Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب پیرامون دلایل عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل اظهار داشت:  در گذشته انور سادات رئیس جمهور معدوم مصر هم دست به توافق با رژیم صهیونیستی زد و هدف از آن هم قبح زدایی از رابطه با رژیم صهیونیستی بود، چراکه جهان اسلام رژیم صهیونیستی را هیچگاه به عنوان یک کشور به رسمیت نشناخته است، در اینجا مهم است بدانیم که سرنوشت انور سادات چه شد؟ باید گفت جهان اسلام علیه او برانگیخته شد و نهایتا مجاهدین جهان آن را اعدام انقلابی کردند و از آن تاریخ به بعد دیگر کشوری جرات نمی‌کرد تا قبح زدایی کند یا اقدامی در جهت عادی سازی روابط انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین خصوص ادامه داد: درحالیکه برخی از کشورهای منطقه پیرو سیاست‌های آمریکا هستند و در پشت پرده با یکدیگر ارتباطاتی برقرار می‌کردند، اما این ارتباطات هیچگاه علنی نبوده، البته عربستان هم در همین زمینه گام هایی برداشت اما خیلی زود متوجه عکس العمل جهان اسلام در مورد توافق با رژیم صهیونیستی شد و آن را متوقف کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه امارات اکنون با رکود شدید اقتصادی رو به رو است و شاید مردم این کشور در آینده شاهد فروپاشی آن از نظر اقتصادی باشند، گفت: این کشور برای نجات و مطرح کردن خودش، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دستورکار خود قرار داد و به دنبال این توافق جهان اسلام عکس العمل نشان داد و ما شاهد بودیم که برخی از کشورها از قطع ارتباط سیاسی با امارات سخن به میان آوردند، بنابراین این سیاستی است که آمریکایی ها دنبال می‌کنند و میخواهند با این توافق روابط کشور های اسلامی را با رژیم نامشروع صهیونیستی عادی جلوه دهند اما قطعا این هدف با شکست روبه رو خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا رژیم صهیونیستی به دنبال این است که در منطقه جای پایی پیدا کند و بتواند با کشورهای اسلامی ارتباط برقرار کند و هم پیمان شود تا محوری مقابل محور مقاومت ایجاد کند؛ بنابراین درحال حاضر تمام نگرانی آنها از جبهه مقاومت است، چراکه این محور برای آنها وحشت آور است.
 
انتهای پیام/
گفت‌وگو از: فاطمه جباری
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن رژیم صهیونیستی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح

یک رسانه عبری‌زبان گزارش داد که عربستان درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به این رژیم هشدار داده و اعلام کرده هرگونه حمله زمینی به رفح، مانع عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشورهای اسلامی دارد، از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است