Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد تشکیل هیات کارشناسی در دستور کار ستاد تسهیل، ارتقاي كيفيت محصولات سايپا با نظارت مستمر، آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه اعلام شد، دریافت حق بیمه کمتر با رعایت استانداردهای لازم برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

دریافت حق بیمه کمتر با رعایت استانداردهای لازم

غلامرضا سلیمانی که در دهمین سمینار ملی بهره‌وری سخن می‌گفت، با تاکید بر نقش بهره‌وری در توسعه اقتصادی کشور به خصوص صنعت بیمه گفت: پیش از این از بهره‌وری به عنوان شتاب دهنده یاد می‌شد اما در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌های حاکم بر کشور بهره‌وری یکی از ارکان مهم اقتصاد است که می‌تواند با کمبود منابع و مشکلات اقتصادی به توسعه کشور کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صنعت بیمه را یکی از سه ضلع مثلث مالی دانست و گفت: شرایط اقتصادی کنونی، مردم را به سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت سوق داده است و این سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و بدون پشتوانه علمی، صرفاً برای حفظ دارایی سیگنال مهمی برای دولت است، چرا که برخی بدون دانش کافی و صرفاً به دلیل شرایط اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و وجود ریسک‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه به این نوع سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند که به نظر می‌رسد بهره‌وری باید در این حوزه نیز ورود پیدا کند تا مردم آسیب نبینند.

رییس شورای عالی بیمه از صنعت بیمه به عنوان صنعت حامی مردم در روزهای سخت یاد کرد و گفت: بیمه خدمتی از جنس خاص است که آرامش را در جامعه ایجاد می‌کند و اگر بتوانیم آن را به خوبی در جامعه تبیین کنیم، می‌توانیم به پویایی اقتصاد کشور کمک بزرگی کنیم.

وی افزود: بیمه در واقع به معنای مدیریت ریسک است و این مدیریت ریسک اگر با بهره‌وری همگام باشد می‌تواند میزان ریسک‌های بیمه‌گذاران بزرگ همچون پالایشگاه‌ها و غیره را کاهش دهد و در کاهش هزینه‌های دولت هنگام بروز خسارات بزرگ موثر باشد. در واقع صنعت بیمه با همکاری بهره‌وری می تواند استانداردهای لازم برای مشاغل و حرف مختلف را طراحی کند تا در نهایت از میزان بروز حوادث و افزایش حق بیمه بکاهد.

 

آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه اعلام شد

براساس آمار اعلام شده از سوی بیمه مرکزی که بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز دهم تیرماه ۱۳۹۹ منتشر شده، شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، ملت و ایران معین از بین شرکت‌های بیمه عمومی و ۲ شرکت بیمه اتکایی امین و ایرانیان، مجوز قبولی اتکایی دارند.

بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۲۳ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۳۰ میلیون ریال، بیمه آسیا با ۴ میلیون و ۵۶۴هزار و ۶۹۴ میلیون ریال و بیمه البرز با ۳ میلیون و ۷۴۸هزار و ۵۱۱ میلیون ریال بالاترین ظرفیت مجاز قبولی ریسک را در بین شرکت‌های بیمه دارا هستند.

این ارقام با ارقام اعلام شده در آمار قبلی بیمه مرکزی که در روز دهم تیرماه اعلام شده بود، تغییری نکرده و ثابت بوده است. براساس این گزارش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه دانا با ۳ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۳۸ میلیون ریال اعلام شده که نسبت به دوره قبلی تغییری نداشته است.

بر این اساس بیمه ایران ۱۱ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۱۵ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد. بعد از این شرکت، بیمه البرز با یک میلیون و ۸۷۴هزار و ۲۵۶ میلیون ریال، بیمه پارسیان یک میلیون و ۳۹۸هزار و ۶۹۲ میلیون ریال و بیمه پاسارگاد با یک میلیون و ۱۳۸هزار و ۱۸۱ میلیون ریال قرار دارند.

با این حال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه کوثر ۹۰۹ هزار و ۲۱ میلیون ریال، بیمه ملت ۷۲۳هزار و ۵۷۱ میلیون ریال و بیمه ایران معین نیز ۶۲۸ هزار و ۵۸۵ میلیون ریال است که از ظرفیت مجاز  ۴۷۸هزار و ۵۸۵ میلیون ریالی دوره قبلی بیشتر شده است.

 

تيبا، تيبا۲ و ساينا سه‌ستاره کیفی گرفتند/ ارتقاي كيفيت محصولات سايپا با نظارت مستمر

براساس آخرين گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، سه محصول تيبا، تيبا۲ و ساينا توليد گروه خودروسازي سايپا موفق به اخذ سه‌ستاره کیفی شدند. اين خودروها كه پيشتر در تست‌هاي اين شركت، دو ستاره كيفي كسب كرده بودند، در آخرين آزمون‌هاي استانداردي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، موفق به كسب سه ستاره شدند تا بدين ترتيب صحت ارتقاء كيفيت اين محصولات نيز تاييد شود.

پيشتر دو خودرو كوييك و سايپا۱۵۱ نيز موفق به كسب سه ستاره كيفي شده بودند تا بدين ترتيب با توجه به توقف توليد خودروهاي خانواده پرايد، ديگر هيچ خودرو تک ستاره یا دوستاره‌اي در گروه خودروسازي سايپا توليد نشود.

موفقيت گروه خودروسازي سايپا در ارتقاي سطح كيفي محصولات خود، در شرايط تحريم و محدوديت‌هاي موجود اقتصادی، بيانگر تلاش مستمر اين گروه جهت انجام همه تست هاي فني و كيفي و بازرسي مدون از محصولات توليدي در كنار تلاش برای جلب رضايت مشتريان است.

 

تولید فولاد خام ۹ درصد افزایش یافت/ رشد ۵ درصدی تولید محصولات فولادی

شرکت های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان تیر، 9 میلیون و 483 هزار تن فولاد خام (بیلت، بلوم و اسلب) تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 8 میلیون و 683 هزار تن بود.

همچنین شرکت های فولادساز طی 4 ماهه نخست امسال، 7 میلیون و 257 هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، انواع ورق، نبشی، ناودانی و غیره) تولید کردند. میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته، 6 میلیون و 930 هزار تن بود.

افزایش 12 درصدی تولید آهن اسفنجی

بر اساس آمارهای اعلامی از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، میزان تولید آهن اسفنجی از 9 میلیون و 468 هزار تن طی 4 ماهه نخست سال گذشته، به 10 میلیون و 581 هزار تن در 4 ماهه نخست امسال رسید که حاکی از افزایش 12 درصدی تولید این محصول است.

 

تسریع در رفع مشکل معوقات بانکی واحدهای تولیدی با حذف سود و جریمه غیرقانونی/ پیشنهاد تشکیل هیات کارشناسی در دستور کار ستاد تسهیل

«میثم زالی» با اشاره به لزوم حل و فصل سریع تر مشکلات بانکی واحدهای تولیدی گفت: بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر عدم ورود قوه قضائیه به شکایات بانک ها برای دریافت سود و جریمه های نامتعارف و بیش از دستورالعمل بانک مرکزی، موید این موضوع است که متاسفانه تعدادی از بانک ها مرتکب دریافت این مبالغ غیر قانونی می شوند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در هفتاد و سومین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: در این وضعیت، بهترین راه حل استفاده از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری برای محاسبه دقیق و قانونی میزان سود تسهیلات و معوقات بانکی تولیدکنندگان است.

وی افزود: اگر مشکلات واحدهای تولیدی به جای محاکم رسمی، با مصوبه هر یک از ارکان ستاد توسط کارشناسان رسمی دادگستری متخصص حوزه بانکی بررسی شود، هم رسیدگی سرعت بیشتری خواهد داشت و هم از بار محاکم قضایی کاسته خواهد شد.

زالی تصریح کرد: در صورتی که پیشنهاد دبیرخانه در ستاد به تصویب برسد، بسیاری از مشکلات تولید در حوزه معوقات بانکی حل خواهد شد؛ این پیشنهاد شامل تعیین هیات سه نفره کارشناسی، مرکب از نماینده واحد تولیدی، نماینده بانک و نماینده ستاد تسهیل است که با بررسی دقیق مدارک و قراردادها ظرف مدت کوتاهی نظر خود را اعلام خواهد کرد و این نظر برای طرفین لازم الاجرا خواهد بود.

دبیر ستاد تسهیل اضافه کرد: این موضوع با موافقت دبیرخانه در جلسه ستاد مطرح خواهد شد و در صورت تصویب نهایی در ستاد، پس از این به عنوان راهکار تعیین میزان بدهی و معوقه واحدهای تولیدی برای بانک ها لازم الاجرا خواهد بود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار استانداردهای لازم واحدهای تولیدی شرکت های بیمه میلیون ریال بیمه ایران ستاد تسهیل ظرفیت مجاز اعلام شده صنعت بیمه اعلام شد سه ستاره بهره وری حق بیمه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار

فرارو- ساینا S دنده‌ای جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی سایپا در بازار است که به طور متوسط ۴۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک GX دنده‌ای حدود ۱۰ میلیون بیشتر قیمت دارد و این یکی ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

شاهین اتوماتیک اما گرانقیمت‌ترین سواری سایپاست و ۸۶۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. نسخه دنده‌ای همین خودرو ۷۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و اطلس G که به تازگی روانه بازار شده، ۷۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیبا صندوقدار که از خط تولید سایپا کنار رفته ۳۹۷ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود و قیمت تیبا هاچ‌بک به ۴۰۲ میلیون تومان می‌رسد. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 10 اردیبهشت 11 اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

338 میلیون تومان

338 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچ‌بک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

440 میلیون تومان

440 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

585 میلیون تومان

585 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

765 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

860 میلیون تومان

860 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود