Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی فاش کردند یک تیم اطلاعاتی کره شمالی موفق شد به اطلاعات ذی قیمت و طبقه بندی شده امنیتی این موسسه دسترسی پیدا کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در پایگاه اطلاع رسانی اعتراف کرد ، یک تیم از هکرهای کره شمالی موفق شدند سامانه رایانه ای سرویس امنیتی و جنگی اسرائیل را هک کرده و به مقادیر بسیار زیادی از اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این رسانه عبری زبان که طبق عادت رسانه های صهیونیستی اطلاعات امنیتی را به نقل از مراکز و رسانه های خارجی منتشر می کنند ، این اطلاعات چند روز بعد از آن که وزارت جنگ خبر از خنثی کردن یک حمله سایبری بزرگ به زیر ساخت های جنگی اسرائیل منتشر کرد.

یسرائیل هیوم با رد ادعاهای سرویس های امنیتی تل آویو ، به نقل از منابع آگاه خبر داد مهاجمان موفق شدند با عبور از سامانه های دفاعی این رایانه ها به اطلاعات طبقه بندی شده ای دسترسی پیدا کنند.

این رسانه عبری زبان به نقل از کارشناسان امنیتی خبر داد ، هکرهای کره شمالی پیش از این نیز اقداماتی را در سطح بین المللی انجام داده اند که مهم ترین آنها حمله سایبری آنها به شرکت سونی بود ، تهاجمی که به دلیل قرار دادن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یکی از بازی های شرکت انجام شد.

در ادامه گزارش آمده است : روزنامه بیزنس اینسایدر در گزارشی که ژوئن گذشته منتشر شد خبر داده بود کره شمالی یک ارتش 7 هزار نفری را در بخش سایبری در اختیار دارد.

این افراد دسترسی مجانی به اینترنت دارند امری که در این کشور بسیار نادر است ، اما ای پی آنها از کره شمالی نیست.

اطلاعات موجود نشان می دهند که کره شمالی از ای پی کشورهایی مانند چین ، روسیه و حتی هند برای تهاجم سایبری خود استفاده می کنند و شاید همین امر هم باعث شده باشد کشورهای چین و روسیه بارها به جای کره شمالی به اقدامات رخنه و هک کردن متهم شوند.

این رسانه صهیونیست با اشاره به جنگ سایبری دایر بین تل آویو و تهران و اتهام های متقابل در مورد حملات انجام شده علیه زیر ساخت های طرف مقابل از احتمال دسترسی تهران به اطلاعاتی که هکرهای کره شمالی موفق به دستیابی به آن شدند ، ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شورای همکاری خلیج فارس بالاخره سکوت خود را شکست اما نه علیه امارات ! ۲ امارات کاردار ایران را احضار کرد‎ ۳ زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شد ۴ بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ۵ عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید ۶ عربستان|افشای درخواست بن‌سلمان از آمریکا به عنوان پیش شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ۷ آسمان کابوس صهیونیست‌ها؛ ثبت ۱۷ مورد آتش سوزی در اراضی اشغالی درپی پرتاب بالن‌های آتش‌زا ۸ عراق|پیام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی/ تأکید بر لزوم توافق اربیل ــ بغداد مهمترین اخبار بین الملل چرا امارات عادی سازی رسمی روابط با رژیم اسرائیل را آغاز کرد؟۲- زیرساخت‌هایی که پنهانی ایجاد شد گزارش: اتحادیه عرب؛ یک ماجرا دو برخورد بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ریابکوف: نشست سران درباره برجام باید فوراً برگزار شود مهمترین اخبار تسنیم سناتور روس: آمریکا دوباره خود را در شورای امنیت در انزوای تحقیرآمیز یافت سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ جنگ خاموش ــ ۲۱| جای خالی "صادرات گاز" در مطالبه‌گری مجلس/ آیا نمایندگان هم متوجه "جنگ خاموش" نیستند؟ زنگنه: وضعیت پالایشی‌ها در بورس بهتر می‌شود/ دستور وزیر برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران/ ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد

سامانه‌های ضد‌موشکی «آرو۲» و «آرو۳» رژیم‌صهیونیستی به طور مشترک با امریکا توسعه یافته‌اند. «آرو۲» از کلاهک‌های انفجاری برای نابودی موشک‌های بالستیک ورودی در فاز نهایی حرکت آنها در جو فوقانی استفاده می‌کند و دارای برد ۹۰کیلومتری و حداکثر ارتفاع ۵۱کیلومتری است. «آرو۲» را می‌توان ارتقایی از سامانه پدافندضد هوایی و ضد‌موشکی پاتریوت امریکا دانست که اسرائیل زمانی در این نقش از آن استفاده می‌کرد. سامانه ضد‌موشکی «آرو۳» از فناوری برخورد جنبشی برای رهگیری موشک‌های بالستیک ورودی در فضا، قبل از ورود مجدد آنها به جو در مسیر رسیدن به اهداف استفاده می‌کند.

 پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در موضع‌گیری رسانه‌ای به توانمندی نظامی ایران در پاسخ نظامی علیه اسرائیل اذعان کرده است: اقدامی که ایران علیه اسرائیل انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود. نیروی هوافضای سپاه شامگاه شنبه و بامداد یک‌شنبه ۲۵ و ۲۶ فروردین عملیات تنبیهی «وعده‌صادق» را با رمز «یا رسول‌الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

 این عملیات در راستای انتقام از تل‌آویو در حمله موشکی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق انجام شد. به گفته ارتش رژیم‌صهیونیستی، در مجموع حدود ۱۷۰پهپاد، بیش از ۳۰موشک کروز و بیش از ۱۲۰موشک بالستیک از سوی ایران به سوی فلسطین‌اشغالی شلیک شد. سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه با اشاره به اینکه با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم، تصریح کرد: در این مرحله از موشک‌های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن ۲ و هایپرسونیک فتاح استفاده نکردیم.

حمله ایران به رژیم‌صهیونیستی باعث خشم زیاد امریکایی‌ها شد و شبکه۱۴ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی در این باره گفت: «باید اذعان کرد بازدارندگی ایالات‌متحده امریکا در نتیجه حمله اخیر ایران علیه اسرائیل ضربه مهلکی خورد.» همچنین رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند ایران تابوی چنددهه‌ای عدم‌حمله از خاک ایران به فلسطین‌اشغالی را شکست. دیاکو حسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اهداف ایران از عملیات وعده‌صادق می‌گوید: «اگر اصابت موشک‌ها و پهپاد‌ها به اهداف تعیین‌شده کوچک‌ترین اهمیتی برای ایران می‌داشت، نباید ۷۲ساعت قبل، تصمیم به عملیات نظامی را به کشور‌ها اطلاع می‌داد. هدف ایران نظامی نبود، سیاسی بود؛ نمایش اراده و شهامت برای حمله مستقیم و آشکار به قلمرو اسرائیل.»
 
کمک‌های گسترده

نکته مهم در زمینه عملیات تنبیهی وعده‌صادق کمک‌های گسترده امریکا، انگلیس و فرانسه در کنار برخی کشور‌های منطقه به رژیم‌صهیونیستی برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک ایرانی است. یک منبع امریکایی اذعان کرد: ۱۰ کشور به اسرائیل برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی کمک کردند. در واقع ایران در جریان این عملیات علیه رژیم‌صهیونیستی با ناتو و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها مقابله کرد. امریکا به عنوان مهم‌ترین عضو ناتو از همه تجهیزات پدافند هوایی و ضد‌موشکی خود برای کمک به رهگیری و انهدام پهپاد‌ها و موشک‌های پرتاب‌شده از سوی ایران استفاده کرد. از جمله تجهیزات مهم در این زمینه رادار‌های تجسسی AN/TPY- ۲ است که یک سامانه راداری زمین‌پایه است که در کشور‌های قطر، ترکیه و نیز در فلسطین‌اشغالی مستقرشده و کار ویژه آن کشف موشک‌های بالستیک و هشدار درباره پرتاب آنها به سامانه‌های ضد‌موشکی برای رهگیری آنهاست. رادار AN/TPY- ۲ یک رادار آرایه فازی باند ایکس است که از ۷۲ماژول فرستنده و گیرنده با بیش از ۲۵هزار آرایه برخوردار است و می‌تواند در فاصله هزارکیلومتری انواع اهداف هوایی را شناسایی کند. این رادار که اصلی‌ترین حساسه سامانه پدافندی تاد امریکایی است، بزرگ‌ترین رادار جهان است که قابلیت جابه جایی اجزای آن وجود دارد. 

به رغم کمک‌های گسترده امریکا و متحدان غربی و برخی کشور‌های منطقه به رژیم‌صهیونیستی برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک در کنار استفاده کامل این رژیم از همه امکانات پدافند هوایی و ضد‌موشکی خود، در عمل شمار قابل توجهی از موشک‌های ایرانی به اهداف خود در فلسطین‌اشغالی برخورد کردند. اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی مشهور امریکایی در رابطه با شکست پیشرفته‌ترین رادار جهان در برابر موشک‌های ایران با اشاره به اینکه ایالات‌متحده یک رادار پیشرفته AN/TPY- ۲ مستقر در صحرای نقب دارد، تصریح کرد: بهترین سامانه دفاع موشکی جهان نتوانست از سایت‌هایی که وظیفه حفاظت از آنها را در برابر حملات موشک‌های ایران بر عهده داشتند، محافظت کند. 

 ساختار سامانه‌های پدافند موشکی رژیم‌صهیونیستی

طبق اعلام سازمان دفاع موشکی اسرائیل (IMDO)، گنبدآهنین پایین‌ترین لایه دفاع موشکی اسرائیل است. حداقل ۱۰سامانه گنبد‌آهنین در فلسطین‌اشغالی وجود دارد که هر کدام به راداری مجهز شده است که راکت‌ها را تشخیص می‌دهد و سپس از یک سیستم فرماندهی و کنترل استفاده و به سرعت محاسبه می‌کند که آیا یک پرتابه ورودی تهدیدی ایجاد یا احتمالاً به منطقه‌ای غیرمسکونی برخورد می‌کند. اگر موشک تهدیدی ایجاد کند، گنبدآهنین موشک‌هایی را از زمین شلیک می‌کند تا آن را در هوا نابود کند. سطح بعدی در هرم دفاع موشکی رژیم‌صهیونیستی، طبق اعلام IMDO سامانه «فلاخن داوود» است که برای حفاظت در برابر تهدیدات کوتاه‌برد و میان‌برد موشکی است. «فلاخن داوود» یک پروژه مشترک بین شرکت «سامانه دفاع پیشرفته رافائل» اسرائیل و شرکت امریکایی «ریتیون»، از موشک‌های رهگیر «استونر» و «اسکای‌سپتور» برای نابودی اهداف تا فاصله ۳۰۰کیلومتری استفاده می‌کند. در رده بعدی، سامانه‌های ضد‌موشکی «آرو۲» و «آرو۳» رژیم‌صهیونیستی قرار دارند که به طور مشترک با امریکا توسعه یافته‌اند. «آرو۲» از کلاهک‌های انفجاری برای نابودی موشک‌های بالستیک ورودی در فاز نهایی حرکت آنها در جو فوقانی استفاده می‌کند و دارای برد ۹۰کیلومتری و حداکثر ارتفاع ۵۱کیلومتری است. «آرو۲» را می‌توان ارتقایی از سامانه پدافندضد هوایی و ضد‌موشکی پاتریوت امریکا دانست که اسرائیل زمانی در این نقش از آن استفاده می‌کرد. سامانه ضد‌موشکی «آرو۳» از فناوری برخورد جنبشی برای رهگیری موشک‌های بالستیک ورودی در فضا، قبل از ورود مجدد آنها به جو در مسیر رسیدن به اهداف استفاده می‌کند. رژیم‌صهیونیستی همچنین دارای هواپیما‌های جنگنده نسل پنجمی اف ۳۵‌ای است که در جریان عملیات وعده‌صادق از آنها برای سرنگونی پهپاد‌ها و موشک‌های کروز استفاده کرد. 

خسارات رژیم‌صهیونیستی

با وجود ادعای نابودی ۹۹ درصد از پهپاد‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک شلیک‌شده ایران از سوی رژیم‌صهیونیستی و متحدان آن، اما واقعیت جز این است. روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی درباره خسارات حمله موشکی ایران نوشت: از تجزیه و تحلیل ویدئویی به نظر می‌رسد حداقل چهار موشک به پایگاه نواتیم اصابت کرده است. بر اساس تحلیل‌ها، همچنین احتمالاً پنج موشک به پایگاه رامون اصابت کرده است، در مورد رآکتور اتمی در دیمونا، با توجه به تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، به نظر می‌رسد حداقل یک موشک به یکی از ساختمان‌های رآکتور اتمی و دو موشک به اطراف پایگاه اصابت کرده است. همچنین بر اساس تصاویر، یک پهپاد به پایگاه حرمون اصابت کرده است. به نظر می‌رسد میزان رهگیری موشک‌ها حدود ۸۴ درصد است، نه آنطور که سخنگوی نیرو‌های رژیم اسرائیل دیوانه‌وار مطرح می‌کند. 

 نتایج عملیات برای ایران

عملیات وعده‌صادق نتایج چشمگیر نظامی را برای ایران به همراه داشته است. نفوذ موشک‌های ایرانی و اصابت آنها به اهداف، خود نشان‌دهنده وجود ضعف‌های جدی در سامانه‌های پدافند موشکی رژیم‌صهیونیستی است که در حملات احتمالی بعدی ایران می‌تواند از این نقاط ضعف برای واردآوردن خسارات جدی به رژیم‌صهیونیستی استفاده کند. در واقع سامانه‌های پدافند ضد‌موشکی چندلایه اسرائیل نشان داده است قادر به دفاع از فلسطین‌اشغالی در برابر رگبار‌های راکتی و موشکی محدود (مثلاً راکت‌های پرتاب‌شده از غزه یا جنبش حزب‌الله) و حجم کمی از پهپاد‌ها و موشک‌هاست، اما به طور بالقوه می‌تواند در صورت یک حمله بزرگ پهپادی یا حملات گسترده موشکی اشباع و فلج شود. اذعان سخنگوی پنتاگون به توانمندی نظامی ایران در پاسخ به رژیم‌صهیونیستی و انجام‌دادن حمله‌ای گسترده و بی‌سابقه از داخل خاک ایران به فلسطین‌اشغالی با وجود اطلاع قبلی متحدان منطقه‌ای امریکا از این حمله ۷۲ ساعت قبل از آغاز آن که طبیعتاً به اطلاع واشینگتن هم رسیده است، نشان می‌دهد ایران قادر است با وجود همه آمادگی‌های نظامی اسرائیل، امریکا و متحدان منطقه‌ای و اروپایی آن ضربات کوبنده‌ای را به دشمن صهیونیستی وارد کند. 

اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی معتقد است: آنچه ایران در حمله شنبه و یک‌شنبه به اهداف رژیم‌صهیونیستی در اراضی اشغالی انجام داد، احیای قدرت بازدارندگی این کشور بود. او عملیات تنبیهی «وعده‌صادق» را بسیار موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و با اشاره به تثبیت قدرت بازدارندگی ایران اظهار کرد: «می‌توان گفت که این عملیات نه‌تن‌ها برای ایران، بلکه برای تمام جهان بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، زیرا بازدارندگی ایران اکنون واقعیتی است که می‌تواند امریکا و اسرائیل را کنترل کند.» به نظر می‌رسد با اجرای عملیات تنبیهی وعده‌صادق از سوی ایران، رژیم‌صهیونیستی شاهد فروپاشی کامل بنیان‌های دکترین دفاعی- امنیتی چندین دهه‌ای خود شد که مبتنی بر سه اصل بازدارندگی استراتژیک، هشدار استراتژیک و غلبه قاطع بود.
منبع: روزنامه جوان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم اسرائیل