Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@02:29:02 GMT

استعفای دولت بلاروس برای تشکیل کابینه جدید

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۴۴۱

استعفای دولت بلاروس برای تشکیل کابینه جدید

‍‍‍‍‍‍

دولت بلاروس استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری تاره منتخب این کشور نمود و الکساندر لوکاشنکو نیز در فرمانی، اختیارات موقت کابینه تا تشکیل دولت جدید را تعیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دولت بلاروس استعفای خود را به "الکساندر لوکاشنکو" بعنوان رئیس جمهور منتخب این کشور تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمان برکناری دولت در تاریخ 15 آگوست (25 مرداد ماه) توسط " رومان گالوچینکو" نخست وزیر بلاروس امضا شد و از روز تصویب آن، لازم الاجرا می‌شود. این سند در پرتال اطلاعات حقوق ملی بلاروس منتشر شد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور نیز به نوبه خود، فرمانی را در رابطه با اختیارات دولت در همان روز امضاء کرد که بر اساس آن، نخست وزیر، معاونان وی، وزرای کابینه و روسای کمیته‌های دولتی، بعنوان کفیل تا زمان تشکیل ترکیب جدید شورای وزیران، همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

لوکاشنکو یادآور شده است که ترکیب فعلی دولت همچنان آمادگی ادامه فعالیت را دارد، البته این مسئله را رد نکرد که ممکن است "برخی تغییرات" در کابینه صورت بگیرد.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، یکشنبه گذشته، 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار شد. طبق اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی توانست 80.08 درصد آراء را بدست آورد. 10.09 درصد از رای‌دهندگان بلاروسی از "سوتلانا تیخانوفسکایا" - نامزد مخالفان حمایت کردند. سه نامزد دیگر پست ریاست جمهوری کمتر از دو درصد آراء را کسب کردند.

مخالفان این نتایج را به رسمیت نمی‌شناسند. رئیس جمهوری بلاروس، امروز برگزاری مجدد انتخابات را منتفی دانست.  

اعتراض مردم بلاروس به نتیجه انتخابات/ حداقل 120 نفر بازداشت شدندرقیب انتخاباتی لوکاشنکو از اروپایی‌ها کمک خواستپوتین پیروزی لوکاشنکو در انتخابات را به وی تبریک گفت

انتهای پیام/

 

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بلاروس بیشتر بخوانید... رایزنی دوباره پوتین و لوکاشنکو درباره بحران سیاسی در بلاروس دستور لوکاشنکو برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در بلاروس لوکاشنکو: روسیه در مقابل تهدید خارجی به بلاروس کمک می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رایزنی دوباره پوتین و لوکاشنکو درباره بحران سیاسی در بلاروس دستور لوکاشنکو برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در بلاروس لوکاشنکو: روسیه در مقابل تهدید خارجی به بلاروس کمک می‌کند واژه های کاربردی مرتبط بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شورای همکاری خلیج فارس بالاخره سکوت خود را شکست اما نه علیه امارات ! ۲ امارات کاردار ایران را احضار کرد‎ ۳ بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد ۴ زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شد ۵ آسمان کابوس صهیونیست‌ها؛ ثبت ۱۷ مورد آتش سوزی در اراضی اشغالی درپی پرتاب بالن‌های آتش‌زا ۶ عربستان|افشای درخواست بن‌سلمان از آمریکا به عنوان پیش شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ۷ عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید ۸ ثبت مجوز ساخت اولین واکسن ویروس کرونا در چین مهمترین اخبار بین الملل چرا امارات عادی سازی رسمی روابط با رژیم اسرائیل را آغاز کرد؟۲- زیرساخت‌هایی که پنهانی ایجاد شد گزارش: اتحادیه عرب؛ یک ماجرا دو برخورد بولتون در وال استریت ژورنال: مکانیزم ماشه ارزش ریسک کردن ندارد مأموریت بن زاید برای نجات اقتصاد رو به فروپاشی رژیم صهیونیستی مهمترین اخبار تسنیم سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ سید حسن نصرالله امشب سخنرانی می‌کند واعظی: نوسان اخیر بورس عادی است/ سیاست مبنایی دولت، حمایت از بورس است عراق| بسته شدن ورودی‌های استان کربلا تا روز ۱۳ محرم سناتور روس: آمریکا دوباره خود را در شورای امنیت در انزوای تحقیرآمیز یافت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بلاروس الکساندر لوکاشنکو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • افزایش فشارها برای استعفای سوناک
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تیم ملی فوتبال زنان به مصاف بلاروس می رود
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد