Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:59:22 GMT

۸۰ درصد مراتع شاهرود پایش شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۳۹۸۹

۸۰ درصد مراتع شاهرود پایش شد

محمدرضا کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان شاهرود دارای یک میلیون و ۷۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی است که  ۲۴۴ هزارهکتار از این اراضی ییلاقی و مابقی قشلاقی است.

وی هدف از اجرای این طرح را نظارت بر پروانه چرای دام با هدف حفظ و تقویت پوشش گیاهی خواند و تصریح کرد: به دلیل وضعیت تغییر اقلیم تاکنون این پایش در ۲۰۰ هزار هکتار در ۲۰ سامانه از مراتع استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزیان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای کمی و کیفی پوشش گیاهی منطقه است، اظهار داشت: بالا بردن تولید و ظرفیت مراتع از دیگر مزایای اجرای این طرح محسوب می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: تاکنون اقداماتی از جمله قرق مراتع ، بستن راه‌های فرعی جنگل ابر، جلوگیری از ورود دام بدون پروانه به مراتع انجام شده است.

کشاورزیان دامداران و مرتع‌داران بهره‌برداران اصلی از مراتع دانست و ابراز داشت: از بهره برداران و مردم درخواست می شود با اداره منابع طبیعی در راستای هرچه بهتر نگه داشتن این ثروت خدادادی به صورت همیارطبیعت همدل و همراه باشند.

به گفته وی مراتع ثروت ملی جامعه هستند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود برای حفظ، بهبود، احیا و اصلاح مراتع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

شهرستان شاهرود دارای ۱۱۰ هزارو ۴۷۸ هکتار جنگل، یک میلیون ۷۷۳ هزار و ۵۷۲ هکتار مرتع و ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۴۱ هکتار بیابان است.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود دام و طيور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود دام و طيور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، به منظور مشارکت زندانیان در فعالیت‌های عام‌المنفعه، زندانیان ملایری در پویش درختکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شرکت کردند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر پویش کاشت یک میلیارد درخت را آغاز کرده است.

در راستای آشنایی زندانیان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ایجاد همدلی و همکاری در فضای عمومی برای بازسازی طبیعت و ساخت ایرانی آباد، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان تعداد هزار اصله درخت توسط زندانیان در محل موردنظر کاشته شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی