Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجتمع پتروشیمی مهاباد با اشاره به راه اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور در مهاباد، گفت: این طرح در مساحت ۴۰۰ متر مربع طی مدت ۶ ماه راه‌اندازی شده است.

به گزارش جماران، عباس فرش‌باف ادامه داد: ظرفیت این نیروگاه روزانه ۲۰۰ کیلووات ساعت است که در صورت تکمیل طرح و اجرای فاز دوم ظرفیت آن به نیم مگاوات برق هم رسیده و برق تولید شده به شبکه سراسری متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد امکانات این نیروگاه بومی شده است، افزود: در این طرح صفحه‌های خورشیدی روی استخر ذخیره آب‌های سطحی تعبیه شده که در کنار جلوگیری از تبخیر آب، کارآیی نیروگاه با خنک‌کاری در سطح آب‌های سطحی را تا ۱۵ درصد افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی فاز دوم این طرح، برق مورد نیاز ۴۰۰ خانوار روستایی تامین خواهد شد،  اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۸.۵ میلیارد ریال هزینه شده و زمان بازگشت سرمایه آن با حمایت دولت کمتر از پنج سال است.

رییس مجتمع پتروشیمی مهاباد گفت: یکی دیگر از مزیت‌های مهم این طرح جلوگیری از تبخیر آب و استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها برای مناطقی است که از شبکه سراسری برق دور بوده و از نظر زیرساخت‌های انرژی و نیرو دچار مشکل هستند.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول هزار و ‎ ۶۰۰ کیلومتر ساخته شده و سالانه حدود ۳۲۴ هزار تن اتیلن به عنوان مواد اولیه از عسلویه به این مجتمع تزریق می‌شود.

اخبار مرتبط چینی ها در فضا نیروگاه خورشیدی می‌سازند با وضعیت کنونی برجام؛ ساخت ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در ایران چه می‌شود؟ نیروگاه خورشیدی عجیبی به شکل پاندا در چین + عکس 120 میلیون دلار سرمایه از آلمان برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران ایران برنامه دارد انرژی‌های تجدیدپذیر را جایگزین منابع سنتی انرژی کند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا نیروگاه خورشیدی نیروگاه خورشیدی شناور پتروشیمی مهاباد سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نیروگاه خورشیدی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به راه‌اندازی نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور با استفاده از گونه‌های گراس‌های علوفه‌ای اصلاح شده چندساله و کم‌آب‌بر، برای تعلیف یکی از اسب‌های اصیل ایرانی موسوم به «دره شوری» شدند.

چراگاه ۱.۵ هکتاری با بذر حاصل از مطالعه محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و عملیات به‌نژادی یکی از دستاوردهای چند سال اخیر در بخش کشاورزی است.

یکی از مزیت‌های مهم این گیاهان بومی اصلاح شده، توانایی استفاده از آب سبز و بارش‌های زمستانه و بهاره برای تولید علوفه است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، تحمل به شرایط سخت محیطی مانند سرما، شوری آب و خشکی، تولید اقتصادی برای بهبود معیشت بهره‌برداران، خوش‌خوراک بودن، کیفیت بالا و قابلیت چرای مستقیم و مصرف به صورت خشک را از دیگر ویژگی‌های بارز این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده برمی‌شمارد.

نکته جالب در مورد گونه‌های اصلاح شده گراس‌ها توسط محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این است که این علوفه‌ها چندساله بوده و بعد از کشت و استقرار چندین سال قابل بهره‌برداری می‌باشند.

بذر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده، یک بار کشت می‌شود، اما تا ۱۰ سال قابل رشد و برداشت است.

مزیت دیگر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده و کم‌آب‌بر، تنها به کشت در مزارع و تغذیه اسب‌ها محدود نمی‌شود بلکه بذر آن قابل انتقال به عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی نیز هست و می‌تواند مورد استفاده انواع دام‌های سبک و سنگین هم قرار گیرد.

بی‌تردید امروزه با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش زمین، خشکسالی و ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترسیب کربن، معرفی گونه‌های متحمل به شرایط سخت محیطی، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

کد خبر 6097874

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند