Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دروس مهم زندگی معمولا از طریق تعامل واقعی با همسالان آموزش داده می‌شود و بازگشایی مجدد مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی می‌تواند نیازهای کودکان دو تا پنج سال را در این زمینه برآورده کند.

به گزارش سایکولوژی، افراد در سال‌های اولیه زندگی(دو تا پنج‌سالگی)، مهارت‌های اساسی اجتماعی مانند درک دیگران، همدلی، بیان کردن نیازهای خود، حل‌وفصل اختلافات و مجاب کردن را یاد می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروس مهم زندگی، از طریق تعامل واقعی با همسالان و نه‌تنها، خواهر، برادر، والدین و یا صفحات نمایشی آموخته می‌شود. از منظر مغزی، این نوع دروس عملی باید در پنجره محدوده رشدی، که حدود پنج‌سالگی بسته می‌شود، یاد گرفته شود.

نوزادان قبل از یادگیری صحبت کردن، شروع به درک دیگران می‌کنند. یادگیری عملی، متکی به تعامل فیزیکی با افراد و دیگر موارد است و در سال‌های بعد چند برابر می‌شود و از دست رفتن آن، ممکن است که دانش‌آموزان را به عقب برگرداند.

اهمیت بازی گروهی

یادگیری اجتماعی در کودکان معمولا در یک گروه اتفاق می‌افتد، سنت دیرینه آلمانی بر این موضوع تاکید دارد که افراد در کودکی می‌توانند برای شرایط چالش‌برانگیز آماده شوند.

محققان اظهار کردند: کار کودکان، بازی کردن است، زمانی که آن‌ها حرکت می‌کنند، مغزشان بهتر کار می‌کند.

جهان به طرز شگفت‌آوری پیشرفت کرده است، اما مغز تفاوت چندانی با اجداد دوران گذشته نکرده است. مغز انسان‌ها، هنوز شبیه اجدادشان در دوران عصر حجر است؛ افراد در آن دوران تمایل طبیعی به معاشرت داشتند، به‌خصوص در سال‌های اولیه که بخش عمده‌ای از انعطاف‌پذیری مغز ایجاد می‌شود.

شواهد بسیاری از دهه‌های گذشته نشان داده است که کودکان کمتر از سه سال نمی‌توانند از تلویزیون آموزش ببینند و تعامل یک‌به‌یک، با آن داشته باشند.

مطالعات مرتبط با خانواده‌هایی که تلویزیون را در دسترس کودکان کم سن قرار دادند، نشان داد که این کودک با تاخیر در رشد گفتاری و زبانی مواجه شدند.

از آنجا که قرار گرفتن مکرر در معرض صفحات نمایشی بر درک و توجه کودکان تاثیرگذار است، توصیه می‌شود زمانی برای استفاده از فضای مجازی برای کودکان در نظر گرفته شود و این زمان برای کودکان کم سن، محدود شود.

محققان تاکید کردند: آموزش مجازی نمی‌تواند صمیمیت و تعامل بین معلم و دانش‌آموز را نشان دهد که آموزش حضوری می‌تواند آن را جبران کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بحران کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند