Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا عزیزی در تشریح دیجیتال‌سازی و دسترس پذیر شدن مصاحبه‌های کتب تاریخ شفاهی در این سازمان گفت: برای دست یابی محققان به منابع تاریخ شفاهی، روش دسترسی به مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در سه فاز اجرایی اصلاح شد.

رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: برنامه اجرایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در فاز نخست به این صورت است که مصاحبه‌های تاریخ شفاهی سازمان برای مراجعه‌کنندگان و محققان به طور مستقیم از طریق کتابخانه و آرشیو دیجیتال سازمان، در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در واقع مراجعه کنندگان الزامی به حضور در اتاق تاریخ شفاهی در ساختمان آرشیو ملی ندارند و در هر دو ساختمان کتابخانه ملی و آرشیو ملی و از درگاه کتابخانه و آرشیو دیجیتال می‌توانند به منابع دسترسی پیدا کنند.

عزیزی اشاره کرد: البته این دسترسی بر اساس ضوابط و اختیاراتی است که مصاحبه‌شونده‌ها برای سازمان لحاظ کرده‌اند. به عنوان مثال برخی از مصاحبه شونده‌ها اعلام کردند که این مصاحبه‌ها فقط برای کارهای پژوهشی در اختیار دانشجویان قرار گیرد و یا اینکه برخی مصاحبه شونده‌ها قید کردند که این مصاحبه‌ها در زمان معین انتشار داده شود.

وی در ادامه درباره فاز دوم در دسترس قرار دادن این اسناد گفت: در فاز دوم، صوت و تصویر این مصاحبه‌ها با توجه به ضوابط و اختیارات مصاحبه‌شونده‌ها دسترس پذیر خواهد شد و ملزم به رعایت خواست مصاحبه شونده‌ها هستیم.

رئیس پژوهشکده اسناد سازمان افزود: در فاز سوم، تلاش بر این است تا قسمت‌های مهم و اصلی مصاحبه‌های تاریخ شفاهی از طریق وبگاه سازمان قابل دسترس باشد که برای دستیابی به این منظور به سخت‌افزارهای مربوط برای انتقال منابع نیازمند هستیم و در تلاش هستیم فاز اول و دوم این طرح در سال جاری اجرایی شود و بتوانیم در تالارهایی که پژوهشگران حضور می‌یابند این منابع در سیستم‌ها بارگذاری و قابل استفاده مستقیم توسط اعضا باشد.

کد خبر 541034 برچسب‌ها کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مصاحبه شونده ها کتابخانه ملی تاریخ شفاهی مصاحبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبود‌ها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که ۴۵ سال از انقلاب گذشته، اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کار‌های سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبود‌ها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

دیگر خبرها

  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا