Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: فرق ما با اصولگرایان نوع رابطه با حاکمیت است. اصولگرایان با حاکمیت کاملا چفت‌وجور و همراه هستند و کاندیداهایشان در اخذ صلاحیت مشکل ندارند. اصلاح‌طلبان بالعکس، حاکمیت نگاه محبت‌آمیزی به اصلاح‌طلبان ندارد و کاندیداهایشان را به بهانه‌های مختلف رد صلاحیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از چالش‌های ما برخورد حاکمیت در انتخابات ۱۴۰۰ با اصلاح‌طلبان است. اصولگرایان این چالش‌ها را ندارند بنابراین خیلی زود تمام کارهایشان را ردیف می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای هم ندارند و خیلی سفت و سخت هم کار می‌کنند.

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات، درباره برنامه حزب متبوعش برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ما در فضای کرونایی تنها توانسته‌ایم یک جلسه برگزار کنیم و شاید پس از این، جلسات را به صورت مجازی برپا کنیم. در این جلسات قطعا درباره انتخابات هم صحبت خواهیم کرد. حزب ما تا الان درباره انتخابات بحث رسمی نداشته است. با توجه به اینکه همه احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای عالی سیاست‌گذاری هستند بنابراین نگاه ما درباره انتخابات بیشتر به این شورا است.

صوفی درباره ضرورت ورود اصلاح‌طلبان به بحث انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به فعالیت‌های اصولگرایان اظهار کرد: فرق ما با اصولگرایان نوع رابطه با حاکمیت است. اصولگرایان با حاکمیت کاملا چفت و جور و همراه هستند و کاندیداهایشان در اخذ صلاحیت مشکل ندارند. اصلاح‌طلبان بالعکس، حاکمیت نگاه محبت‌آمیزی به اصلاح‌طلبان ندارد و کاندیداهایشان را به بهانه‌های مختلف ردصلاحیت می‌کند. یکی از چالش‌های ما برخورد حاکمیت در انتخابات ۱۴۰۰ با اصلاح‌طلبان است. اصولگرایان این چالش‌ها را ندارند بنابراین خیلی زود همه کارهایشان را ردیف می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای هم ندارند و خیلی سفت و سخت هم کار می‌کنند.
بیشتر بخوانید: در جستجوی نامزد انتخابات در عصر تحریم/ گزینه اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰او افزود: تکلیف اصلاح‌طلبان یک هفته مانده به انتخابات تازه روشن می‌شود. ما این چالش بزرگ را داریم و دستمان باز نیست در واقع فرصتی که اصولگرایان در انتخابات دارند در اختیار ما نیست. امکانش هست که ۱۰۰ کاندیدای اصولگرا یک نفر رد صلاحیت شود، اما در مورد ما اینطور نیست. ما اگر ۱۰ کاندیدا داشته باشیم احتمال اینکه ۹ نفرشان را رد کنند، قطعی است.

دبیرکل حزب پیشرو درباره افرادی که با نام اصلاح‌طلبی وارد این جریان می‌شوند و برخلاف مشی آن رفتار می‌کنند، مطرح کرد: ممکن است در هر زمانی کسانی از نام اصلاح‌طلبان استفاده کنند. قبلا هم افرادی با همین شیوه وارد مجلس و دولت می‌شدند. از سال ۹۲ تا الان که اصلاح‌طلبان با چالش رد صلاحیت‌های کاندیداهایشان دست و پنجه نرم کرده‌اند و مجبور شده‌اند که به سراغ کاندیدا‌های دیگر بروند. از ۹۲ تا الان شاهد دوگانه اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان بوده‌ایم، یعنی در خیلی جا‌ها افراد عنوانشان اصلاح‌طلب است، اما عملکردشان اصلاح‌طلبی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلب‌نما‌ها را یکی از چالش‌های این جریان دانست و بیان کرد: قطعا این چالش باید برطرف شود. در راهبردی که شورای عالی سیاست‌گذاری در تعیین راهبردش تصویب کرد این مسئله حل شد. در این مصوبه ملاک انتخاب کاندیدا‌ها صرفا اصلاح‌طلبی متعهد قرار گرفت، این ویژگی باید احراز می‌شد تا فرد در لیست قرار می‌گرفت.

صوفی با تاکید بر عدم همراهی جامعه مدنی با اصلاح‌طلب‌نما‌ها خاطرنشان کرد: جامعه دیگر از ما نمی‌پذیرد که بخواهیم کاندیدای غیراصلاح‌طلب معرفی کنیم و بعدا نتوانیم پاسخگوی عملکرد فرد شبه اصلاح‌طلب باشیم. اصلاح‌طلبان به اندازه‌ی کافی از شبه اصلاح‌طلبان آسیب دیده و ریزش رای داشته و سرمایه اجتماعی‌شان پایین آمده است و دیگر مجال ندارند که همان رویه را ادامه دهند. شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات ۹۸ تصمیم گرفت که به هر قیمتی در انتخابات شرکت نکنند و فقط به اندازه‌ای که کاندیدای اصلاح‌طلب دارند، در انتخابات شرکت کنند.

او درباره امکان کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: افرادی بوده‌اند که به تایید صلاحیت آن‌ها خوشبین بوده‌ایم و رد شده‌اند، آقای نوری جای خود دارند. به آقای عبدالله نوری محکومیت داده‌اند و احتمالا به بهانه محکومیت سیاسی و امنیتی‌اش رد صلاحیت می‌شود. منبع: برنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اصلاح طلبان انتخابات 1400 انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان اصلاح طلبی رد صلاحیت اصلاح طلب چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ینت نیوز» در گزارشی مدعی شد که «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی آخرین جزئیات طرح حمله به رفح و برپایی اردوگاه پناهجویان در مرکز نوار غزه را نهایی کرده است.

این رسانه صهیونیستی که برای ادعای خود از هیچ منبع موثقی نام نبرد، در ادامه این گزارش از تجمع تانک‌های اسرائیلی در مرز غزه و آمادگی آنها برای ورود به باریکه در صورت گرفتن چراغ سبز برای شروع تهاجم زمینی در رفح خبر داد.

این رسانه مدعی شده که تهاجم زمینی به رفح به‌صورت مرحله‌ای طراحی شده و چنانچه گشایشی در توافق تبادل اسرا با حماس حاصل شود، امکان تعلیق یا تعویق آن وجود دارد.

همچنین، ادعا می‌شود که از منظر حصول توافق تبادل اسرا یا آغاز تهاجم زمینی به رفح، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده، تکلیف مشخص می‌شود.

 روز گذشته، هیئتی از حماس برای بررسی پاسخ اسرائیل به طرح آتش‌بس ارائه‌شده از سوی قطر و مصر به قاهره رفت.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در توافق جدید آزادی ۳۳ گروگان زنده و آتش‌بس در نوار غزه پیشنهاد شده است. گفته می‌شود که هیئت حماس پس از رایزنی‌های روز دوشنبه، قاهره را ترک کرده است و با پاسخ مکتوب بازمی‌گردد.

این طور برآورد کرد که رژیم اسرائیل از گزینه «حمله قریب‌الوقوع به رفح» به‌عنوان اهرمی برای ترغیب حماس به قبول تازه‌ترین پیشنهاد آتش‌بس که همین حالا مشغول بررسی آن است، استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟