Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس زمانی که در کارگروه بررسی شد به این نتیجه رسیدیم که صرفا مدرک فوق لیسانس جوابگو مجلس نیست لذا نماینده‌ای که می‌خواهد وکیل مردم شود باید حداقل‌های الفبای حقوقی را درمورد آئین نامه و قانون اساسی بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: لذا قانون به نحوی اصلاح شد که نماینده یا کاندیدا مکلف است ۹ ماه قبل از ثبت نام یک پیش ثبت نامی داشته باشد و باید در یک آزمونی شرکت کنند اگر در آزمون قبول شد وارد فرآیند تایید صلاحیت می شوند که تمام این موارد برای پیش ثبت نام است.


عضوکمیسیون شوراهای مجلس گفت: اگر در این فرآیند پیش ثبت نام کسی تایید صلاحیت شد این نامزد اجازه دارد در موعد ۳ ماه قبل از انتخابات به صورت رسمی ثبت نام کنند لذا ثبت نام برای مجلس دو مرحله‌ای شده است.


ابوترابی افزود: طبق این اصلاحیه، بحث اظهارنظر مراجع اجرایی را کاملا حذف کردیم زیرا وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص است و فقط شورای نگهبان در پیش ثبت نام و ثبت نام می‌تواند اظهارنظرکند.


وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان سابق مشکلات روحی و روانی داشتند، بیان داشت: نکته مهمی که در این اصلاحیه آمده است بحث مشکلات روحی و روانی است که باید نامزدهای انتخابات مجلس به پزشکی قانونی مراجع کنند و یک برگه صحت سلامت کسب کنند و به نهادهای نظارتی ارائه دهند که از نظر روانی سلامت هستند.


عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: کار این اصلاحیه در کارگروه تمام شده و به صحن کمیسیون ارسال شده است تا در کمیسیون مورد بازبینی واقع شود و به صحن علنی مجلس ارسال شود.


ابوترابی گفت: به نظر بنده لایحه جامع انتخابات نه کاربرد لازم را دارد ونه مسئله ایست که بخواهیم وقت برای آن صرف کنیم. زیرا اساسا لایحه جامع، تمامی انتخابات‌ها را باهم نگاه کرده است که این نادرست است، زیرا انتخابات‌ها کاملا باهم متفاوت هستند.


این نماینده مجلس بیان داشت: مثلا نظارت انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و انتخابات شوراها با شورای نگهبان نیست لذا این انتخابات‌ها از یک جنس نیستند و کاملا متفاوت هستند لذا این اشتباه است که همه این انتخابات‌ها را بخواهیم با یک قانون برگزار کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: انتخابات عضو کمیسیون شوراها نماینده انتخابات مجلس انتخابات ها پیش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رفیعی  گفت:طبق تقویم انتخابات دور دوم دوزادهمین مجلس شورای اسلامی، تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ساعت  ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.


وی افزود: انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.


به گفته رئیس ستاد انتخابات استان دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر