Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: فرق ما با اصولگرایان نوع رابطه با حاکمیت است. اصولگرایان با حاکمیت کاملا چفت و جور و همراه هستند و کاندیداهایشان در اخذ صلاحیت مشکل ندارند. اصلاح‌طلبان بالعکس، حاکمیت نگاه محبت‌آمیزی به اصلاح‌طلبان ندارد و کاندیداهایشان را به بهانه‌های مختلف رد صلاحیت می‌کند. یکی از چالش‌های ما برخورد حاکمیت در انتخابات ۱۴۰۰ با اصلاح‌طلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولگرایان این چالش‌ها را ندارند بنابراین خیلی زود تمام کارهایشان را ردیف می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای هم ندارند و خیلی سفت و سخت هم کار می‌کنند.

«علی صوفی»، دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات، درباره برنامه‌ حزب متبوعش برای انتخابات ۱۴۰۰ به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ما در فضای کرونایی تنها توانسته‌ایم یک جلسه برگزار کنیم و شاید پس از این، جلسات را به صورت مجازی برپا کنیم. در این جلسات قطعا درباره‌ انتخابات هم صحبت خواهیم کرد. حزب ما تا الان درباره‌ انتخابات بحث رسمی نداشته است. با توجه به اینکه همه‌ احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای عالی سیاست‌گذاری هستند بنابراین نگاه ما درباره‌ انتخابات بیشتر به این شورا است. 

صوفی درباره‌ ضرورت ورود اصلاح‌طلبان به بحث انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به فعالیت‌های اصولگرایان اظهار کرد: فرق ما با اصولگرایان نوع رابطه با حاکمیت است. اصولگرایان با حاکمیت کاملا چفت و جور و همراه هستند و کاندیداهایشان در اخذ صلاحیت مشکل ندارند. اصلاح‌طلبان بالعکس، حاکمیت نگاه محبت‌آمیزی به اصلاح‌طلبان ندارد و کاندیداهایشان را به بهانه‌های مختلف رد صلاحیت می‌کند. یکی از چالش‌های ما برخورد حاکمیت در انتخابات ۱۴۰۰ با اصلاح‌طلبان است. اصولگرایان این چالش‌ها را ندارند بنابراین خیلی زود همه کارهایشان را ردیف می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای هم ندارند و خیلی سفت و سخت هم کار می‌کنند.

او افزود: تکلیف اصلاح‌طلبان یک هفته مانده به انتخابات تازه روشن می‌شود. ما این چالش بزرگ را داریم و دستمان باز نیست در واقع فرصتی که اصولگرایان در انتخابات دارند در اختیار ما نیست. امکانش هست که ۱۰۰ کاندیدای اصولگرا یک نفر رد صلاحیت شود اما در مورد ما اینطور نیست. ما اگر ۱۰ کاندیدا داشته باشیم احتمال اینکه ۹ نفرشان را رد کنند، قطعی است.

دبیر کل حزب پیشرو درباره افرادی که با نام اصلاح‌طلبی وارد این جریان می‌شوند و بر خلاف مشی آن رفتار می‌کنند، مطرح کرد: ممکن است در هر زمانی کسانی از نام اصلاح‌طلبان استفاده کنند. قبلا هم افرادی با همین شیوه وارد مجلس و دولت می‌شدند. از سال ۹۲ تا الان که اصلاح‌طلبان با چالش رد صلاحیت‌های کاندیداهایشان دست و پنجه نرم کرده‌اند و مجبور شده‌اند که به سراغ کاندیداهای دیگر بروند. از ۹۲ تا الان شاهد دوگانه‌ اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان بوده‌ایم، یعنی در خیلی جاها افراد عنوانشان اصلاح‌طلب است اما عملکردشان اصلاح‌طلبی نیست. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلب‌نماها را یکی از چالش‌های این جریان دانست و بیان کرد: قطعا این چالش باید برطرف شود. در راهبردی که شورای عالی سیاست‌گذاری در تعیین راهبردش تصویب کرد این مسئله حل شد. در این مصوبه ملاک انتخاب کاندیداها صرفا اصلاح‌طلبی متعهد قرار گرفت، این ویژگی باید احراز می‌شد تا فرد در لیست قرار می‌گرفت. 

صوفی با تاکید بر عدم همراهی جامعه مدنی با اصلاح‌طلب‌نماها خاطرنشان کرد: جامعه دیگر از ما نمی‌پذیرد که بخواهیم کاندیدای غیراصلاح‌طلب معرفی کنیم و بعدا نتوانیم پاسخگوی عملکرد فرد شبه اصلاح‌طلب باشیم. اصلاح‌طلبان به اندازه‌ی کافی از شبه اصلاح‌طلبان آسیب دیده‌ و ریزش رای داشته‌ و سرمایه‌ اجتماعی‌شان پایین آمده است و دیگر مجال ندارند که همان رویه را ادامه دهند. شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات ۹۸ تصمیم گرفت که به هر قیمتی در انتخابات شرکت نکنند و فقط به اندازه‌ای که کاندیدای اصلاح‌طلب دارند، در انتخابات شرکت کنند.

او درباره‌ امکان کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: افرادی بوده‌اند که به تایید صلاحیت آنها خوشبین بوده‌ایم و رد شده‌اند، آقای نوری جای خود دارند. به آقای عبدالله نوری محکومیت داده‌اند و احتمالا به بهانه‌ محکومیت سیاسی و امنیتی‌اش رد صلاحیت می‌شود. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصولگرایان انتخابات جامعه عبدالله نوری انتخابات ۱۴۰۰ رد صلاحیت اصلاح طلبان اصلاح طلبی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند

سردار نوری گفت:در کشور همه اقوام و عقاید اعم از ترک، بلوچ، عرب و فارس، شیعه، سنی و زرتشت و دیگر اقوام و مذاهب یکی هستند و همه ما با وحدت کامل برای استقلال و اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سردار روح الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم معرفی فرمانده جدید تیپ دوم صاحب الزمان (عج) سیرجان اظهار داشت: در کشور همه اقوام و عقاید اعم از ترک، بلوچ، عرب و فارس، شیعه، سنی و زرتشت و دیگر اقوام و مذاهب یکی هستند و همه ما با وحدت کامل برای استقلال و اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند.

او افزود: برای همین همدلی و همراهی بیش‌از ۴۵ سال به اهداف خود که همان اقتدار، استقلال و استکبار ستیزی بودند رسیدیم و اقتدارمان جهانی شد. 

وی تاکید کرد: باید بدانیم راهبرد انقلاب اسلامی صلابت است.

سردار نوری افزود: ما در مکتب خود امروزه از هر آدمی دفاع می‌کنیم و به هر ظالمی می‌تازیم.

فرمانده اسبق سپاه استان کرمان با بیان اینکه برای دفاع از اسلام و امت اسلامی و این ملت امروز باید همانند حاج قاسم مرد میدان بود تاکید کرد: باید غفلت نکنیم و کار امروز را به فردا نیندازیم، زیرا هم امت و انسان‌های فداکاری داریم و هم ثروت‌های خدادادی، که در مجموع و با نعمت‌های خدادادی می‌توانیم عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشیم و همانند حاج قاسم عمل کنیم.

در پایان این مراسم از خدمات شش ساله سردار روح الله برخوری فرمانده تیپ دوم صاحب الزمان سیرجان تجلیل و سرهنگ پاسدار امیدعلی امیری به عنوان فرمانده جدید این تیپ معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی