Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پیشنهادات مطرح شده در این باره بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه فردا (سه شنبه ۲۸ مرداد) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس سه شنبه 28 مرداد 99 مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پیشنهادات در این باره به بحث گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله پیشنهادات مطرح شده در باره اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ممانعت از ادامه تحصیل نمایندگان در دوره نمایندگی است و اگر ادامه تحصیل از پیش از دوره نمایندگی آغاز شده باشد، طبق این پیشنهاد باید در دوران نمایندگی متوقف شود.

همچنین در پیشنهاد دیگری برای این طرح آمده است که نمایندگان نباید هدایایی که غیرمتعارف است را از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کنند که متعارف یا غیرمتعارف بودن هدایا را بر اساس این پیشنهاد هیأت نظارت باید مشخص کند. در پیشنهاد دیگری در این طرح آمده که انجام هرگونه معامله، خرید یا فروش مسکن و .... توسط نمایندگان باید به اطلاع مجلس برسد و عکس و تصویر قولنامه به ثبت رسیده در مجلس نیز به ثبت برسد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد