Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل با محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در مورد موضوعات مربوط به تقویت همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، اهمیت اجماع منطقه ای پیرامون صلح افغانستان، آزادسازی زندانیان باقیمانده توسط دولت و طالبان، کاهش خشونت ها و آتش بس فوری، آغاز فوری مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و همچنین حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای 19 سال گذشته تبادل نظر نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن اظهار سپاس از همکاری های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای شهروندان مهاجر، در مورد تداوم این همکاری ها صحبت کرد.

سفیر ایران نیز از تعهد و حمایت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، به خصوص پیرامون روند صلح افغانستان به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اطمینان داد.

امینیان همچنین ضمن صحبت در مورد پروژه خط آهن خواف ـ هرات، درباره فرصت های موجود بین دو کشور در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی، حمل و نقل، سرمایه گذاری و انتقال انرژی به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان معلومات مفصل ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد حنیف اتمر افغانستان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم