Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@08:21:33 GMT

ثبت رسمی اولین واکسن چینی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۵۹۲۹

ثبت رسمی اولین واکسن چینی کرونا

به گزارش جماران،  چین اولین حق اختراع واکسن کووید-۱۹ را که توسط تیم "چن وی" که متخصص بیماری های عفونی است، تایید و ثبت کرده است. آزمایشات این واکسن نشان داده است که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در مقابل کروناویروس جدید برمی انگیزد. 

اکنون خبرگزاری دولتی شینهوا از چین گزارش داده است که این واکسن با استناد به داده های آزمایشات بالینی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا(American Medical Association) منتشر شده است، ایمن بوده و واکنش ایمنی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیقات شامل آزمایشات روی ۳۲۰ داوطلب سالم در سنین ۱۸ تا ۵۹ سال بوده است که از این تعداد، ۹۶ نفر در کارآزمایی های بالینی مرحله اول و ۲۲۴ نفر نیز در کارآزمایی های بالینی مرحله دوم شرکت داشته اند.

خبرگزاری شینهوا نوشته است که نتایج آزمایش این واکسن نشان داده که این واکسن به طور موثری آنتی بادی ها یا پادتن های خنثی کننده ویروس را در داوطلبان تحریک می کند و توانایی خوبی در ایجاد پاسخ یا واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس را نشان می دهد.

شنبه هفته گذشته نیز وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این کشور تولید اولین واکسن کووید-۱۹ خود را آغاز کرده است و گفت که اولین واکسن ها برای ایمن سازی پزشکان و کادر درمان قبل از عموم مردم به آنها اختصاص خواهد یافت. روسیه روز سه‌شنبه رسماً نخستین واکسن کروناویروس جهان را که توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گاملایا"(Gamaleya) ساخته شده است، به ثبت رسانده بود.

بیماری همه گیر کرونا از زمان به وجود آمدن در ووهان چین در ماه دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون در ۱۸۸ کشور، جان بیش از ۷۷۲ هزار نفر را گرفته است و ایالات متحده، برزیل، هند و روسیه در حال حاضر بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در بین کشورها دارند.

طبق آمار و ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز مستقر در ایالات متحده، بیش از ۲۱.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از آن بهبود یافته اند.

 

اخبار مرتبط استفاده از واکسن چینی کرونا در برزیل ورود یک واکسن چینی کرونا به مرحله آخر آزمایش انسانی آزمایش موفقیت آمیز واکسن چینی واکسن چینی کرونا تا آخر سال از راه می رسد تبدیل واکسن کرونایی چینی به یک کالای جهانی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن چینی کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی واکسن چینی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال

به گزارش "ورزش سه"، پس از روی کار آمدن مالک جدید در باشگاه استقلال و واگذاری سهام آبی ها به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صحبت هایی درخصوص تغییر نام آبی ها مطرح شد و اینکه پسوند خلیج فارس به انتهای نام استقلال اضافه شود.

حالا و در حاشیه جلسه هیأت دولت، وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران به سوالی درخصوص تغییر نام باشگاه استقلال واکنش نشان داد و اعلام کرد که همه چیز باید از طریق مراحل قانونی طی شود.

کیومرث هاشمی در در پاسخ به سؤالی در باره تغییر نام باشگاه استقلال گفت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

هاشمی در پایان توضیح داد: خواهش می‌کنیم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ چه کوچک اگر قرار است تغییر نام بدهند، حتما این مسیر قانونی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان