Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:23:47 GMT

ضرورت فضای سازی مناسب شهری در ایام محرم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۲۶۸۶

ضرورت فضای سازی مناسب شهری در ایام محرم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری صبح دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر اینکه در جلسات این شورا باید نظرات کارشناسانه ارائه شود، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن عزاداری ایام محرم رسانه نقش مهمی در فضا سازی عمومی دارد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداران باید فضای شهری مناسبی همزمان با شروع ماه محرم انجام دهند، افزود: فضاسازی‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر برنامه محتوایی نداریم فضای عمومی متناسب با این ایام داشته باشیم

امام جمعه صومعه سرا ادامه داد: امسال با توجه به شرایط و عدم برگزاری به شکل سال‌های گذشته، برگزاری مراسم با ابعاد کوچک باید در دستور کار ادارات قرار گرفته و روضه‌های خانگی نیز تقویت و ترویج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیئت‌ها و مساجد باید ملزوم به رعایت دستور العمل های بهداشتی شوند، افزود: تصمیم گیری ها در زمینه برگزاری مراسم محرم باید به صورت هماهنگ و ستادی باشد.

حجت الاسلام راشدی نوری در ادامه با اشاره به اینکه ملزومات بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید در دسترس عموم قرار گیرد، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام داده و تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه هیئتی برای نظارت بر عملکرد هیئت‌ها و مساجد باید تشکیل و در این شب‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد، افزود: در زمینه پخش غذای نذری و اطعام باید مدیریت شده و با رعایت پروتکل‌ها انجام شده و توزیع آن نیز به صورت بسته بندی و به دور از ایجاد تجمع باشد.

امام جمعه صومعه سرا با اشاره به عدم به راه انداختن دسته جات عزاداری، تأکید کرد: روز تاسوعا و عاشورا نیز باید از تجمع پرهیز شود و ساعات عزاداری نیز کوتاه و در فضای باز باشد.

تشکیل کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا، شورای فرهنگ عمومی را یکی از جلسات مهم و تأثیرگذار در تصمیم گیری ها در سطح شهرستان دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه این شورا سیاست گذاری در اشاعه فعالیت‌های فرهنگی در سایه نگاه کارشناسی است.

نورالله صفرپور با بیان اینکه مصوبات این شورا قانونی و ادارات ملزم به اجرای آن هستندِ افزود: مصوبات این جلسه سبب می‌شود در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان گام برداریم.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته درباره تقویم فرهنگی شهرستان صومعه سرا، گفت: همه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید یک کارشناس فرهنگی به این مجموعه معرفی کنند تا در کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی صومعه سرا با اشاره به غیبت مکرر برخی اعضا در جلسه خواستار تصمیم گیری در باره این افراد شد.

کد خبر 5000589

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی صومعه سرا محرم 99 ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی شورای فرهنگ عمومی صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی