Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@00:28:24 GMT

مراسمات طبق نظر ستاد کرونا برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۴۸۹

مراسمات طبق نظر ستاد کرونا برگزار می شود

حجت الاسلام مهدی ستوده گفت: استفاده از از کلمه ممنوعیت عزاداری توسط مسئولان واژه ای مناسب نیست بلکه باید اینگونه عنوان کرد که شرایط کرونایی اجازه برگزاری برخی مراسمات را نمی دهد، وگرنه عشق حسینی در قلبها خاموش شدنی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: در اردبیل یکی از مهم ترین مراسمات عزاداری ها، روز 27 ذی الحجه که یادآور جوانمردی سید و سالار شهیدان در مقابل صف آرایی در مقابل ایشان و سیر آب کردن این افراد بدون هیچ تمنایی است؛ که در استان اردبیل با اجرای مراسم تشت گذاری گرامی داشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتفاق یکی از نشانه بزرگ امامت، مردم دوستی و آزاد منشی است که مردم استان اردبیل با الگو قرار دان این اتفاق معنوی جوانمردی آن حضرت را همواره در ماه محرم با برگزاری مراسم تشت گذاری یادور می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در سالهای گذشته به ترتیب مساجدجامع، اوچدکان و اعظم اقدام به تشت گذاری می کردند و پس از آنها و دیگر مساجد برای برگزاری این مراسم معنوی آماده می شدند.

عشق حسین خاموش شدنی نیست

وی تصریح کرد: استفاده از از کلمه ممنوعیت عزداری توسط مسئولان واژه ای مناسب نیست بلکه باید اینگونه عنوان کرد که  شرایط کرونایی اجازه برگزاری برخی مراسمات را نمی دهد ، وگرنه عشق حسینی در قلبها خاموش نی شود و عزاداری سید سالار شهیدان را نمی توان ممنوع کرد.

حجت الاسلام ستوده اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و طبق فرمایشات رهبر باید طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا پیش برویم باید به دعای زیارت عاشورا توجه ویژه ای داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل  گفت: طبق پروتکل های اعلامی از سوی وزرات بهداشت عزاداری های با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از اقلام بهداشتی و ضدعفونی محیطی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه باید موارد بهداشتی رعایت شود کسانی نمی توانند طبق مفاد این پروتکل های در عزاداری ها شرکت کنند با شعار در خانه می مانیم و عزدار امام حسین خواهیم بود این ایام را گرامی می دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس

هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی های پارالمپیک 2024 پاریس صبح امروز به ریاست سیدمحمد پولادگر سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک پاریس در محل این کمیته برگزار شد.

این نشست به ریاست سید محمدپولادگر سرپرست کاروان و با حضور مریم کاظمی پور نایب رئیس بانوان، علی اصغر حسن زاده سرپرست دبیر اجرایی و مسئول ستاد دائمی بازی ها، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، محمدعلی حسین پور سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، میثم رجبی ذیحساب، امیر ماندگار فرد بازرس، مجید نیری جانشین رئیس آکادمی ملی پارالمپیک، حامد میرزاحسینی خزانه دار، کمال هوشیار سرپرست فرهنگی، حسن سلگی سرپرست بین الملل، مجتبی محمودی سرپرست پشتیبانی و حسن شکریان سرپرست روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این نشست مصوبات جلسه قبل ستاد بازی ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از انجام تست های سنجش ورزشکاران اعزامی ارائه شد و نقد و بررسی عملکرد روانشناسان در اردوهای تیم های ملی، اختصاص مکمل ها و نیز ارائه برنامه استفاده به فدراسیون ها از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

همچنین گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک پاریس ارائه و بر ایجاد شیوه های نوین جهت بهره برداری حداکثری از این فرصت آموزشی تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم