Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: در استان زنجان باید به دنبال طرح های دارای ارزش افزوده باشیم و طرح های حوزه خدمات این قابلیت را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در ارائه آمارهای مهمی همچون اشتغال باید واقعیت ها را در نظر گرفت و مرجع اعلام آمار باید یک منبع موثق باشد تا بتوان براساس آن برنامه ریزی و هدفگذاری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقشه راه کسب و کار استان باید عملیاتی باشد تاکید کرد: در زمینه اشتغال باید بین حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات تناسب وجود داشته باشد و در زمینه هایی همچون کشاورزی با ایجاد واحدهای فراوری بجای کمیت به کیفیت پرداخته شود.

مقام عالی استان ادامه داد: با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و واحدهای استارتاپی می توان جایگاه خدمات را در ایجاد و سهم اشتغال ارتقاء داد.

حقیقی با اشاره به 27 طرح جهش تولید و نقشه راه توسعه استان افزود: این طرح ها باید در راستای یکدیگر اجرا شود بطوریکه پیشرفت هر مرحله قابل ارزیابی باشد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اشتغال، صنعت فرش و پنجره واحد استان ارائه شد که استاندار زنجان درباره این گزارش ها توضیحاتی داد.

استاندار زنجان گفت: در زمینه صنعت فرش، نام استان کمرنگ است و با توجه به 21هزار و550 دار قالی و فعالیت 60 هزار بافنده لازم است براساس نقشه راه استان، سود و ارزش افزوده حاصل از این هنر به هنرمند زنجانی برسد و باید وضع موجود ساماندهی شود.

نماینده عالی دولت در استان درباره نقشه راه سرمایه گذاری و پنجره واحد نیز گفت: استان زنجان اولین استانی است که سیستم پنجره واحد را ایجاد کرده و در دولت نیز ارائه شده و باید این امر بنام استان زنجان به ثبت رسد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به آمارهای ارائه شده در زمینه کسب و کارهای نو یا همان استارتاپ ها نیز تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو نیازمند حمایت هستند و این واحدها در صورت حمایت می توانند هم اشتغال ایجاد نموده و هم ارزش افزوده خدمات را عاید استان کنند.

حقیقی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست آمارهای واقعی در زمینه کسب و کار و میزان اشتغال را احصاء نمایند تا براساس آن نقشه راه کسب و کار استان عملیاتی شود .

استاندار زنجان همچنین 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامیداشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار زنجان قتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان استاندار زنجان استان زنجان نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم