Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی‌های تشکیل کابینه در تونس وارد هفته سرنوشت‌ساز خود شده است، این در حالی است که هنوز ابهام‌هایی درباره ساختار آن وجود دارد. نخست وزیر مکلف تونس به دنبال تشکیل یک کابینه مستقل است هرچند که جنبش النهضه و ائتلاف "الکرامة" این کابینه را تهدید به سرنگونی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، هشام المشیشی، نخست وزیر مکلف تونس روز یکشنبه با روسای برخی احزاب دیدار کرد اما این دیدارها نیز رویکرد المشیشی را تغییر نداد و او همچنان بر تشکیل یک کابینه تکنوکرات مستقل تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست‌ها با دیدار با راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس و رئیس جنبش النهضه این کشور آغاز شد، پس از آن المشیشی با نبیل القروی، رئیس حزب قلب تونس و در ادامه با محمد الحامدی، وزیر آموزش و پرورش و هشام العجبونی، رهبر جریان دموکراتیک و رئیس فراکسیون دموکراتیک تونس دیدار و گفتگو کرد.

برخی منابع که رایزنی‌ها را دنبال می‌کنند، به ارم نیوز گفتند: المشیشی گام‌های بعدی در مسیر تشکیل کابینه را به نمایندگان احزاب ارائه و تاکید کرد، پایان هفته جاری کابینه را معرفی خواهد کرد و دور آخر رایزنی‌ها روز دوشنبه آغاز شده و پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید.

این منابع اظهار کردند: المشیشی در این دیدارها تاکید کرد به دنبال کابینه‌ای تکنوکرات و مستقل است، همچنین او متعهد شد پیش از اعلام رسمی ساختار کابینه، آن را به احزاب و فراکسیون‌ها ارائه کرده و برای آنها حق اعتراض در مورد هر یک از کاندیداهایی که عدم استقلال سیاسی آنها و یا دست داشتن آنها در پرونده‌های فساد ثابت شد، قائل شود.

در حالی المشیشی بر تشکیل کابینه‌ای مستقل پافشاری دارد که جنبش نهضت اسلامی تونس بار دیگر مخالفت خود را با این رویکرد المشیشی اعلام کرده است.

علی العریض، معاون رئیس این حزب روز یکشنبه با اشاره به اینکه هنوز اختلاف‌نظر بر سر ساختار کابینه جدید وجود دارد، تاکید کرد: این جنبش موضعگیری قطعی خود را پس از سلسله رایزنی‌هایی با شرکای خود مشخص خواهد کرد.

العریض در اظهارات خود مشخص نکرد منظور از شرکای حزب چه کسانی هستند.

جنبش النهضه  به دنبال همگرایی با حزب قلب تونس و ائتلاف الکرامة برای تشکیل اکثریتی پارلمانی است که قادر به تصویب و یا انحلال کابینه باشد.

فراکسیون ائتلاف الکرامة نیز بار دیگر مخالفت خود را با گزینه المشیشی برای تشکیل یک کابینه تکنوکرات و مستقل اعلام کرد.

سیف الدین مخلوف، رئیس این فراکسیون اظهار کرد: این فراکسیون با کابینه تکنوکرات مخالف است و از کابینه یک ائتلاف سیاسی بزرگ که به مسؤولیت‌های خود در قبال مردم تونس عمل کند، حمایت می‌کند.

مخلوف در ادامه تاکید کرد: در نظر گرفتن تعادل سیاسی در داخل پارلمان اهمیت دارد چرا که این نهاد است که درباره اعطای رای اعتماد به کابینه و یا انحلال آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در مقابل اسامه الخلیفی، رئیس فراکسیون حزب قلب تونس روز یکشنبه در اظهارنظری که به منزله یک عقب‌نشینی قابل توجه در موضعگیری این حزب نسبت به مساله تشکیل کابینه تکنوکرات بود، گفت: رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه تا این لحظه در مسیر درستی حرکت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس کابینه تکنوکرات تشکیل کابینه رایزنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است

نائب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل حساسیت‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر کارگروهی تشکیل شده است تا مسابقات آتی را از همه جهات به دقت نظارت و بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سر گذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمام بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نائب رئیس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

به گزارش ایمنا، آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 747834

دیگر خبرها

  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟