Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تحقیقات ملی "گامالیا"، از تلاش غربی‌ها برای فریب و به خدمت گرفتن دانشمندان روسی خبر داد و در عین حال گفت: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن "اسپوتنیک-۵"، به دلیل مشارکت ده‌ها هزار نفر، همان "واکسیناسیون جمعی" است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الکساندر گونتسبورگ" مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" زیر نظر وزارت بهداشت روسیه، شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، موسسات تحقیقاتی غربی در تلاشند تا دانشمندان مرکز تحقیقات ملی را فریب داده و برای کار در آنها خریداری کنند، ولی این تلاش آنها، بی فایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونتسبورگ گفت: «تیم کنونی محققان مرکز، که در حال حاضر فعالیت دارند، حدود  10 سال است که در موسسه گامالیا مشغول به کار هستند. هر دانشگاه آمریکایی یا اروپایی به این ترکیب از دانشمندان حسادت می کند. آنها در تلاشند این افراد را فریب داده و به کار بگیرند، ولی کاری از دستشان برنیامده است.»

این محقق برجسته روس با یادآوری اینکه "لازم است تا با واکنش منفی همتایان غربی نسبت به واکسن ثبت شده علیه ویروس کرونا در روسیه کنار آمد"، افزود: «من انتقادات شنیده شده در رابطه با واکسن روسی را یک توطئه نمی نامم. معتقدم که این یک واکنش منفی طبیعی شرکت‌های غربی به ظهور غیر منتظره یک محصول میهنی در روسیه است. بنابراین، من فکر می کنم که باید با این واکنش‌ها کنار آمده و با پشتکار به فعالیت خود در این زمینه ادامه داد.»

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد که مرحله سوم آزمایشات بالینی یا "مرحله پس از ثبت" واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا را می توان همان "واکسیناسیون جمعی" نامید، برای اینکه ده‌ها هزار نفر در این مرحله شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، در مرحله نخست، واکسیناسیون در چندین منطقه از کشور، ولی در مقادیر محدود، انجام می شود و گردش مدنی (استفاده همگانی) واکسن احتمالاً یک ماه پس از آغاز این مرحله شروع خواهد شد. بدین ترتیب مطالعات گسترده در این زمینه، به طور همزمان و با توجه به تغییرات انجام می‌شود تا مقادیر واکسن مورد نیاز برای استفاده همه شهروندان، تولید شود.

زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شدآغاز تولید واکسن کرونا در روسیه؛ اطمینان از تأمین نیازهای این کشورروسیه: به آمریکا پیشنهاد همکاری در زمینه واکسن کرونا نداده‌ایم

این مقام روس پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که میزان واکسن اسپوتنیک-5  لازم به منظور واکسیناسیون همگانی در روسیه، ظرف 9 الی 12 ماه تولید خواهد شد.

وزارت بهداشت روسیه، روز شنبه از آغاز روند تولید انبوه واکسن علیه ویروس کرونا که توسط مرکز تحقیقات ملی "گامالیا" تهیه شده، خبر داد.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بیماری کووید-19 ویروس کرونا اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" آمادگی روسیه برای همکاری بین‌المللی در زمینه تولید واکسن کرونا واکسیناسیون شهروندان روسیه علیه کرونا رایگان خواهد بود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" آمادگی روسیه برای همکاری بین‌المللی در زمینه تولید واکسن کرونا واکسیناسیون شهروندان روسیه علیه کرونا رایگان خواهد بود واژه های کاربردی مرتبط بیماری کووید-19 ویروس کرونا اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شورای همکاری خلیج فارس بالاخره سکوت خود را شکست اما نه علیه امارات ! ۲ امارات کاردار ایران را احضار کرد‎ ۳ زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شد ۴ عربستان|افشای درخواست بن‌سلمان از آمریکا به عنوان پیش شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ۵ عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید ۶ آسمان کابوس صهیونیست‌ها؛ ثبت ۱۷ مورد آتش سوزی در اراضی اشغالی درپی پرتاب بالن‌های آتش‌زا ۷ بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ۸ عراق|پیام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی/ تأکید بر لزوم توافق اربیل ــ بغداد مهمترین اخبار بین الملل چرا امارات عادی سازی رسمی روابط با رژیم اسرائیل را آغاز کرد؟۲- زیرساخت‌هایی که پنهانی ایجاد شد بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ریابکوف: نشست سران درباره برجام باید فوراً برگزار شود تلاش ترامپ برای دیدار با پوتین قبل از انتخابات ریاست جمهوری مهمترین اخبار تسنیم سناتور روس: آمریکا دوباره خود را در شورای امنیت در انزوای تحقیرآمیز یافت سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ جنگ خاموش ــ ۲۱| جای خالی "صادرات گاز" در مطالبه‌گری مجلس/ آیا نمایندگان هم متوجه "جنگ خاموش" نیستند؟ توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران / ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری کووید 19 ویروس کرونا اخبار روسیه بیماری کووید 19 ویروس کرونا اخبار روسیه مرکز تحقیقات ملی ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن روسی اسپوتنیک ۵ علیه کرونا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا