Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@04:48:00 GMT

دولت از کمک به کلانشهرها در حد توان دریغ نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۳۶۵۰

دولت از کمک به کلانشهرها در حد توان دریغ نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت در تعهدات خود به مدیریت شهری کاستی‌هایی دارد اما آنچه در حد توان داشته را دریغ نکرده و معتقدیم ظرفیت‌های دیگری نیز دارد که احصای آن به کلانشهرها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: زمانی که شورای دوره پنجم فعالیت خود را شروع کرد با دغدغه‌های مالی و پرداخت حقوق کارکنان مواجه بود و اکنون اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس را در دستورکار خود دارد که رسیدن به این جایگاه نتیجه فداکاری کارشناسان و پرسنل شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رضایت شهروندان مشهد از عملکرد مدیریت شهری بر مبنای نظرسنجی‌های رسمی، افزود: با این وجود ممکن است انتقاداتی نیز وجود داشته باشد که باید در سال پایانی شورای پنجم این کاستی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه خدمات و فعالیت‌های متناسب با نیاز شهروندان و اجرای به موقع آن‌ها منجر به تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: در شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، شهر همچنان پویا بوده و اقدامات با هدف امیدآفرینی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، ادامه داد: دولت تاکنون خدمات ارزشمندی داشته اما شرایطی برای اعلام این اقدامات پیش نیامده که لازم است از هفته دولت برای اطلاع‌رسانی در این خصوص استفاده شود.

حیدری اضافه کرد: مدیریت شهری مشهد تعامل خوبی با نماینده عالی دولت که همان استاندار خراسان رضوی است داشته و سعی شده از ظرفیت‌های دولت در توسعه شهر استفاده شود.

وی ادامه داد: دولت در تعهدات خود به مدیریت شهری کاستی‌هایی دارد اما آنچه در حد توان داشته را دریغ نکرده و معتقدیم ظرفیت‌های دیگری نیز دارد که احصای آن به کلانشهرها کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سالروز وقوع کودتای ۲۸ مرداد، خاطرنشان کرد: دولت مردمی و منتخب دکتر مصدق در سال ۳۲ با طرح و حمایت مالی سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا سرنگون شد که این واقعه تاریخی از مصادیق دخالت مستقیم آمریکا در ایران است و خود آمریکایی‌ها پس از کودتا بر دخالتی که داشته‌اند اذعان و عذرخواهی نیز کردند.

وی اظهار کرد: آمریکا این اقدامات را به دلیل جایگاه ژئوپولیک ایران همچنان ادامه می‌دهد اما جای مسرت است اخیراً یکی از این طرح‌های ضدایرانی با شکست مواجه شد.

حیدری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اضافه کرد: واقعه عاشورا یادآور ایثار، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای عقلانیت و فداکاری امام حسین (ع) و یاران ایشان است

وی با بیان اینکه کسب آگاهی، معرفت و شناخت بیشتر در کنار عزاداری و شور حسینی سبب می‌شود بیشتر در مسیر امام حسین (ع) گام برداریم، افزود: توجه به دستورات بهداشتی در عزاداری‌های این ماه بنا بر آنچه علما و مراجع در فتاوای خود گفته‌اند باید مورد توجه بوده و اصل بر حفظ سلامت مردم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه عزاداری مقبول ضمن حفاظت از سلامت افراد است و نباید در فضاهایی انجام شود که موجب ابتلای عزاداران به بیماری باشد، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی و تمام مردم و حتی فرق مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت‌های این ماه می‌توانند بهره بسیاری کسب کنند.

کد خبر 439335

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد رضا حیدری رئيس شوراي شهر مشهد شوراي شهر مشهد دولت اعتبارات دولتی بودجه 99 شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

میرغفاری در پاسخ به این سوال که با توجه به این گفته شما، احتمال ابطال مزد ۱۴۰۳ کم است؟ می‌گوید: من خیلی بعید می‌دانم، مگر این‌که دیوان عدالت اداری به ماهیت مصوبه ورود کند؛ نه از لحاظ ساختار وعدم امضای گروه کارگری.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جاهایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد