Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت از واگذاری شرکت «مولد نیروگاهی فارس» توسط این بانک از طریق بازار سرمایه خبر داد.

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، عباس ابراهیمی معاون سرمایه‌گذاری مدیرعامل بانک تجارت در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری‌های این بانک گفت: در این زمینه موضوع بورسی کردن تعدادی از شرکت‌های بانک تجارت در راستای انجام سیاست‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر خروج از بنگاه‌داری در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه شرکت‌هایی که امکان وارد شدن در بازار بورس را داشتند انتخاب کرده و اقدامات مربوطه را با هماهنگی سازمان بورس پیگیری و به انجام رسانده‌ایم. به این ترتیب مقدمات واگذاری شرکت «مولد نیروگاهی فارس» از طریق بورس در دست اقدام بوده و موضوع واگذاری برخی شرکت های دیگر بانک از طریق بورس در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در صورت نهایی شدن، این اقدامات تاثیرات مثبتی را در تراز مالی بانک تجارت در سال 1399 خواهد گذاشت گفت: در بخش عملیاتی بانک تجارت نیز شاهد کاهش قابل توجه هزینه سپرده‌های بانک هستیم که این روند همچنان مسیر کاهشی خود را ادامه می‌دهد و از سوی دیگر اعطای تسهیلات ضمن کمک به رونق اقتصادی و جهش تولید، درآمدزایی خوبی برای بانک به همراه داشته است. علاوه بر این می‌توان به روندهای عملیاتی بخش کسب و کار بانک تجارت به ویژه بانکداری شرکتی و همچنین عملیات ارزی و بین‌المللی این بانک اشاره کرد که همگی تاثیر بسیار خوبی در سودآوری بانک دارند.

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت در ادامه به تشریح تغییرات رخ داده در حوزه فناوری اطلاعات این بانک اشاره کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال اتفاقات بزرگی در حال انجام است. در سال جاری پروژه بانکداری متمرکز و سوئیچ بانک تجارت تحت عنوان منظومه تجارت در دست پیگیری و راه اندازی بوده و PSP ایران کیش که سهام قابل توجه آن متعلق به بانک تجارت است قراردادهای خوبی را با شرکت های مختلف منعقد کرده که همگی تحولات چشمگیری در بانک تجارت به همراه خواهند داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک تجارت پول نیوز بازار سرمایه عرضه سهام سود سهام بانک تجارت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود