Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ به ملت مسلمان و خنجر از پشت دانست.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ به ملت مسلمان و خنجر از پشت دانست و تاکید کرد: از زمان تشکیل دولت اشغالگر صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین همواره شاهد خیانت‌های آشکار و پنهان برخی از کشورهای عربی به آرمان‌های ملت مسلمان و مظلوم فلسطین بوده‌ایم؛ اما این اقدام اخیر در اوج جسارت و خباثت اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

در چند روز اخیر خبر ایجاد رابطه علنی کشور عربی و اسلامی امارات متحده عربی با رژیم اشغالگر قدس خدشه‌ای بزرگ برای امت اسلامی بود. برقراری روابط سیاسی و اقتصادی علنی کشور امارات متحده عربی با رژیمی که علاوه بر غصب قبله اول مسلمین، مردم مظلوم فلسطین را آواره و مورد کشتار و زندانی قرار داده و لیست جنایاتش از قتل و غارت مسلمانان، کودک کشی و غصب ظالمانه منازل مسکونی گرفته تا ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان و لشکرکشی‌های فراوان به اراضی مسلمان در لبنان، اردن و سوریه  بر همگان واضح و آشکار است، خیانتی بزرگ به ملت مسلمان و خنجر از پشت است. 

از زمان تشکیل دولت اشغالگر صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین همواره شاهد خیانت‌های آشکار و پنهان برخی از کشورهای عربی به آرمان‌های ملت مسلمان و مظلوم فلسطین بوده‌ایم؛ اما این اقدام اخیر در اوج جسارت و خباثت اعلام شد. این اقدام خیانت بار، باطن این کشور ها را آشکار کرد و نشان داد که امارات متحده عربی و کشوهای همسو با او، علی رغم اقدامات عوام فریبانه همواره در خفا در صدد ضربه زدن به جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش صهیونیسم بوده‌اند و این امر، بر بسیاری از افراد روشنفکر واضح و مبرهن بوده است.  

این اقدام خباثت بار کشور امارات متحده عربی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگرچه به منظور تقویت جبهه ترامپ و موفق نشان دادن او در برقراری این ارتباط و نجات نخست وزیر رژیم اشغالگر از مشکلات داخلی و اتهامات اقتصادی، انجام شد؛ ضربه بزرگی به ملت رنجدیده فلسطین بود. اما تجربه موجود نشان داده است که اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به جبهه استکبار نخواهد کرد، بلکه در انسجام و تقویت ملت مسلمان علیه رژیم سراپا آلوده به خون مسلمانان موثر خواهد بود. 

به امارات متحده عربی توصیه می کنیم هرچه زودتر اشتباه خود را تصحیح کرده و بیش از این احساسات ملت مسلمان و امت عرب را خدشه دار نکند و خیانت انجام شده را با حمایت از مردم فلسطین جبران کند. همچنین خاطر نشان می‌شویم، ایران اسلامی در صورت ورود نیروهای کشور اشغالگر به منطقه خلیج فارس و مخاطره امنیت منطقه سکوت نخواهد کرد و با اتخاذ تصمیمات جدی درس بزرگی به مسببان آن خواهد داد. 

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن این خیانت بزرگ به ملت‌های عربی و امت اسلامی، از همه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان خصوصاً دانشگاهیان فرهیخته می‌خواهد ضمن محکوم کردن این تصمیم خیانت بار، در حمایت و تقویت جبهه مقاومت خصوصا فلسطینیان انقلابی از هیچ مساعدتی دریغ نکنند. بر اساس وعده الهی «ان تنصرالله ینصرکم» پیروزی نهایی با صالحان و نیکوکاران است که «ان الارض یرثها الله عبادی الالصالحون».

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها امارات متحده عربی ملت مسلمان بزرگ به ملت خنجر از پشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟

منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن و عربستان درحال بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند. این درحالی است که توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان در چارچوب یک معامله بزرگ در منطقه هنوز دور از دسترس است.

طبق گزارش رأی الیوم، این منابع اعلام کردند مذاکره کنندگان آمریکایی و عربستانی در حال حاضر اولویت را به معاهده امنیتی دوجانبه‌ای می‌دهند که ممکن است بخشی از معامله بزرگتری باشد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود و وی باید تصمیم بگیرد که آیا امتیاز‌هایی را برای تضمین عادی سازی تاریخی روابط با ریاض خواهد داد یا خیر.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد: ما به توافقی درباره بخش آمریکایی-عربستانی معامله بسیار نزدیک هستیم. می‌توانیم در یک زمان بسیار کوتاه جزئیات را حل کنیم.

به گفته دیپلمات‌های خارجی در کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس و منابعی در واشنگتن احتمالا این بخش از طرح مربوط به ضمانت‌های رسمی آمریکا برای دفاع از عربستان و دستیابی عربستان به سلاح‌های آمریکایی پیشرفته‌تر باشد.

منابع آگاه پیش بینی کردند توافق امنیتی ریاض و واشنگتن شامل تبادل تکنولوژی‌های مدرن با ریاض از جمله تکنولوژی مربوط به هوش مصنوعی باشد.

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود بند‌های توافق ظرف چند هفته تکمیل شود.

این درحالی است که عربستان بر لزوم توقف جنگ غزه قبل از هرگونه صحبت درباره عادی سازی روابط با تل آویو تأکید دارد.

میلر گفت: عربستان توضیح داد تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد توافق عادی سازی روابطی وجود نخواهد داشت.

اخیرا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سفری به منطقه داشت و مذاکرات جداگانه‌ای با بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار کرد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، توماس فریدمن، تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز شروط عربستان را به عنوان بخشی از مذاکرات بین واشنگتن و ریاض برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی فاش کرد.

این شروط عبارتند از ایجاد یک روند سه تا پنج ساله برای تشکیل کشور فلسطین، توقف شهرک سازی در کرانه باختری و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه.

دیگر خبرها

  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند