Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: طبق مصوبه دولت و مجلس، ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است که پرداخت این منابع همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد امید روز دوشنبه در بازدید از ۲ واحد تولیدی پوشاک در ملایر اظهار داشت: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های روستایی همچون آب، برق، گاز، تلفن و راه و مهمتر از آنها تقویت مولفه اشتغال پایدار روستایی موجب شد طی سال‌های اخیر شاهد روند صعودی مهاجرت معکوس و رشد جمعیت روستایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به کاهش آمار جمعیت روستایی از سال ۱۳۳۵، طبق آمار از سال ۹۶ تاکنون به صورت قطعی آمار جمعیت روستایی افزایش یافته است.

امید ظرفیت ملایر را در حوزه کار و تولید ویژه دانست و بیان کرد: با وجود این قابلیت‌ها، فصل جدیدی در شرایط کنونی این شهرستان برای توسعه اشتغال و تولید ایجاد شده است و ما نیز آمادگی لازم را برای همکاری داریم.

وی با اشاره به عزم جدی دولت در توسعه و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال پایدار روستایی گفت: استان همدان جزء استان‌هایی است که بهترین جذب را از محل اشتغال روستایی داشت و ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه خود جذب کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: مقرر شد این منابع را در سال جاری نیز برای جهش تولید، توسعه و گسترش دهیم.

امید با اشاره به ظرفیت خوب ملایر در حوزه مبل و منبت افزود: هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما نیز برای توسعه این صنعت کمک می‌کنیم.

امید نگاه استاندار همدان و مدیریت فرماندار ویژه این شهرستان را تعاملی ارزیابی و بیان کرد: مقرر شد علاوه بر توسعه شهرک مبلمان منبت ملایر، برای احداث شهرک صنعتی پوشاک این شهرستان در قالب توسعه کارگاه‌ها و ارایه تسهیلات مورد نیاز همکاری خوبی همراه با صندوق کارآفرینی امید داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: شهرک پوشاک و دیگر شهرک‌های تخصصی ملایر الگوی خوبی برای سایر نقاط کشور در عرصه تولید و کار است و روحیه اشتغال پذیری این شهرستان زبانزد است.

دکتر امید تاکید کرد: بیشتر حوزه‌های ملایر بر محور توسعه است و ظرفیت‌های مستعد این شهرستان باید مورد استفاده قرار گیرد و شرایط آن برای توسعه مهیا است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امروز به ملایر سفر کرد و از کارگاه‌های خیاطی و پوشاک، واحدهای نمایشگاهی مبل و منبت، شهرک صنعتی مبلمان، بازار مبل ملایر، واحدهای مرواربافی و یک واحد دامداری بازدید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امید روستا ملایر معاون رییس جمهور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله