Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:28:30 GMT

«فناوری و دیدگاه علمای حوزه علمیه» منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۱۷۳

«فناوری و دیدگاه علمای حوزه علمیه» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نصیری عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نگارنده این اثر پژوهشی قصد دارد تا در چارچوب مطالعات جامعه‌شناختی توسعه، چگونگی دستیابی به نظریات علما و اندیشمندان حوزه علمیه قم در خصوص توسعه فناوری‌های نوین را بیان نماید.

ضمن آنکه با تحقیق و بررسی موضوع «علمای حوزه علمیه و فناوری‌های نوین» به توسعه نظریه‌سازی اسلامی و بومی در سطح کمی و کیفی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از منابع جدید «رویکردها نسبت به فناوری» و همچنین «روش نظریه بنیانی» مورد بحث قرار می‌گیرد.

در فصل رویکردهای فناوری، دیدگاه‌های دینی نسبت به فناوری مورد تأکید قرار خواهد گرفت. در فصل روش‌شناسی با استفاده از منابع جدید، روند روش نظریه بنیانی با بیانی ساده و کاربردی و با استفاده از جداول و اشکال مطرح می‌شود.

در بخش نتایج تحقیق، نیز با انجام مصاحبه و استفاده از نظرات علمای حوزه علمیه، یافته‌های تحقیق تجزیه و تحلیل می‌شود. در فصل آخر مقایسه تطبیقی میان رویکردهای اندیشمندان غربی نسبت به فناوری با رویکردهای علمای حوزه علمیه صورت می‌گیرد.

این مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های دیدگاه‌های علمای حوزه علمیه با سایر رویکردهای مطرح در حوزه فناوری را روشن می‌نماید. در پایان پیشنهادات و راهکارهایی در خصوص مواجهه با فناوری‌های نوین طرح خواهد شد.

کد خبر 5000228

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معرفی کتاب فناوری اطلاعات محرم 99 عید غدیر خم کنفرانس بین المللی معرفی کتاب ویروس کرونا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت های قرآنی معرفی نشریات ماه محرم و صفر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سید عباس موسویان فلسفه مرکز فرهنگی شهر کتاب مباهله علمای حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته امداد استان قزوین و حوزه علمیه خواهران در جهت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین مشغول به فعالیت هستند و به خانواده‌های ولی‌نعمت و نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشتی، مشاوره خانواده و فرهنگی خدمات ارائه می‌نمایند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه و کمیته امداد در بحث‌های فرهنگی اهداف مشترک بسیاری با هم دارند که با امضا این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، قرآنی حوزه این اهداف قوی‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.

این مسوول افزود: ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد به خانواده‌های ولی‌نعمت ارائه می‌شود که همگی ریشه قرآنی دارد و در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

ظاهری عنوان کرد: ظرفیت حوزه در بحث‌های تبلیغی بسیار خوب است و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق استفاده گردد. حوزه با ظرفیتی که دارد می‌تواند ترویج کار خیر و احسان را ترویج که در نتیجه آن محسنین و نیکوکاران جامعه افزایش خواهند یافت.

مدیرکل کمیته امداد اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد می‌باشند و این زنان مادران یک خانواده هستند که ۶۰ درصد خانوارهای تحت پوشش را تشکیل می‌دهند که رسیدگی و مورد توجه قرار دادن زمینه‌های دینی و ترویج فرهنگ اسلامی برای این خانواده‌ها باعث می‌شود از آسیب‌های این خانواده‌ها کاسته شود.

حجت‌الاسلام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران نیز با آرزوی اینکه این تفاهم‌نامه منشأ خیر برای نیازمندان باشد ادامه داد: حوزه و کمیته امداد در راه خدمت‌رسانی در فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، رسیدگی به امورات فرهنگی خانواده‌ها تمام توان خود را به کار خواهد بست.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: معیشت خانواده‌ها قابل جبران است ولی خطر فرهنگی تهدید بسیار جدی است. دین مخصوص آخرت نیست بلکه مخصوص همین دنیا است و اگر مورد توجه قرار نگیرد در همین دنیا دچار آسیب خواهیم شد و باید اهمیت خانواده و خانواده محوری برای عموم جامعه تبیین گردد.

کد خبر 6100983

دیگر خبرها

  • دوره فشره کافی‌شناسی در مستند «الکافی»
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!