Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@02:47:33 GMT

۶ راهکار ایمنی انبارهای نفت شهران

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۲۷۲۱

۶ راهکار ایمنی انبارهای نفت شهران

تین نیوز

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران جزییات جلسه بررسی ایمنی انبارهای نفت شهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید فراهانی در مورد جلسه اخیر اعضای شورای شهر با مسئولان مختلف در خصوص بررسی وضعیت ایمنی انبارهای نفت شهران که به میزبانی شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: برای بررسی وضعیت ایمنی انبارهای نفت در شهران جلسه‌ای را با حضور ذینفعان مختلف برگزار کردیم تا بتوانیم به جمع‌بندی درباره وضعیت فعلی این انبارها برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در این جلسه مسئولان مختلف از جمله شهردار منطقه ۵، اعضای شورایاری، رییس سازمان مدیریت بحران تهران، مدیرعامل آتش نشانی، نماینده شورای عالی معماری و شهرسازی و رییس بحران استان تهران، صحبت‌هایی را در خصوص وضعیت انبارهای نفت شهران مطرح کردند، ادامه داد: همچنین برخی مسئولان سابق وزارت نفت نیز در این جلسه حضور داشتند.

رییس کمیته بودجه شورای شهر که میزبان این جلسه هم‌اندیشی بود، اظهار کرد: در این جلسه مشخص شد شورای عالی معماری دو مصوبه در خصوص لزوم خروج انبارهای نفت از تهران دارد و همچنین در گذشته توافقی میان نوذری وزیر نفت اسبق و شهردار وقت در خصوص خروج انبارهای نفت منعقد می‌شود که این مصوبات می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان این‌که انتقال انبارهای نفت یک راهکار بلند مدت است که تمام مصوبات قانونی در گذشته به این مهم مهر تأیید می‌زند، اضافه کرد: با این حال راهکارهای کوتاه مدت نیز برای افزایش ایمنی آن منطقه اتخاذ شد. یکی از مشکلات فعلی این انبارها تردد تانکرهای حمل سوخت است به گونه‌ای که بنزین، گازوئیل و نفت سفید از پالایشگاه شهرری با استفاده از خطوط لوله‌ای زیرزمین به شهران منتقل شده و بعد از آن سوخت از طریق تانکرها برای تزریق به پمپ بنزین‌های سطح شهر بارگیری می‌شود که مسیر ورودی و خروجی این تانکرها دقیقا از وسط شهران عبور می‌کند و قرار شد یک مسیر در ضلع شرقی انبارهای نفت احداث شود تا تانکرها از آن مسیر تردد کنند و دیگر وارد مسیر شهری نشوند.

فراهانی با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک بازدیدی از انبارهای نفت خواهیم داشت، گفت: همچنین سازمان مدیریت بحران شهر تهران مأموریت یافت که در مورد احتمال نشتی لوله‌های زیرزمینی بررسی‌هایی را انجام دهد و گزارشی را در جلسه بعدی ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: بحث انتقال انبارهای نفت از گذشته مطرح است و به نظر می‌رسد که لازم است یکبار دیگر تفاهم‌نامه‌ای بین شهردار فعلی و وزیر وقت امضاء شود که قرار شد از حناچی بخواهیم این موضوع را پیگیری کنند.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر این‌که به لحاظ مالی انتقال انبارهای نفت برای وزارت نفت به صرفه است، اظهار کرد: زمین‌های شهران در بافت شهری قرار دارند و حالا قیمت آن چندین برابر شده است و طبیعی است که وزارت نفت می‌تواند انبارهای نفتش را از این چند هکتار زمین واقع در شهران خارج کرده و از زمین‌های شهران نفع بیشتری ببرد که حتما هزینه‌های انتقال را جبران می‌کند.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انبارهای نفت شهران انبارهای نفت شهران ایمنی انبارهای نفت شورای شهر شهر تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری، در نشست «تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران» گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره برداری از جرثقیل های برجی شهر تهران باید مجموعه های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است و به تبع آن بهره برداری از ماشین آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، گفت: به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجه‌ای بر جای بگذارد باید اقدامات لازم باری بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش بینی شود.

وی افزود: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف تمامی ذی‌ربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل‌های مذکور تهیه و آموزش‌های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

کد خبر 6093977

دیگر خبرها

  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران