Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید گفت: طبق مصوبه دولت و مجلس، ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است که پرداخت این منابع همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، « محمد امید» ظهر امروز (۲۷ مرداد)  در بازدید از دو کارگاه تولیدی  پوشاک در ملایر  گفت: طبق مصوبه دولت و مجلس، ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است که پرداخت این منابع همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود:  توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های روستایی همچون آب، برق، گاز، تلفن و راه و مهمتر از آنها تقویت مولفه اشتغال پایدار روستایی موجب شد طی سال‌های اخیر شاهد روند صعودی مهاجرت معکوس و رشد جمعیت روستایی باشیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به کاهش آمار جمعیت روستایی از سال ۱۳۳۵، طبق آمار از سال ۹۶ تاکنون به صورت قطعی آمار جمعیت روستایی افزایش یافته است.

 

 امید ظرفیت ملایر را در حوزه کار و تولید ویژه دانست و بیان کرد: با وجود این قابلیت‌ها، فصل جدیدی در شرایط کنونی این شهرستان برای توسعه اشتغال و تولید ایجاد شده است و ما نیز آمادگی لازم را برای همکاری داریم.

 

 وی با اشاره به عزم جدی دولت در توسعه و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال پایدار روستایی گفت: استان همدان جزء استان‌هایی است که بهترین جذب را از محل اشتغال روستایی داشت و ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه خود جذب کرد.

 

امید نگاه استاندار همدان و مدیریت فرماندار ویژه این شهرستان را تعاملی ارزیابی و بیان کرد: مقرر شد علاوه بر توسعه شهرک مبلمان منبت ملایر، برای احداث شهرک صنعتی پوشاک این شهرستان در قالب توسعه کارگاه‌ها و ارایه تسهیلات مورد نیاز همکاری خوبی همراه با صندوق کارآفرینی امید داشته باشیم.

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: شهرک پوشاک و دیگر شهرک‌های تخصصی ملایر الگوی خوبی برای سایر نقاط کشور در عرصه تولید و کار است و روحیه اشتغال پذیری این شهرستان زبانزد است.
 امید تاکید کرد: بیشتر حوزه‌های ملایر بر محور توسعه است و ظرفیت‌های مستعد این شهرستان باید مورد استفاده قرار گیرد و شرایط آن برای توسعه مهیا است.

 بهره برداری از آسفالت، شبکه برق و سردرب ورودی شهرک صنعتی تخصصی مبلمان حاجی‌آباد ملایر


در ادامه  با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری آسفالت، شبکه برق و سردرب ورودی شهرک صنعتی تخصصی مبلمان حاجی‌آباد ملایر  با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد.

«فتعلی محمد زاده » نیز اظهار داشت: شهرک صنعتی مبلمان یکی از شهرک‌های تخصصی کشور است که با مساحت ۲۰ هکتار در زمینه مبل و منبت فعالیت می‌کند.


 معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور افزود: این شهرک مشکلاتی همچون سر درب ورودی، جمع شدن آبهای سطحی، برق و آسفالت داشت که با همکاری مسوولان این شهرستان مشکلات رفع و این طرح‌ها امروز اجرا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای اجرای ۲۲۸ طرح نمایشگاهی در این شهرک قرارداد داریم که تاکنون ۱۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه طرح توسعه شهرک صنعتی مبلمان ملایر در دستور کار است بیان کرد: این شهرک ظرفیت ویژه‌ای در سطح کشور است که به عنوان الگو و به صورت تخصصی در حوزه مبل و منبت فعالیت می‌کند.

محمدزاده گفت: زیرساخت‌های این شهرک هم اکنون فراهم است و در زمینه صنایع کوچک برای بازاریابی، آموزش، تسهیلات، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و داخلی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی مبلمان ملایر برنامه داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرک صنعتی ۱ و ۲ در زمینه مبلمان و سه ناحیه صنعتی به صورت تخصصی در شهرستان ملایر فعال است و ناحیه صنعتی سامن در زمینه مواد غذایی و ترشیجات، شهرک صنعتی سهند در زمینه کشمش و شهرک صنعتی جوکار در زمینه فروسیلیس و فروآلیاژها به صورت تخصصی فعال هستند که ظرفیت ویژه ای برای این شهرستان و منطقه است.

 محمدزاده افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی جوکار سرمایه‌گذاری شده است که قطب صنعتی کشور در زمینه فروسیلیس است.

بازدید از طرح دامداری ۲۶۰ راسی روستای پیرمیشان   نیز از طرح های بازدیدی معاون رئیس جمهوری در این سفر بود.
 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد امید شهرستان ملایر معاون رئیس جمهور اشتغال روستایی میلیارد تومان شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند