Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژيم صهیونیستی و آمریکا برای اجرای نقشه‌هایشان به‌دنبال باز کردن پای کشورهای عربی به وسط بازی هستند و کشور بعدی ممکن است بحرین یا عربستان باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از چند ماه پیش و به‌دنبال شیوع کرونا، رژیم صهیونیستی به بهانه تبادل اطلاعات، کمک‌های دارویی و مبارزه با این ویروس تحرکاتی را با کشورهای عربی به‌ویژه امارات آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌های امارات برای مردم فلسطین با هواپیما به سرزمین‌های اشغالی منتقل شد تا زمینه‌های مبادلات و رایزنی دو طرف هرچند به‌طور محرمانه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

سازش کنونی کنار رفتن نقاب از چهره نوکران آمریکا در منطقه است

پس از ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» که با مخالفت صریح کشورهای عربی، اسلامی و به‌ویژه پیام صریح و قاطع مقام معظم رهبری مواجه شد، بسیاری از کشورها و حتی اتحادیه اروپا طرح را محکوم کردند. با افزایش موج مخالفت‌ها، سران رژیم صهیونیستی و آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار گرفتند.

در داخل سرزمین‌های اشغالی و آمریکا به واسطه مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و مدیریت غلط مبارزه با این ویروس، انتقاد مخالفان شدت گرفت. به این دلیل که بقای سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  به هم گره خورده است، برای خروج از بحران و فرار از مخمصه چاره کار را در برهم زدن ثبات نسبی غرب آسیا دیدند. شاید بتوان انفجار لبنان و عادی‌سازی روابط را دو حادثه و تحول در یک راستا ارزیابی کرد؛ حادثه‌ای که فرصتی بود برای زیر فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله.

علاوه بر این، ترامپ و نتانیاهو به‌دنبال این بودند با توجه به فرصت‌های به وجود آمده و با توجه به در پیش بودن انتخابات دور چهارم کابینه رژیم صهیونیستی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برگ برنده‌ای به دست آورند. لذا با هماهنگی دوجانبه، حاکمان امارات را زیر فشار قرار دادند تا ابوظبی را وارد بازی خود کنند. ترامپ و نتانیاهو به بن‌زاید وعده دادند در صورت همراهی با آن‌ها طرح الحاق را متوقف می‌کنند، به این دلیل امارات  فریب بازی را خورد و به‌عنوان طرف سوم توافق برقراری رابطه با تل‌آویو مطرح شد. 

نتانیاهو با این بازی فریبنده فرصتی را برای خود به دست آورد، ولی اعلام کرد تل‌آویو در زمینه «الحاق» هیچ‌گونه مذاکره‌ای انجام نداده است و از اقدام خود عقب‌نشینی نمی‌کند؛ لذا امارات با مخالفت‌های بسیار شدیدی از سوی فلسطینی‌ها و کشورهای عربی مواجه شده است و باید بهای کار خود را بپردازد.

رژيم صهیونیستی و آمریکا برای اجرای نقشه‌هایشان به‌دنبال باز کردن پای کشورهای دیگر به وسط بازی هستند. کشور بعدی ممکن است بحرین باشد و عربستان نیز مترصد امتحان و آزمایش امارات است، زیرا صهیونیست‌ها با عربستان در چند ماه گذشته ارتباط‌هایی برقرار کرده‌اند. لذا تل‌آویو در راستای منزوی کردن ایران، سیاست فشار حداکثری و کنار زدن جمهوری اسلامی ایران از معادلات منطقه‌ای، می‌خواهد با برداشتن گام‌هایی برای ارتباط با کشورهای عربی خود را وارد معادلات منطقه خلیج‌فارس کند و ایران را به انزوا بکشاند.

عادی‌سازی روابط توطئه بسیار بزرگی است، ولی مطمئناً با مخالفت کشورهای عربی مواجه خواهد شد. 

شیخ زاید، حاکم امارات با توجه به دارا بودن خوی خودشیفتگی و بلندپروازی، فکر می‌کرد با عادی‌سازی روابط می‌تواند رهبری جهان عرب را در دست بگیرد. همان اقدامی که سال‌ها پیش انور سادات می‌خواست انجام دهد و خودش را به‌عنوان رهبر جهان عرب معرفی کند، اما با یک اشتباه دچار خسران شد؛ در این اقدام نیز شیخ زاید حتماً دچار اشتباه راهبردی سیاسی شده است.

* کارشناس امور بین‌الملل 

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمد بن زاید بنیامین نتانیاهو رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ ولیعهد امارات عادی سازی روابط نخست وزیر رژیم صهیونیستی کارشناس امور بین الملل رژیم صهیونیستی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید

امارات متحده عربی به‌زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتورهای هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.   به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.   به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.   این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیازهای انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.   مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.   سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوزها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.   امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.   امارات یکی از کشورهایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.   در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.   ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.   نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بالانسر ایران و اسرائیل