Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سومین نشست هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه با حضور نمایندگان مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این نشست آخرین گزارش مربوط به وضعیت فناوری اطلاعات در آمارهای بین المللی ارائه و تجربیات سازمان های تابعه از جمله بانک ها به اشتراک گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سید جواد رضوی »، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تخصیص بودجه و اعتبار در زمینه امنیت اطلاعات را مهم ارزیابی کرد و افزود : 5 درصد از سهم بودجه فناوری اطلاعات دستگاه ها باید صرف امنیت اطلاعات شود.
وی ، آموزش و توانمندسازی کارکنان و مدیران را مهم دانست و اظهار کرد : فرهنگ سازی در مقوله امنیت اطلاعات امری لازم و ضروری است و باید جزء برنامه های مشترک همه سازمان ها قرار گیرد.
رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه کارگروه امنیت اطلاعات و ارتباطات در سال 1398 در وزارتخانه ذیل کمیته توسعه دولت الکترونیک شکل گرفته است، این کارگروه باید در همه سازمان های تابعه به طور مستمر تشکیل شود .
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت دستورالعمل های مرکز افتا تصریح کرد : مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری از دستورالعمل های مربوطه، شاخص ها را استخراج و چک لیست مناسبی را تهیه کرده و در اختیار سازمان های تابعه قرار داده است و طی یک ماه آینده همه سازمان ها براساس شاخص های احصاء شده ارزیابی می شوند و اقدامات اصلاحی و برنامه اجرایی برای اقدامات مرتبط انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال 1398 موضوع استاندارد ISMS در وزارتخانه کلید خورد و اقدامات مطابق با این استاندارد که از مقولات آن فرهنگ سازی در دستور کار قرار گرفت ، افزود: سازمان های تابعه نیز باید نسبت به افزایش سطح آگاهی کارکنان در این خصوص اقدام کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری با بیان اینکه در نقشه راه تحول دیجیتال، اقدامات مربوط به سال 1399 همه سازمان های تابعه احصاء می شود ، اظهار داشت: تحول دیجیتال یک مسیر است نه یک مقصد و امیدواریم این اقدامات، مسیر را هموار کند تا همه سازمان ها مرتبط، با رویکرد چابک در مسیر تحول دیجیتال حرکت کنند و موجب افزایش کارآمدی دستگاه و رضایتمندی مردم از ارائه خدمات شود.
بر اساس این گزارش ، در این جلسه با توجه به مباحث جلسه دوم هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات، پیش نویس نقشه راه تحول دیجیتال که با اخذ نظرات کارشناسی صاحب نظران و از سوی کارگروه نمایندگان برخی از سازمان های تابعه با محوریت مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تدوین شد و در اختیار سازمان های تابعه قرار گرفت تا پس از جمع بندی به شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور اتخاذ تصمیم و تصویب ارائه شود.
در این نشست بهزاد محمدیان، معاون مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اسماعیل عابدی مسوول حوزه رفاه اجتماعی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و مدیران فناوری اطلاعات سازمان های تابعه حضور داشتند.
دستورالعمل های مرکز افتای ریاست جمهوری و الزامات مربوط نیز از سوی معاون مرکز افتای ریاست جمهوری تبیین و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس مرکز فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری افتای ریاست جمهوری کار و رفاه اجتماعی سازمان های تابعه امنیت اطلاعات همه سازمان ها تحول دیجیتال وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است