Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-فرمانده کل ارتش گفت: ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس دست در دست یکدیگر مقابل دشمن ایستادگی کردند و ما باید امروز تصویر این وحدت، همدلی و هم‌افزایی را به نسل جوان نشان دهیم.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به نقش ارزنده سازمان صدا و سیما در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه ملی نقش بسیار مهمی در ابهام‌زدایی و استمرار وحدت و همبستگی ملی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حفظ و نشر و گسترش دست‌آوردهای دفاع مقدس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه ملی در پوشش رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و پس از آن همچون همیشه فعال و گسترده عمل کند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه ارتش ۵۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود، نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار جانباز و ایثارگر را نیز با افتخار تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه ارتش تعداد سه میلیون رزمنده را در دوران دفاع مقدس و مقابله با رژیم بعثی داشته است، عنوان کرد: حدود ۲ و نیم میلیون تن از این تعداد را سربازان تشکیل می‌دادند و این افراد از سرباز عادی تا پزشک وظیفه را در بر می‌گیرند که انتظار می‌رود به نقش این عزیزان نیز در دفاع از کشور توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اهمیت کارکرد سازمان صدا و سیما در شکل‌دهی و ایجاد تصویری مناسب از تمامی سازمان‌های کشوری و لشکری در اذهان عمومی، افزود: رسانه ملی این ظرفیت و قدرت را دارد تا تصویری مناسب از یک سازمان یا نهاد ارزشی ارائه دهد که قطعاً این موضوع می‌تواند بر ذهن جوان‌ها و اشتغال و آینده شغلی آن‌ها جهت حضور در آن سازمان مؤثر واقع شود؛ از این‌رو رسانه ملی می‌تواند آینده یک سازمان را با تصویری‌سازی مناسبی که از آن ارائه می‌دهد، رقم بزند

فرمانده کل ارتش در پایان با اشاره به اینکه ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح ید واحده هستند، خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس دست در دست یکدیگر در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و ما باید امروز تصویر این وحدت، همدلی، همبستگی و هم‌افزایی را به نسل جوان نشان دهیم.

سردار فدوی: ضرورت تبیین مبانی انقلاب اسلامی

دریادار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به نقش سازنده سازمان صدا و سیما در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اظهار داشت: در شرایط کنونی که ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، ما باید در برنامه‌سازی‌هایمان اساس و مبانی انقلاب اسلامی و آنچه را که باعث پیدایش انقلاب اسلامی و تکوین دفاع مقدس شد، مد نظر قرار دهیم.

دریادار فدوی افزود: هنگامی که نسل جوان ما بداند و مطلع شود که ما بر اساس دیدگاه الهی و مبنای دینی انقلاب کردیم و سپس طبق اصول و موازین همین مکتب با دشمن متجاوز جنگیدیم، نسبت به انقلاب و آینده به یک تکیه‌گاه فکری دست می‌یابد که در واقع او را در برابر حوادث آینده بیمه می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز بسیاری از نیروهای ما را جوان‌هایی تشکیل می‌دهند که امام (ره) و شهدا را ندیدند و جنگ را از نزدیک درک نکردند؛ باید این خلأ به واسطه یک تکیه‌گاه فکری و با تصویرسازی و فرهنگ‌سازی از دوران دفاع مقدس برای نسل جوان به گونه‌ای تبیین شود که گویی در صحنه‌های رزم دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد دوران دفاع مقدس فرمانده کل ارتش انقلاب اسلامی نیروهای مسلح رسانه ملی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این اختتامیه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی امیریان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی رییس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه بود.

در ابتدای اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» سردار ادیبی گفت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی حماسه‌های جاودان دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر و بعدی است. رسالت بزرگی که بر دوش ما نهاده شده این است که تلاش کنیم آنچه به دفاع مقدس تعلق دارد، به نسل جوان منتقل شود. دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که همه دنیا برابر ما قد علم کرده بودند و مجاهدان خدا سد راهشان شدند و موفقیت‌های پی در پی را در دفاع مقدس برای کشور به یادگار گذاشتند. ملت ایران در دفاع مقدس ثابت کرد توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد و این اقتدار نشات گرفته از تربیت دینی و اسلامی است.

وی افزود: جهاد در دفاع مقدس مظهر توانایی ملت ایران بود و شخصیت‌هایی در آن بُرهه خلق شدند که سزاوار معرفی شدن به نسل فعلی و آینده هستند. شناخت زحمت‌های جانبازان و کسانی که بر عهد خود وفادار ماندند و در حال تداوم این راه هستند و همچنین حوادث آن دوران، مساله مهمی است که باید به فکر آن باشیم تا عمق اعتقادات جوانان ما نسبت به آن دوران افزایش یابد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌ها در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، موضوع ایجاد ارتباط عمیق‌تر خانواده‌ها با ایثارگری ایثارگران است. این موضوع کمک می‌کند در جهاد تبیین موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم و این جشنواره با همین هدف توسط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است. قرار است امسال نیز فراخوان دیگری از این جشنواره منتشر شود که پیشبرد کارهای آن، همت همه ما را می‌طلبد تا فعالیتی گسترده‌تر صورت گرفته و ملت ایران ارتباطشان با دفاع مقدس بیشتر شود.

سردار ادیبی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره افزود: در پی انتشار فراخوان جشنواره، تولیدات خوبی دریافت کردیم، ولی انتظار ما از استان‌ها بیشتر است. امیدواریم در جشنواره چهارم، شاهد افزایش ارسال آثار باشیم. در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس توسط ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092937 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من