Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مطالعه و بررسی اثرات کاربری زمین و حمل و نقل (نرخ سفرسازی کاربری های اصفهان و تاثیر آن بر حمل و نقل پایدار) به عنوان پروژه پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار معاونت حمل و نقل و ترافیک توسط شهرک علمی و تحقیقاتی مورد پژوهش قرار گرفت.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاربری زمین عامل تولید و جذب سفر است؛ بنابراین در استقرار کاربری‌ها، رابطه آنها با معابر پیرامونی و سایر معابر شبکه باید در برنامه‌ریزی‌های شهری به دقت لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رابطه بین کاربری زمین و حمل و نقل از حدود دهه ۵۰ میلادی در کشورهای پیشرفته در مرکز توجه برنامه‌ریزان شهری قرار داشته است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: نتایج این توجه شامل استانداردها و شیوه‌نامه‌هایی است که در اداره‌های حمل و نقل ملی و منطقه‌ای و یا مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از سندهای اصلی در طرح‌های تفضیلی شهری توسط کارشناسان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهش نرخ سفرسازی کاربری‌های اصفهان و تأثیر آن بر حمل و نقل پایدار) به عنوان یکی از اولین پژوهش‌های جامع پیرامون رابطه کاربری حمل و نقل در شهر اصفهان انجام و از جمله خروجی‌های مهم آن تهیه شناسنامه سفرسازی کاربری‌های -شهری است.

نصوحی افزود: پژوهش حاضر با هدف شناخت نقش کاربری زمین در جذب سفر و تأثیرات و پیامدهای زیست محیطی آن در پنج مرحله اجرا شد که به طور خلاصه شامل مرور منابع، تجربیات سایر شهرها، شناسایی و جمع آوری اطلاعات پایه، تحلیل اولیه اطلاعات و برداشت اطلاعات، تحلیل اطلاعات کاربری‌های نمونه، ارائه راهکارها، پیشنهادها، نتایج خروجی و گزارش نهایی است.

وی با بیان اینکه در ابتدا روش شناسی محاسبه شاخص‌های حمل و نقل پایدار برگزیده برای استفاده در این پژوهش تعیین شد، گفت: در نهایت ۱۷ دسته کاربری با مجموع ۸۷ نمونه کاربری انتخاب و ویژگی‌های موقعیتی از جمله نزدیکی با تسهیلات حمل‌ونقل همگانی، نوع معبر پیرامونی از طریق بازدید میدانی برداشت و همراه با اطلاعات شبکه معابر و نواحی ترافیکی پیرامون کاربری‌ها در محیط GIS به صورت لایه‌های مکانی وارد شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای بررسی شاخص‌های اجتماعی از جمله رضایت‌مندی از شبکه حمل و نقل همگانی، امکانات پارکینگ و تعیین حوزه نفوذ کاربری نیز پرسش‌نامه های حضوری از مراجعین کاربری‌های برگزیده تکمیل شد و اطلاعات نرخ سفرسازی کاربری‌ها نیز از طریق شمارش افراد مراجع به کاربری، و در مورد کاربری‌هایی که مراجعه با خودروی شخصی انجام شده بود از طریق شمارش خودروی شخصی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شاخص‌های حمل و نقل پایدار با استفاده از داده‌های پرسش نامه‌ای به دست آمده از سوالات حوزه نفوذ و اطلاعات روش سفر مراجعان و با استفاده از فرمول‌های موجود محاسبه شد، اظهار کرد: این شاخص‌ها شامل نرخ آلودگی محلی هوا برای ترکیبات CO، HC، NOX، و PM ناشی از سفر مراجعین به کاربری‌ها، شاخص گازهای گلخانه‌ای (CO۲) انتشار یافته در نتیجه سفر به کاربری، شاخص ایمنی و تصادفات (درصد)، شاخص مصرف سوخت (لیتر) و شاخص زمان سفر به کاربری به تفکیک هر نمونه کاربری بود.

نصوحی ادامه داد: نمودارهای سهم سفر وسایل نقلیه، میزان رضایتمندی از کیفیت حمل و نقل همگانی و پیاده روهای اطراف کاربری، میانگین طول سفرهای انجام شده به کاربری نیز به تفکیک هر نمونه کاربری گزارش شد.

وی افزود: در بخش دوم شناسنامه سفرسازی کاربری‌ها شامل نرخ ایجاد نفر-سفر و خودروی شخصی-سفر در ساعت اوج بر اساس متغیرهای مستقل مورد استفاده برای کاربری‌ها از قبیل مساحت زیربنا، خالص مساحت قابل اجاره، تعداد تخت و غیره و همچنین رابطه رگرسیونی روند تغییرات نرخ سفر در ساعت اوج در مقابل نرخ متغیر مستقل به تفکیک متغیرهای مستقل و شاخص‌های نفر-سفر و خودرو-سفر بود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای هر رابطه رگرسیون محاسبه شده پارامترها و روابط آماری شامل مدل خطی بهینه، ضریب برازندگی مدل، مقدار آمارهای t و F و مقدار خطای پارامتر محاسبه و گزارش شد و در مرحله پایانی پروژه، ابتدا مدل‌های رگرسیونی تقاضای خودروی شخصی با در نظر گرفتن متغیرهای تأثیرگذار مانند دسترسی به حمل و نقل همگانی و نوع معبر ارائه و در ادامه رویکردهای مدیریت حمل و نقل به عوامل مؤثر در مکان‌یابی کاربری‌های شهری پرداخته شد.

وی تصریح کرد: امکان سنجی تطبیق ماتریس تقاضای سفر اصفهان با نتایج نرخ سفرسازی کاربری‌های اصفهان ارائه شد و راهکارهای کاهش اثر ترافیکی کاربری‌ها، پیشنهادهایی در رابطه با تسهیلات حمل و نقلی مورد نیاز کاربری‌ها ارائه شده است.

کد خبر 439360

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهر کلانشهر پژوهش حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل پایدار کاربری زمین خودروی شخصی نقل همگانی مدیر پژوهش نرخ سفر شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در عملیات هماهنگ مأموران انتظامی در سازمان اطلاعات این فرماندهی دو نفر از عاملان اصلی درگیری و برهم زنندگان نظم و آرامش مردم در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد بین تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرستان اصفهان موجب ایجاد تنش و سلب آسایش بیماران و کادر درمانی در این مرکز و برهم زدن امنیت و آسایش شهروندان نیز شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهمان آغاز و در نهایت هویت دو نفر از عاملان اصلی این درگیری شناسایی شدند و اقدامات میدانی برای دستگیری متهمان متواری در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی خوب مأموران در سازمان اطلاعات این فرماندهی، سرانجام هر دو متهم در یک عملیات دقیق و هماهنگ قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و از آنان تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد.

سردار هاشمی‌فر با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن با رفتارهای قانون گریزانه خود، آسایش مردم و امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند.

کد خبر 748763

دیگر خبرها

  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز