Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد نذورات و کمک های مردمی در ماه محرم به جامعه هدف برسانند، تمرکز کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور، آغاز مرحله جدید کمک های مومنانه بسیج مداحان از ماه محرم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مساجد نذورات و کمک های مردمی در ماه محرم به جامعه هدف برسانند، تمرکز کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور، آغاز مرحله جدید کمک های مومنانه بسیج مداحان از ماه محرم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۷ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا؛ بررسی اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه فردا (سه شنبه ۲۸ مرداد) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس سه شنبه 28 مرداد 99 مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پیشنهادات در این باره به بحث گذاشته خواهد شد. از جمله پیشنهادات مطرح شده در باره اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ممانعت از ادامه تحصیل نمایندگان در دوره نمایندگی است و اگر ادامه تحصیل از پیش از دوره نمایندگی آغاز شده باشد، طبق این پیشنهاد باید در دوران نمایندگی متوقف شود.

همچنین در پیشنهاد دیگری برای این طرح آمده است که نمایندگان نباید هدایایی که غیرمتعارف است را از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کنند که متعارف یا غیرمتعارف بودن هدایا را بر اساس این پیشنهاد هیأت نظارت باید مشخص کند. در پیشنهاد دیگری در این طرح آمده که انجام هرگونه معامله، خرید یا فروش مسکن و .... توسط نمایندگان باید به اطلاع مجلس برسد و عکس و تصویر قولنامه به ثبت رسیده در مجلس نیز به ثبت برسد.

 

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور

در ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که به ریاست محمدباقرقالیباف و به صورت هفتگی (دوشنبه‌ها، ۶ تا ۸ صبح) برگزار می‌شود و در جلسه صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه، اولویتهای پیشنهادی دو کمیسیون صنایع و معادن و شوراها و امروز داخلی و پیشنهادات مرکز پژوهشها در این دو حوزه مورد بحث و گفتگوی اعضای جلسه قرار گرفت.

در اولویتهای کمیسیون صنایع، موضوع زنجیره تولید و تامین غذا و دارو، تسهیل فضای کسب و کار، استقرار نظامات جامع (مانند نظام صدور مجوزات، نظام تشویق و ...)، تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و تدوین اولویت‌های صنعتی کشور به عنوان موضوعات محوری طرح و مورد تاکید قرار گرفت.

در بررسی اولویتهای کمیسیون شوراها، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تدوین قانون مدیریت جامع شهر و روستا، اصلاح قانون نظام وظیفه و نظارت و هدایت طرحهای آمایش استانی به سمت اولویتهای اقتصادی و عمرانی شهرها و روستاها و توجه به دو سطح محلی و ملی در فرایند قانون‌گذاری، مورد توجه و تاکید حاضران واقع شد.

 

مساجد نذورات و کمک های مردمی در ماه محرم به جامعه هدف برسانند

حجت الاسلام «سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث کمک مومنانه در ماه محرم و نقش مساجد برای ساماندهی این کمک ها گفت: یکی از کارهای بزرگی که در ایام محرم به ویژه دهه اول این ماه انجام می شده است جدای از برنامه های عزاداری، اطعام عزاداران یا قربانی کردن گوسفند و گاو و شتر جلوی عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین بوده است و بیشتر این اطعام بین فقرا تقسیم می شده است.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حالا که قرار است ای جلسات برگزار نشود و یا به صورت مختصر و محدود برگزار شود، این هزینه هایی که برای ابا عبدالله الحسین و مراسم ها انجام می شده است اگر در قالب کمک های مومنانه با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم ما بر اثر ویروس منحوس کرونا با مشکلات شدید معیشتی روبرو شده اند با آنها انجام می شود می توانیم گوشه ای از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان باعث خوشحالی تعداد زیادی خانواده هایی که بعضا نمی توانستند غذای گرم تهیه کنند، شد و قطعا این کمک ها در ماه محرم نیز می تواند آن تاثیری را که در سال های بعد در بحث اطعام عزاداران داشته است، داشته باشد. 

 

وی ادامه داد: افرادی نذر دارند و در بحث نذر وقتی صیغه خوانده می شود، واجب می شود و قطعا آنها خود را موظف می دانند که آن را انجام دهند؛ پس بهتر است این نذر را در قالب غذای گرم به  خانواده های مستمند و نیازمند برسانند.

 

آغاز مرحله جدید کمک های مومنانه از ماه محرم

«یوسف ارجونی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مرحله جدید کمک مومنانه در ماه محرم گفت: در دهه اول محرم دومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه آغاز می شود. این مرحله در سه بخش در حال اجراست که بخش دوم آن در دهه امامت و ولایت از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی کشور افزود: مرحله سوم طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم اجرا می شود که در این مرحله از هیئت های مذهبی سراسر کشور خواستیم تا در بحث نذورات برنامه ریزی کرده و نذورات خود را در قالب کمک های مومنانه و بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند و آبرومند اهدا کنند.

 

وی در مورد نظارت بر هیئت های مذهبی و پخت نذری و غذا در این اماکن اظهار کرد: اگر مقرر شد تا پخت نذورات در هیئت های مذهبی صورت گیرد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بسته بندی شده با نظارت مجموعه های بهداشتی انجام شود.

 

ارجونی تصریح کرد: مرحله سوم کمک های مومنانه دهه آخر ماه صفر از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) با محوریت موکب های اربعین و هیئت های مذهبی در سطح استان ها اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تمامی مجموعه هایی که در این موضوع دغدغه مند هستند مخصوصا وزارت بهداشت و درمان که تا امروز نیز به خوبی عمل کرده است، باید کمک جمعی و گروهی صورت بگیرد و از سوی دیگر بسیج مستضعفین در حوزه داشته ها و ظرفیتی که دارد در خدمت هیئت های مذهبی سراسر کشور است.

 

ایرادات شورای نگهبان به «مالیات بر خانه‌های خالی» اساسی نیست

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ مرداد) در گفتگویی در مورد ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ایراداتی که بنده مطالعه کردم، ایرادات اساسی نیست. در واقع شورای نگهبان بیشتر نقاط ابهام را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی این موضوعات را با حضور نماینده شورای نگهبان رفع ابهام خواهیم کرد، افزود: قطعاً تلاش خواهیم کرد تا آنچه که شورای نگهبان مدنظر دارد، تامین شود تا این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نکنیم.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: ما علاقه‌مند هستیم که این طرح هر چه سریع‌تر به اجرا دربیاید. یکی از ایرادات شورای نگهبان به این طرح این است که تعریفی از خانه‌های خالی نشده است و یا اینکه در مورد قید چهار ماه، مطرح شده است که اگر در طول این مدت خانه‌ها اجاره داده شود، چه اتفاقی می‌افتد؟/

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تمرکز کمیسیون های تخصصی کمیسیون های تخصصی مجلس هیئت های مذهبی شورای نگهبان بسیج مداحان اصلاح قانون ماه محرم ماه محرم خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳ /۰۲ /۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ /۰۲ /۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب