Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:10:50 GMT

درخواست آلمان برای کناره گیری الکساندر لوکاشنکو

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۳۱۵۳

درخواست آلمان برای کناره گیری الکساندر لوکاشنکو

وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه "الکساندر لوکاشنکو" هر گونه مشروعیت برای حکومت کردن در بلاروس را از دست داده خواستار کناره گیری او شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، "اولاف شولتس"، وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل که اخیرا به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده از حزب سوسیال دموکرات انتخاب شده است در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان به تحولات اخیر در بلاروس پرداخته و تصریح کرد که الکساندر لوکاشنکو هر گونه مشروعیت را از دست داده و باید کناره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس اعتراضات به نتیجه این انتخابات همچنان ادامه دارد.

الکساندر لوکاشنکو که دوره ششم ریاست خود را به تازگی آغاز کرده است توسط مخالفان دولت به تقلب در آرا متهم شده است. تظاهرکنندگان خواستار برکناری لوکاشنکو و همچنین برقراری عدالت برای قربانیان خشونت پلیس بودند که در روزهای پس از رای‌گیری در هفته گذشته رخ داد.

تیخانوفسکایا که به لیتوانی گریخته در پیامی ویدئویی ضمن درخواست دوباره برای بازشماری آرا، از همه شهرداران شهرهای بلاروس خواست مقدمات برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در روزهای آتی را فراهم کنند.

در جریان این اعتراضات تاکنون بیش از 6 هزار معترض دستگیر و صد‌ها نفر زخمی شده‌اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید کرده‌اند.

اولاف شولتس خواستار کناره گیری لوکاشنکو شده و وی را یک دیکتاتور بد نامید.

وی تاکید کرد که مانند معترضان در شهر مینسک خواستار استعفای لوکاشنکو است.

شولتس همچنین گفت: من اعتقاد دارم کسی که این گونه با ملت خود رفتار می کند هر گونه مشروعیت برای حکومت کردن را از دست می دهد. اما بلاروس خود باید در این باره تصمیم بگیرد.

ادامه اعتراضات به نتیجه انتخابات در بلاروسلوکاشنکو: روسیه در مقابل تهدید خارجی به بلاروس کمک می‌کنددستور لوکاشنکو برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در بلاروس

معاون صدر اعظم آلمان همچنین گفت: لوکاشنکو دیگر هیچ حمایت اکثریتی در بین مردم ندارد و اگر بر اساس قوانین دموکراتیک بخواهد عمل کند دیگر نباید مدت طولانی در این باقی بماند. با این حال برای حاکمانی که با خشونت وحشیانه حکومت می کنند قواعد دموکراتیک مطرح نیست.

وی افزود: ما باید حالا شرایطی را ایجاد کنیم که قدرت و شجاعت معترضین بتواند منجر به ایجاد تغییرات شود. اتحادیه اروپا باید قاطع و شفاف عمل کند.

شولتس در بخش دیگری از مصاحبه با نشریه بیلد آلمان درباره شرایط یک نامزد صدر اعظمی آلمان گفت: وی باید بتواند تصمیم بگیرد، باید تجربه زیادی داشته باشد و باید بتواند با بحران ها مقابله کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بلاروس اخبار "آلمان" بیشتر بخوانید... ادامه اعتراضات به نتیجه انتخابات در بلاروس دستور لوکاشنکو برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در بلاروس لوکاشنکو: روسیه در مقابل تهدید خارجی به بلاروس کمک می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ادامه اعتراضات به نتیجه انتخابات در بلاروس دستور لوکاشنکو برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در بلاروس لوکاشنکو: روسیه در مقابل تهدید خارجی به بلاروس کمک می‌کند واژه های کاربردی مرتبط بلاروس اخبار "آلمان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شورای همکاری خلیج فارس بالاخره سکوت خود را شکست اما نه علیه امارات ! ۲ امارات کاردار ایران را احضار کرد‎ ۳ زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شد ۴ عربستان|افشای درخواست بن‌سلمان از آمریکا به عنوان پیش شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ۵ عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید ۶ آسمان کابوس صهیونیست‌ها؛ ثبت ۱۷ مورد آتش سوزی در اراضی اشغالی درپی پرتاب بالن‌های آتش‌زا ۷ بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ۸ عراق|پیام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی/ تأکید بر لزوم توافق اربیل ــ بغداد مهمترین اخبار بین الملل چرا امارات عادی سازی رسمی روابط با رژیم اسرائیل را آغاز کرد؟۲- زیرساخت‌هایی که پنهانی ایجاد شد بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ریابکوف: نشست سران درباره برجام باید فوراً برگزار شود تلاش ترامپ برای دیدار با پوتین قبل از انتخابات ریاست جمهوری مهمترین اخبار تسنیم سناتور روس: آمریکا دوباره خود را در شورای امنیت در انزوای تحقیرآمیز یافت سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ جنگ خاموش ــ ۲۱| جای خالی "صادرات گاز" در مطالبه‌گری مجلس/ آیا نمایندگان هم متوجه "جنگ خاموش" نیستند؟ معاون بورس تهران: افول قیمت سهام بعد از ۲سال رشد بالا طبیعی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اخبار آلمان بلاروس اخبار آلمان الکساندر لوکاشنکو اعتراضات به نتیجه کناره گیری بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد

پس از آنکه بلاروس، اوکراین را به اسکان سربازان در ۲ بیمارستان در کی‌یف متهم کرد، مقام‌های اوکراینی این مراکز درمانی را تخلیه کردند.

به گزارش مشرق، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد