Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، محققان دانشگاه «کوبه»، «انستیتو ملی فناوری» و کالج «اوشیما» در ژاپن در جریان مطالعه ای با بررسی تصاویر ماموریت به مشتری و قمرهای آن و همچنین مدل سازی رایانه ای متوجه وجود این دهانه در قمر «گانیمد» سیاره مشتری شدند.

آنها متوجه شدند که  فرورفتگی هایی در حلقه هایی متحد المرکز در سطح گانیمد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان معتقدند که این فرورفتگی ها نشانه ای از برخورد میان قمر با یک سیارک به قطر حدود ۹۳ مایل است.

اگر این  موضوع صحت داشته باشد، این فرورفتگی با قطر چهار هزار و ۸۵۰ مایلی بزرگترین دهانه ناشی از برخورد دو شی آسمانی در منظومه شمسی به حساب می آید

پیش از این چنین رکوردی به قمر «کالیستو» سیاره مشتری تعلق داشته است. قطر دهانه ناشی از برخورد شی آسمانی در قمر کالیستو هزار و ۱۸۰ مایل بوده است.

«نایوکی هیراتا» محقق ارشد این پژوهش در بیانیه ای نوشت : ماموریت  JUICE سازمان فضایی اروپا قرار است در ۲۰۲۲ میلادی آغاز شود و کاوشگر این ماموریت در سال ۲۰۲۹ به مشتری می رسد. طی این ماموریت مشتری و قمرهایش از جمله گانیمد به وسیله ابزارهای مختلفی بررسی می شوند. امیدواریم این ماموریت نتایج تحقیق ما را تایید و اطلاعات ما را از تشکیل و تکامل قمرهای مشتری افزایش دهد.

گانیمد بزرگ ترین قمر مشتری و یکی از ۱۰ جسم بزرگ در منظومه شمسی به شمار می رود. همچنین این قمر میدان مغناطیسی مخصوص خود را دارد که مجزا از میدان مغناطیسی مشتری است. زیر سطح سنگی سیاره نیز  اقیانوسی نمکی وجود دارد که به عقیده محققان امکان دارد میزبان حیات باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مشتری مریخ سیاره مشتری منظومه شمسی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد