Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:02:41 GMT

بهره مندی ۹۲۰ مددجو در زندان از مرخصی یکماهه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۴۱۴۳

بهره مندی ۹۲۰ مددجو در زندان از مرخصی یکماهه

حجت الاسلام حسین کثیرلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و ضرورت حفظ سلامت آنها و پرسنل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با بهره گیری از بخشنامه رئیس معظم قوه قضائیه ۹۲۰ نفر از زندانیان استان که ۱۴ نفر آنها از مددجویان زن هستند مشمول بهره مندی از از مرخصی یک ماهه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقین و اشرار و برهم زنندگان امنیت ضروری است، گفت: باید از سازوکارهای پیش بینی شده در قانون جدید التصویب «کاهش مجازات حبس» برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شده اند و سابقه ندارند استفاده کنیم.

معاون حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری قزوین به نقش مؤثر مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش یا تکرار نشدن جرم اشاره کرد و گفت: در صورتی که به جا و مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود به طور حتم می‌تواند در کاهش جرم، مؤثر واقع شود در غیر این صورت ناکارآمد خواهد بود.

وی یادآور شد: جایگزین کردن حبس حتماً به نفع جامعه و مفید به حال مرتکبان اعمال مجرمانه است زیرا از یک‌سو باعث می‌شود در هزینه‌ای که صرف نگهداری بیهوده این‌گونه افراد در زندان‌ها می‌شود، صرفه‌جویی شده و از دیگر سو امکان بدآموزی آنها و یاد گرفتن آموزه‌هایی که از آن آگاه نیستند از زندانیان باسابقه از بین برود.

حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: در عین حال احتمال متنبه شدن افراد و بازنگری آنها نسبت به آنچه کرده‌اند، بوده‌اند و می‌خواهند باشند، افزایش پیدا کند، این تغییرات همواره از خواسته‌های مهم مقامات ارشد نظام بوده است.

کد خبر 5000849

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین زندان ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 شیراز بوشهر ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته