Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مالک حسینی گفت: خوشبختانه گرمخانه‌ها در وضعیت سفید قرار دارند و تا امروزهیچ مورد کووید19 مثبت بین مددکاران و مددجویان نداشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید مالک حسینی، رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت گرمخانه‌ها در روزهای شیوع ویروس کرونا گفت:خوشبختانه گرمخانه‌ها در وضعیت سفید قرار دارند و تا امروزهیچ مورد کووید19 مثبت بین مددکاران و مددجویان نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یک ماه گذشته در یکی از گرمخانه‌ها یکی از مددجویان مشکوک به کرونا بود البته او در گرمخانه دچارعلائم نشده بود و یک روز قبل از بیماری به گرمخانه مراجعه کرده بود که در نهایت به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

حسینی با تکذیب یک خبر بیان کرد: برخی از رسانه‌ها نوشتند یک گرمخانه مددجویی را به دلیل ابتلا به کرونا اخراج کرده است که بنده اساسا این خبر را تکذیب می‌کنم چرا که در همه گرمخانه‌ها اتاق قرنطینه وجود دارد و اگر مددجو مشکوک به علائم کرونا دیده شود در آن اتاق نگه داری و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: طی 6 ماه گذشته که درگیر بیماری کرونا هستیم،  بالای 150 نفر که علائم اولیه کرونا داشتند در این اتاق‌های قرنطینه نگهداری شده و برای اطمینان به بیمارستان منتقل شدند البته برخی از این افراد هم به دلیل تب بالایی که هنگام ورود به گرمخانه داشتند و تب سنج آن را نشان داده بود به محض ورود وارد اتاق قرنطینه شدند.

حسینی ادامه داد: اگر تست کرونای مددجویان و مددکاران مشکوک به کرونا منفی باشد و پزشک تایید کند آنها به گرمخانه بازمی‌گردند اما اگر مثبت باشد در بیمارستان می‌مانند تا درمان شوند یا اینکه مددکاران خانواده‌های آنها را پیدا می‌کنند و تحویل می‌دهند.

او با اشاره به میزان پذیرش مددجویان در گرمخانه‌ها عنوان کرد: پذیرش گرمخانه‌ها ماهانه حدود 1500 نفر است و نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است که یکی از دلایل آن این است که کارتن خواب‌ها از کرونا می‌ترسند و به گرمخانه‌ها پناه می‌آورند.

حسینی درخصوص آزمایش کرونا از مددجویان و مددکاران افزود: از آنجایی که مددجویان تعدادشان زیاد است و اکثرا مواد مخدر مصرف می‌کنند و ممکن است از گرمخانه بروند و هفته‌های بعد بازنگردند امکان گرفتن تست کرونا از آنها امکان پذیر نیست اما به صورت دوره‌ای آزمایش‌هایی از بین بهیاران، مددکاران و عوامل اجرایی گرمخانه‌ها می‌گیریم.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران درخصوص تمهیداتی که برای فصل پاییز درنظر گرفته شده، گفت: با شیوع ویروس کرونا در چین ما این احتمال را دادیم که این ویروس وارد ایران هم شود به همین دلیل هفته اول بهمن ماه پروتکل خاصی را تدوین کردیم و هم اکنون طبق  پروتکل بهداشتی که با وزارت بهداشت و درمان درنظر گرفتیم، عمل می‌کنیم.

حسینی اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی‌هایی که از وضعیت شیوع این ویروس در فصل پاییز می‌شود ما قطعا همین پروتکل‌های خود را سختگیرانه‌تر اجرا می‌کنیم یعنی ضدعفونی گرمخانه‌ها، لزوم استفاده ماسک، سنجش تب هنگام ورود به گرمخانه‌ها، گرفتن آزمایش از مددکاران، ایجاد اتاق قرنطینه در مرکز و.... را جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

//انتهای پیام:2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین درمان شهرداری تهران کارتن خواب ویروس گرمخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه با موضوع ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و باغی   در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با  اصول تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری ها وعلفهای هرز در محصولات سیب درختی و کلزا آشنا شدند.

 مددکاران ترویجی بعنوان عاملین شبکه ترویج در روستاها نقش مهمی در  انتقال دانش فنی و سیاستهای بخش کشاورزی به بهره برداران دارند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد