Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی جلسه مجازی «کارورزی و اشتغال نخبگان» را برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای اجرای طرح کارورزی و ایجاد زمینه‌های مناسب اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، جلسه مجازی کارورزی و اشتغال نخبگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به صورت مجازی و با حضور مهدی ذوالفقاری، رئیس گروه امور اشتغال دانش آموختگان، زنان و اقشار خاص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مسئولان ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و تمامی رؤسای باشگاه در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور حضور داشتند.

در جلسه مجازی کارورزی و اشتغال نخبگان ضمن مرور روند اجرای طرح از طریق سامانه کارورزی، نکات تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بیان شد و استفاده از پتانسیل‌های ایجادشده در این توافق‌نامه از جمله فراهم شدن زمینه مناسب برای اشتغال پایدار فارغ‌التحصیلان دانشگاه، مورد تأکید قرار گرفت.

در این راستا از مسئولان باشگاه در واحدهای دانشگاهی خواسته شد که ضمن اطلاع‌رسانی به فارغ‌التحصیلان و واحدهای پذیرنده کارورزی، تسهیلات فراهم آمده برای کارورزان مانند ایجاد پوشش بیمه مسئولیت و حوادث برای آن‌ها در دوره‌های مقدماتی آموزش کارورزی و تأمین اعتبار پرداخت کمک هزینه آموزشی و مشوق‌های موجود برای واحدهای پذیرنده کارورزی از جمله پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تبیین کنند.

همچنین در این جلسه لیست نمایندگان طرح کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادارات کل استان‌ها جهت هرگونه هماهنگی به منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه طرح کارورزی، در اختیار رؤسای باشگاه در مراکز استان‌ها قرار گرفت و مقرر شد در استان‌ها جلسات هماهنگی مابین رؤسای باشگاه‌ها و نمایندگان گروه اشتغال دانش‌آموختگان صورت پذیرد.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخبگان اشتغال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) در راستای پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی در دانشگاه آزاد واحد همدان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه این رویداد با بیان اینکه سؤال همیشگی خانواده‌ها تردید در انتخاب مسیر ادامه تحصیل یا مسیر کار و اشتغال برای آینده فرزندانشان است، اظهار کرد: خانواده‌ها اکثراً نگرانی درباره بازار کار پس از اتمام تحصیل و از سوی دیگر نگرانی و تردید نداشتن تحصیلات عالی دارند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه و صنعت راه حل این تردیدهاست، افزود: با تقویت این رویکرد، هم تحصیل انجام می‌شود و هم بازار کار دقیقی پیش روی دانشجویان است.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ارتباط دانش و مهارت و دانشگاه با فناوری را ضرورت امروز دانست و گفت: رویداد صدرا در دانشگاه راهکاری برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه است به طوری که صنعت، دانشگاه و راه اشتغال را تبیین می‌کند.

محمدی تأکید کرد: چنانچه رویداد صدرا در جایگاه اصلی خودش واقع شود خروجی با رویکرد تحول در بازار کار به دنبال دارد و نقطه عطفی در حل مسائل جامعه خواهد بود. دانشگاه محل تجمع افراد فرهیخته بوده و به اغراق در همه دنیا بسیاری از افتخارات به‌واسطه دانشجویان رقم خورده است.

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز پیوند صنعت و دانشگاه را ضرورت دانست و خواستار حرکت مجدانه در این حوزه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است