را هم متوجه سرمایه‌گذاران کند. پس سهامداران، مخصوصا آنها که ریسک بیشتری می پذیرند و به طور مستقیم سرمایه گذاری می کنند، به ریسک های ویژه بازار و صنعت و  نقدشوندگی سهم‌ها توجه کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی سهم‌ها در چند روز اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری، صف نشینی پدیده مورد قبولی نیست، افزود: برخی افراد در چند روز گذشته با قیمت هایی بالاتر از قیمت امروز متقاضی خرید بودند ، در حالی که خود امروز با قیمتی پایین تر فروشنده بودند؛ بنابراین وضعیت امروز بازار ، برای برخی سرمایه گذاران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری خواهد بود.

خدابخش اظهار داشت: از دید تحلیلگران، در چند روز اخیر عواملی همچون بحث های سیاسی، فروش اوراق سلف نفتی به مردم، نرخ ارز ، فروش سهام عدالت و مباحثی از این دست بازار را تا حدودی متاثر کردند .
وی افزود: در مبحث صندوق دارا دوم که متشکل از سهام پالایشی هاست، عرضه یا عدم عرضه آن قاعدتا بر سودآوری شرکت های پالایشی یا شرکت هایی که بر مبنای آن تشکیل صندوق می دهند، تاثیر ندارد .

خدابخش در پاسخ به سوالی درخصوص تاثیر فروش سهام عدالت بر بازار هم گفت: از آنجا که فروش سهام عدالت درصد بالایی از ارزش معاملات روزانه بازار را تشکیل نمی‌دهد، تاثیر این فروش هم بر بازار چشمگیر نخواهد بود؛ از طرف دیگر، روش های دیگری هم برای فروش سهام عدالت  از جمله فروش به قیمت پایانی و بعد از بازار در نظر گرفته شده است که می تواند مدنظر کارگزاران قرار بگیرد.

پربیننده ترین احتمال تداوم ریزش بازار / بازار سرمایه در روزهای آینده وضعیت بهتری خواهد داشت بازگشت بازار سرمایه به تعادل در روزهای آینده/ صف‌های فروش امروز بازار سهام، جمع شد بازگشت بازار در اواسط هفته جاری/ برخی از ناهماهنگی‌ها موجب التهاب بازار سرمایه شد سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ سهامداران خرد به حال خود رها شدند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار سهام عدالت بورس بازار سرمایه نقدشوندگی اوراق سلف نفتی عوامل بنیادی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت فروش سهام عدالت بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟