Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: کاهش تدریجی آمار بیماران بستری از ۲۰۰ به ۱۴۰، آمار جدید ابتلای به بیماری از ۳۰ مورد به ۱۵ مورد مثبت در روز و آمار ۲۵ بستری جدید به ۱۰ مورد بستری در روز، نشان از کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان اظهار داشت: آنچه در ستاد ملی کرونا در قالب پروتکل و دستورالعمل مصوب می‌شود، لازم الاجراست و همه باید این ضوابط را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: روز گذشته با تأکید بر این موضوع و با جمع بندی موارد مطرح شده در کمیته اجتماعی امنیتی، در ستاد ملی کرونا، ضوابط جدیدی در زمینه برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد که این ضوابط در سه حوزه اداری، عمومی و صنفی تدوین شده است. 

استاندار با اشاره به اینکه مقررات تعیین شده برای حوزه اداری، شاغلان تمامی دستگاه‌ها را در همه سطوح شامل می‌شود گفت: بر اساس این ضوابط، به ترتیب اخطار کتبی با درج در پرونده، توبیخ کتبی با درج در پرونده، کسر یک سوم حقوق به مدت یک ماه، کسر یک سوم حقوق و فوق‌العاده شغل به مدت سه ماه و در نهایت انفصال موقت از خدمت به مدت حداکثر سه ماه برای هر مرتبه تخلف و تکرار آن در نظر گرفته شده است.

معتمدیان تصریح کرد: برای حوزه صنفی نیز، بار اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه‌ای، بار دوم تعطیلی واحد صنفی به مدت 5 روز و بار سوم هم تعطیلی واحد صنفی به مدت 10 روز در نظر گرفته شده است. 

وی یادآور شد: این تذکرها در آینده اصناف در زمان تمدید مجوزها، دریافت تسهیلات و... تأثیر گذار است. 

استاندار با تأکید بر اینکه ضوابط حوزه عمومی برای بخش‌های حمل و نقل عمومی و محیط‌ها و مراکز تجمع عمومی لحاظ شده‌اند، گفت: طبق قانون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های عمومی ضروری است و ارائه خدمات به افراد متخلف در این حوزه ممنوع است.

معتمدیان ادامه داد: اگر به این افراد در دستگاهی خدماتی ارائه شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، با خاطیان برخورد می‌شود و افرادی که اصرار بر تخلف دارند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. 

وی با اشاره به دیگر مصوبات ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: از مهمترین مصوبات جلسه روز گذشته این بود که با تمام توان، کنکور را که از دغدغه‌های خانواده‌هاست با رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم. 

سمنان|مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شودمراسم عزاداری حضرت اباعبدالله با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در قم برگزار می‌شودچند پیشنهاد برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم/ "هرخانه یک حسینیه"

استاندار سپس از پروتکل‌های تعیین شده برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم گفت و تصریح کرد: امسال هم سیاست بر این است که مراسم عزاداری با شکوه کامل برگزار شود. 

معتمدیان تأکیدکرد: با توجه به اینکه حفظ سلامت مردم از اوجب واجبات است لذا در برپایی مراسم عزاداری نیز بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید شده است. 

وی افزود: همه گروه‌ها و حوزه‌های مؤثر، مبلغان، مداحان، رسانه‌ها باید برای اطلاع رسانی در این زمینه از ظرفیت‌های در اختیار خود استفاده کنند تا آسیب‌های احتمالی را به حداقل برسانیم. 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت آمار مبتلایان به کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی،  خراسان‌ جنوبی، جزو 5 استانی است که به جهت کاهش آمار بیماران، نه قرمزند و نه در وضعیت هشدار قرار دارند.

معتمدیان ادامه داد: کاهش تدریجی آمار بیماران بستری از 200 به 140، آمار جدید ابتلای به بیماری از 30 مورد به 15 مورد مثبت در روز و آمار 25 بستری جدید به 10 مورد بستری در روز، نشان از کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان دارد. 

وی تأکید کرد: این روند کاهشی، نتیجه تلاش‌های بی وقفه متولیان امر به ویژه کادر درمانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است که ادامه این روند وضعیت مطلوب‌تری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/252/س

R41348/P1573/S6,56/CT12 بیشتر بخوانید... مراسم عزاداری در مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از گذشته برگزار می‌شود قم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود آیت‌الله جنتی: مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراسم عزاداری در مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از گذشته برگزار می‌شود قم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود آیت‌الله جنتی: مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۲ مالکیت ۷ درصد سهام عدالت کشور در دستان مردم فارس/ ۶۰ درصد سهامداران مدیریت غیرمستقیم را برگزیدند ۳ نماینده ولی فقیه در کاشان را بیشتر بشناسید+بیوگرافی ۴ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۵ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۶ بازداشت ۲۳ اخلالگر ارز در شیراز / متهمان گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی داشتند ۷ ارتفاعات «افزر» قیروکارزین در آتش می‌سوزد / درخواست بالگرد از پایگاه هوایی شهید دوران شیراز ۸ دستگیری لیدر آشوبگران در همدان / متهم اراذل و اوباش را ‌برای ایجاد ناامنی سازماندهی می‌کرد مهمترین اخبار استانها ارادت بی‌پایان «اهل تسنن» ‌به سالار شهیدان /‌ روایت‌‌ علمای اهل تسنن ‌از ‌اشک بر مصایب امام حسین(ع) و ‌برپایی مراسم روضه ‌+ فیلم توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران / ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ گزارش| گزارش| روزگار ناخوش نخل‌داران حاجی‌آباد / دست دلالان ‌روز به روز گسترده‌تر وارد سفره بی‌پشتوانه کشاورزان می‌شود گزارش|معادن سرب و روی بلای جان زنجانی‌ها/ اسیدهایی که با هر بارش باران محصولات کشاورزی را نابود می‌کنند مهمترین اخبار تسنیم سناتور روس: آمریکا دوباره خود را در شورای امنیت در انزوای تحقیرآمیز یافت سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ جنگ خاموش ــ ۲۱| جای خالی "صادرات گاز" در مطالبه‌گری مجلس/ آیا نمایندگان هم متوجه "جنگ خاموش" نیستند؟ توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران / ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی بهداشتی برگزار مراسم عزاداری رعایت کامل برگزار می شود آمار بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ستاد انتخابات استان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه، سالم، امن و رقابتی را در بیست‌ویکم اردیبهشت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت _در ستاد انتخابات خراسان جنوبی که با حضور رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان برگزار ش د، اظهار کرد: مشارکت در مرحله دوم انتخابات مانند مرحله اول برای ما خیلی مهم است.

وی افزود: در زمینه تأمین و اجرای زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان به ویژه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مشکلی نداریم.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: در فصل بهار جمعیت زیادی در پایان هفته به مناطق روستایی می‌روند که باید پیش‌بینی لازم برای تأمین پایدار آب در این مناطق انجام شود.

وی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در هفته‌های اخیر و وقوع سیل در مناطق مختلف استان عنوان کرد: باید همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی جاده‌های مسدود بکار گرفته شود تا در زمینه اخذ رأی مردم دچار مشکل نشویم.

طالبی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که به دلیل مسدود بودن یا تخریب جاده‌ها نتوانیم رأی مردم را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه پایداری شبکه برق استان در روز انتخابات بسیار مهم است، گفت: گروه‌های رفع اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند سریع رفع مشکل کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز در صورت نیاز به تأمین سوخت، آمادگی لازم را برای سوخت‌رسانی و تأمین آن داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات ادوار مختلف تأکیدات فراوانی داشتند که این بیانات باید سرلوحه کار همه ما باشد و اگر کمترین کوتاهی در هر گوشه از کشور صورت بگیرد، آبروی کل نظام را به مخاطره می‌اندازد.

وی با اشاره به فضای رقابتی بین نامزدهای دور دوم انتخابات افزود: باید تلاش همه ما این باشد که بر محور و مدار قانون حرکت کنیم، یعنی قانون فصل الخطاب مجریان در برگزاری انتخابات باشد.

طالبی با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی بر محور و مدار قانون حرکت کنند، تصریح کرد: اخلاق مداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات سالم اهمیت مضاعف دارد.

وی عنوان کرد: دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای خود بر انتخابات نظام تمرکز کرده‌اند که باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم تا نارسایی و قصور احتمالی به وجود نیاید و مورد بهره‌برداری دشمنان قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه عوامل و هیئت اجرایی تعامل و همکاری خود را در بالاترین سطح با حوزه نظارت داشته باشند، گفت: در مرحله اول انتخابات و در مرحله دوم تا این لحظه همه افراد به وظایف خود به بهترین نحو عمل کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اصل بی‌طرفی توسط عوامل اجرایی به عنوان یکی از اصول انتخابات است که همه ما باید خودمان را ملزم به رعایت این اصل بدانیم.

طالبی با بیان اینکه قانون جامع و کاملی در زمینه برگزاری انتخابات داریم که فصل الخطاب است، افزود: اخلاق مداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات مانند گذشته در دستور کار باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرآیند رأی‌گیری رأس ساعت ۸ صبح در شعب اخذ رأی آغاز می‌شود، بیان کرد: عوامل شعب در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف ۲ ساعت قبل در محل شعبه حاضر شوند و لوازم و پیش نیازها برای شروع رأی‌گیری را فراهم کنند.

کد خبر 751196

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی