Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر انقلاب در جلسه تفسیر قرآن خود با اشاره به ایاتی از سوره مبارکه توبه فرمودند:پیوندها هرچند مانند پیوند با پدر و مادر و برادر و خویشان، پیوندی خونی باشد، امّا همه‌ی این نسبتها در مقابل ایمان به خدا و فکر و اندیشه هیچ است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، رهبر انقلاب در جلسه تفسیر قرآن خود با اشاره به ایاتی از سوره مبارکه توبه فرمودند:یوندها هرچند مانند پیوند با پدر و مادر و برادر و خویشان، پیوندی خونی باشد، امّا همه‌ی این نسبتها در مقابل ایمان به خدا و فکر و اندیشه هیچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، اگر با کسی ده‌ها نوع پیوند دارید، ولی همفکر شما نیست با شما خویشاوند نیست. طبق روایاتِ ما، مؤمن با مؤمن خویشاوندی نزدیک دارد در‌حالی‌که اگر انسان با برادر خود همفکر نبود در‌ منظر اسلام اصلاً با او برادری وجود ندارد.


همان‌طور‌که می‌بینید خلاصه‌ی انگیزه‌هایی که انسان در زمینه‌ی خویشاوندی دارد در این چند کلمه است: پدرها، فرزندان، برادرها، همسران و پولهایی که با کوشش و زحمت فراهم کرده‌اید که میخواهید دنیا و آخرتتان را از آنها تأمین کنید و تجارتخانه‌هایتان و خانه‌های زیبایی که درست کرده‌اید. اگر تمام این چیزهایی که مایه‌ی راحتی و آسایش انسان است در نظر شما محبوب‌تر باشد از خدا و رسول و فکر و جهاد در راه خدا، و اگر به دلت مراجعه کردی و دیدی اینها را بیشتر از خدا دوست داری، منتظر بمانید تا خدا فرمانش را برساند: «فَتَرَبَّصُوا حَتَّى یَأْتِیَ اللهُ بِأَمْرِهِ».
حال این فرمان چیست؟ گویا مبهم است. بعضی گفته‌اند مراد آن است که در آن دنیا به عذابش مبتلا سازد، یا مردمی را بیاورد که این فکر را میپذیرند. آنچه مسلّم است این است که سخن آیه تهدید است.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: تفسیر قرآن رهبری خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر