Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک در مسیر اراک به مشهد هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید حسن حسینی گفت: قطار گردشگری فدک یک خودروی ریلی  پنج ستاره است که در برخی از مسیرهای ریلی راه آهن ایران مورد استفاده گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این قطار به همت مدیرکل راه آهن اراک، گروه مسافری راه آهن اراک و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی برای رفاه مسافران، گردشگران با ۱۰ سالن چهار تخته به‌زودی از مبدا ایستگاه راه‌آهن اراک در هفته دولت به‌صورت روزانه گردشگر جابه‌جا می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: از مهمترین مزیت‌های این قطار خدمات در راستای رفاه، امنیت، آسایش و سلامت، مهمان‌داران مجرب و کارآزموده، کترینگ دونا(طعمی متفاوت از طبخ غذاهای ایرانی و بین المللی) برای میهمانان است.

حسینی افزود: به منظور کنترل مخاطرات کرونا،  تمهیداتی ازجمله فاصله گذاری اجتماعی،به حداقل رساندن زمان سوارشدن مسافران، سلامت سنجی مسافران و مهمانداران، ضدعفونی سالن‌ها، کوپه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، مراجعه حداقلی مهمانداران و سوار کردن حداکثر ۲ نفر در کوپه مستقل رابرای مسافران درنظرگرفته است تامسافران باخیالی آسوده سفر کنند.

وی اظهار داشت: جابه‌جایی مسافر در این خط ریلی با قطار فدک  تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت واگن‌ها خواهد بود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت قطار گردشگری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد

تین نیوز

راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری در دو ایالت پیشاور و راوالپیندی این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نشریه تریبیون پاکستان، راه آهن پاکستان نخستین تور سافاری ریلی خود به نام قطار «خورد» خبر داده که تحولی بزرگ در نحوه درآمدزایی بخش ریلی این کشور محسوب می شود.

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان نیز با اعلام این خبر گفت که این قطار از ایستگاه پیشاور کانت آغاز به حرکت کرده و پس از عبور از شهرهای پیشاور، نوشرا و جهانگیرا به سمت ایستگاه تاریخی آتوک خورد روانه خواهد شد که تاریخ ساخت آن به دوره استعمار بریتانیا بازمیگردد.

به گفته وزیر راه آهن پاکستان، مسافرین این قطار در طول سفر، مناظر زیبایی پیش روی خود خواهند داشت که به عنوان مثال، می توان به عبور قطار از پل فلزی تاریخی روزخانه ایندوس اشاره کرد که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۸ بازمیگردد.

عبور قطار از مناطق حفاظت شده و امکان تماشای گونه های مختلف جانوری حیات وحش پاکستان منجر به آن شده تا راه آهن پاکستان، از «قطار خورد» به عنوان قطار سافاری یاد کند. نقطه پایانی سفر این قطار نیز در موزه ریلی آتوک خورد است که می تواند نظر مخاطبین را به خود جلب نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر