Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس بازار سرمایه ریزش بازار سرمایه را متاثر از نزدیکی به ماه‌های پایانی دولت، آزادسازی درصد بالایی از سهام عدالت و کاهش تضامین اعتباری بازار دانست. تاریخ انتشار: 10:27 - 27 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۷۴۹۴

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: بهزاد صمدی کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه شاخص کل بازار سرمایه تقریبا طی شش روز کاری گذشته ریزشی بوده است، اظهار کرد: این ریزش درحالی اتفاق افتاده است که پیش از این شاهد رشد شارپ بازار صرفا به دلیل صندوق‌های دارایکم و دارادوم و سهام عدالت بودیم که البته هیجانات هم به این رشد کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاخص کل از نظر تکنیکالی به اصلاح نیاز داشت، گفت: نکته‌ای که در این اصلاح وجود دارد این است که شاخص در اصلاحات قبلی، میانگین‌های ۲۰ روزه خود را از دست نمی‌داد، اما این بار به لحاظ تکنیکالی شاخص کل زیر میانگین ۲۰ روزه تثبیت شده است. درواقع در دو سال گذشته اولین بار است که شاخص کل به زیر میانگین ۲۰ روزه رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه درمورد دلایل ریزش بازار توضیح داد: از لحاظ روانی معمولا در انتهای همه دولت‌های گذشته، به عبارت دیگر بین هفت تا هشت ماه قبل از تغییر دولت، ریزش در بورس کشور آغاز شده بود که این بار هم مانند قبل، پول‌های درشت وهوشمند از بازار در حال خروج هستند و این موضوع در سهم‌های پالایشی، فلزاتی و... مشاده می‌شود. از سوی دیگر ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شده که این موضوع نیز عامل دیگری است که فشار عرضه را در بازار زیاد کرده است. همچنین تضامین اعتباری بازار از ۵۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این موضوع باعث می‌شود بازار نیاز ببیند قیمت‌ها را اصلاح کند.

صمدی با اشاره به دو قسمتی شدن ساعت معاملات از امروز، اظهار کرد: این اتفاق باعث می‌شود فشار فروش در سهم‌های کوچک کم‌تر شود و بازار از مهر ماه که گزارش‌های شش ماهه رونمایی میشود، پوست اندازی می‌کند و مجددا شیفت می‌کند به سهم‌های کوچک بنیادی و دیگر پول سهام داران قبلی بازار توان بالا بردن سهم‌های بزرگ را نخواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:  ارتباط ریزش بازار سرمایه به ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار سرمایه ریزش بازار سهام عدالت شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز