Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، هادی خدادادی، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط راننده تاکسی‌ها در شهر کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال بالای انتقال ویروس در وسایل حمل و نقل عمومی، یکسری پروتکل‌های بهداشتی تدوین و ابلاغ شد که بر این اساس همه تاکسی‌های سطح شهر موظف هستند این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حذف یک نفر مسافر از تاکسی‌ها افزود: براساس پروتکل‌های تعیین شده، باید یک نفر مسافر از تاکسی‌ها حذف شود ضمن آنکه موضوع افزایش نرخ نامه تاکسی‌ها در شهر کرمان هنوز نهایی نشده است و هیچ بحث سرشکنی قیمت‌ها با حذف یک نفر مسافر هنوز مطرح نیست.

خدادادی با اشاره به اینکه هنوز در شورای شهر جمع بندی در بحث نرخ نامه‌ها صورت نگرفته و افزایش دوباره نرخ تاکسی‌ها تصویب نشده است اظهار داشت: از ابتدای امسال ۳۰ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها را داشتیم، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر افزایش قیمت‌های سایر کالا‌ها پیشنهاد افزایش دوباره نرخ تاکسی‌ها را به شورای شهر ارائه داده ایم که هنوز به جمع بندی در این زمینه نرسیده ایم.

او با تاکید بر اینکه هیچ تاکسی نه حق افزایش نرخ کرایه و نه حق سوار کردن ۴ مسافر را دارد افزود: با توجه به اینکه گشت‌هایی در سطح شهر داریم، از مردم درخواست داریم اگر تخلفی هم در بحث نرخنامه و هم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی دیدند، می‌توانند بلافاصله شماره پلاک تاکسی متخلف را به شماره ۱۰۰۰۱۷۹۸ پیامک کرده و در کوتاهترین زمان ممکن با راننده متخلف برخورد خواهیم کرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: روزانه دو نوبت تمامی تاکسی‌های شهر کرمان ضدعفونی می‌شوند ضمن آنکه رانندگان تاکسی موظف هستند در طول مسیر از ماسک استفاده کنند و مسافران نیز باید ماسک بزنند.

خدادادی با اشاره به انعقاد تفاهنامه‌ای میان این سازمان و صندوق کارآفرینی امید برای راه اندازی سیستم سیار پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی گفت: از هفته گذشته تقریبا بحث پول را از تاکسی‌ها حذف کرده ایم تا هم شهروندان و هم رانندگان از ناحیه آلودگی انتقال پول آسوده خاطر شوند.

او با بیان اینکه در طول روز نیز تاکسی داران موظف هستند که تاکسی‌های خود را ضدعفونی کنند، افزود: به دنبال آن هستیم که مشکل نرخ نامه را اساسی حل کنیم، اما در حال حاضر افزایش نرخ تاکسی مجاز نیست و منتظر نظر نهایی شورای شهر و تایید فرمانداری هستیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راننده تاکسی پرداخت نقدی پروتکل های بهداشتی افزایش نرخ نرخ تاکسی شهر کرمان تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تاکسی های برقی وارد شد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند